“Okey, men inte mer.”

Bra för: Lokal mat, Romantiska möten
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Lunch, Frukost, Middag, Leverans, Bokningar
Område: Trevi
Omdömet skrevs 23 april 2017

Mysig inredning och atmosfär. Hyfsat trevlig personal och en ganska stor meny. Mycket stort utbud av viner från Toscana, men endast därifrån, det är 50 Shades of Sangiovese.

Hyfsat prisvärt men maten var ganska enkel. Chark- och ostbrickan var fräsch, med huvudsakligen god chark men tämligen smaklösa ostar. Jag åt carpaccio som huvudrätt och den var godkänd, men inget som lämnar något bestående minne precis.

Som på många andra ställen i Italien måste alla tillbehör beställas extra. Beställer du ryggbiff så får du ryggbiff. Punkt. Potatis eller annat tillbehör, sås och grönsaker/sallad måste beställas separat.

Servicen var okey, men servitören prioriterade att städa och duka av andra bord framför att komma med notan både till oss och andra gäster trots att det var sent och ingen tillströmning av nya gäster. Lite nonchalant. Vår bordsgranne fick säkert be om notan tre gånger och vänta tio minuter.

Tack Magnuz S

Omdömet skrevs 29 december 2016 från mobil enhet

God mat, mycket att välja mellan. Personalen var mycket trevlig och priserna var hyfsade. Ett bra val som känns genuint.

Tack maria_nordin59
Omdömet skrevs 1 augusti 2016 från mobil enhet

Väldigt trevligt ställe med bra mat. Deras kött till Tagliata Di Manzo var en riktigt bra bit mör entrecote. Bra vinlista och bra service. Vi var riktigt nöjda alla 4 i familjen. Rekommenderas varmt!

Tack Fredrik M
Omdömet skrevs 7 juli 2016

bra service och bra mat. prova brickan med kött/ost. fina sallader men be dem ta bort moroten om du inte gillar. bra caprese. bra vin i glas.

Tack he17
Omdömet skrevs 17 april 2016

Inte lätt att hitta ett vettigt matställe i vimlet kring Fontana di Trevi. Gillar du pizza med tunn och välgräddad botten är det här rätt ställe! Bra vinlista och ovanligt bra rött husvin per glas. Snabb, smidig och trevlig betjäning.

Tack Janne W

Resenärer som tittade på Vineria Il Chianti tittade också på

Besökt Vineria Il Chianti? Berätta vad du tyckte!