“Fyra nätter i Rom”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 11 sidor till!
Hotel Archimede
Rankad som nummer 779 av 1 270 hotell i Rom
Omdömet skrevs juni 24 2017

Centralt läge med gångavstånd till det mesta. Vårt rum låg på femte våningen och var svalt o skönt första natten men sedan blev det varmt och personalen sa att de skulle åtgärda problemet men inget hände. Saknade utrymme för att "bara vara" typ balkong eller en lounge där man kan sitta o koppla av för att planera sin dag eller ta en kopp kaffe.
Frukosten var ingen höjdare med bara vitt bröd och massor med sötsaker. En hel kakbuffe! Varför? Dessutom hade personalen ingen bra arbetsmiljö med allt bärande av porslin o brickor. Ge dem en vagn att köra ut sakerna på. Städningen av rummet helt ok! Kassaskåpet på rummet var trasigt. Inget hotell som jag skulle välja igen.

• Bodde här: Juni 2017, reste med familjen
Tack Elisabeth_storp
Elisabetta R, Sales & Marketing på Hotel Archimede, svarade på det här omdömetSvarade juli 3 2017

Dear Guest, thank you for your review. Your opinion is very important for us.
We took note of your report and we will improve our checks.
Our buffet breakfast includes every day: hot croissants, tarts, sponge cakes, selection of yoghurts, selection of cereals, bread, butter, cold meats, cheeses, jams and marmalades, honey, fresh vegetables, fresh fruit, fruit juices, tea and coffee.
Our multilingual staff is at your disposal for any kind of request and we really care to make your stay a pleasent one.
We are very pleased that you appreciated our location very closed to Termini station and the beauties in the center of Rome.
Regards!

Omdömet skrevs maj 18 2017

Vädret i Rom var mycket varmt och så också rummet på hotellet. Vårt rum låg på 5:e våningen och det var nästan lika varmt inne som ute. Det fanns ingen luftkonditionering, bara en liten fläkt som vispade omkring luften. Såväl säng som kudde var stenhårda. Eftersom vi skulle flyga på morgonen, var vi tvungna att lämna hotellet redan kl sex, men hotellet kunde inte erbjuda någon tidig frukost utan vi skulle i stället få en s.k. "frukostpåse". Men även den var en besvikelse. Den innehöll bara ett litet paket juice, ett par torra brödskivor s.k. biscuits, ett litet marmelad- och syltpaket. Inget som man kunde bli mätt på direkt. Det enda som var positivt var läget nära en stor järnvägs- och busstation "Termini".

• Bodde här: Maj 2017, reste som ett par
Tack Britt-Marie N
Elisabetta R, Sales & Marketing på Hotel Archimede, svarade på det här omdömetSvarade maj 24 2017

Dear Gues, thank you for your review, you opinion is very important for us.
We took note of your report and we will improve our checks.
We are glad that you appreciated our location, close to Termini station and the most famous monuments.
Regards!

Omdömet skrevs september 15 2016

Centralt beläget hotell med bra läge. Det är gångavstånd till allt ca. 20 minuters promenad till Colosseum. Rummet vi fick påminde om en grotta. Det var inget direkt dagsljus. Fördelen var att det var rent. Badrummet är mycket litet. Om du duschar i badkaret blir hela rummet blött. Observera att safetyboxen sitter löst i garderoben Tyvärr finns bara wifi på entréplanet.
Frukosten är helt ok, fast inga varma rätter.
Personalen i receptionen förutom en kvinna var arrogant och otrevlig.

Tips för att välja rum: Högt upp mot gatan
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: September 2016, reste som ett par
Tack Anders W
Omdömet skrevs oktober 20 2015

Bodde här 2 nätter med min man. Vi var på bussresa. Läget är utmärkt om man vill upptäcka Rom till fots. Rummet ok men badrummet var väldigt litet. Satt man på toalettstolen slog man nästan i knäna i bidén, som stod precis framför. Trångt att ta sig i badkaret eftersom toalettstolen och bidén stod precis framför. Minibar fanns men var tom och ur funktion. Frukosten var undermålig. Magert med bröd och pålägg och yoghurt som smakade som syrligt, färgat vatten. Gratis wifi fanns i allmänna utrymmen.

• Bodde här: Oktober 2015, reste som ett par
Tack Inger S
Omdömet skrevs oktober 6 2015

Fyra stjärnor på hotellet rummet väldigt litet smutsigt dammigt luktade illa
fick ej byta rum stora dammråttor under sängen jätteliten toa duschkabinen var svår att ta sig in i mycket satt löst i rummet slangar i badrum lamper vid sängarna
boka inte rum på detta hotell

Tips för att välja rum: boka inte ta ett annant hotell
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: September 2015, reste som ett par
Tack Bengt H
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Romhotell
Hotel Luce
Marco Polo
Nr 366 av 1 270 i Rom
892 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Archimede? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Archimede

Adress: Via Dei Mille 19, 00185 Rom, Italien
Region: Italien > Lazio > Rom > Esquilino , Castro Pretorio
Bekvämligheter:
Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 325 av Lyxhotell i Rom
Prisklass: 432 kr - 1 304 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel Archimede 4*
Antal rum: 150
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Archimede. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Archimede Rome
Hotel Archimede Rome
Archimede Hotel Rome

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?