Kostnadsfri avbokning till den 22/07
Rabattmeddelande! 31 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 31 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 194 US$/natt.

Mercure Roma Corso Trieste(Rom)(Mycket prisvärt!)
  • Rumservice
  • Restaurang
Priceline
  • Pool
Omdömet skrevs 28 november 2017

Bra läge i relativt lugnt område med trevlig och hjälpsam personal, frukostbuffé med riklig variation, tillräckligt stort rum (superior) för boende i tre nätter, bra badrum. Var enligt förväntningarna. Vi bodde på hotellet första gången 1982 men så klart har det renoverats sedan dess.

Bodde här: november 2017, reste som ett par
1  Tack nostalgi126
Omdömet skrevs 24 april 2017

Rummet var så mycket äldre och mer slitet än vad hemsidan visade. Dörren till toaletten gick inte att stänga. Det var ofräscht och gammalt.. Sängarna var hårda och rummet betydligt mindre än på bilderna.
Personalen som stod vid receptionen gav inte ett trevligt intryck. Frukosten var väldigt god. Vi fick betala 10.000kr för att bo där ons till söndag (!!)- jag rekommenderar inte detta hotell!

Tips för att välja rum: Dont take superior room! The were really bad!! ask for a room that has been renovated..
  • Bodde här: april 2017, reste som ett par
Tack SandraRadil
Omdömet skrevs 14 maj 2016

Rummet, fräscht och fint - alltid välstädat. Sköna sängar och bra isolerat med ljud etc.
Lite mindre frukostbuffé, men det fanns frukt och grönt, mackor, ägg etc. För att vara Italien så var frukosten bra.
Läget är bra. Inte så trafikerat (Rom är helt överbelamrat av hetsig trafik) runt hotellet, så lugn och ro. Terassen erbjuder mysig "balkongkänsla".
Rom är så litet att det är gångavstånd överallt, så luras inte av att hotellet ser ut att ligga utanför det "historiska centrumet" i Rom. Tar max 10 min till Via del Corso, 30 min till Vatikanen och 30 min till Trastevere med promenad.
Jag rekommenderar verkligen detta hotell!

• Bodde här: april 2016, reste som ett par
Tack Kaulsson
Omdömet skrevs 26 augusti 2015

Vi bodde på detta hotell tre nätter i augusti och valde deras Dubbelrum Deluxe, fantastiskt fint! Har inget att klaga på, trevlig personal, rent och fräscht, god frukost. Vi åkte i slutet av augusti då risken finns att det är alldeles för vamt och att mycket är stängt eftersom romarna själva är på semester. Vi slapp dock den värsta hettan och ytterst få/knappt några butiker var stängda. Fördelen är att hotellpriserna är lägre, vi bokade i god tid och betalade 410 euro för tre nätter, mycket prisvärt för det man fick för pengarna. Ligger i ett lugnt område nära Termini, inte alldeles i centrum men Rom är en promenadvänlig stad så vi gick överallt, tog bara bussen till Vatikanstaten vid ett tillfälle. Bor gärna här igen, för Rom vill man gärna besöka många gånger!

• Bodde här: augusti 2015, reste som ett par
Tack Camilla F
Omdömet skrevs 10 maj 2015

Jag och min kompis bodde på detta hotell under våran Rom vistelse och var super nöjda! Hotellet har ett lugnt läge, en liten promenad från själva stadskärnan. Hela hotellet är otroligt mysigt och fräscht!

Vi möttes av väldigt trevlig personal, och all personal vi kom i kontakt med var väldigt serviceinriktade, trevliga och hjälpsamma. WiFi:et var gratis och fungerade utmärkt. Frukostbuffén var inte jätte stor, men hade ett bra utbud med mumsiga grejer.

Innan vi reste hörde vi av oss till hotellet och bokade transfer till och från flygplatsen genom dem till ett bra pris! Rekommenderar verkligen det här hotellet, speciellt om man vill ha nära till allt men samtidigt bo lite lugnare!

• Bodde här: juni 2014, reste med vänner
Tack carolineolsson15