Hotel Dei Consoli
Hotel Villa San Pio(Rom)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Albergo del Senato(Rom)
  • Pool
  • Restaurang
Hotel des Artistes(Rom)(Mycket prisvärt!)
  • Kostnadsfritt internet
2 220 US$
Orbitz.com
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs augusti 5 2016

4 stjärnor är att ta i - framförallt är rummen ganska små. Ändå ett trivsamt, ombonat hotell med mycket vänlig personal. Frukosten OK med italienska mått, och den avnjutes i takrestaurangen med utsikt över Vatikanen, bara en sådan sak.
AC fungerar tack och lov utmärkt, städningen utan anmärkning. Minibaren ganska innehållslös, men det finns ju hotellbar. 5 minuters promenad till T-banan, och bäst av allt - läget i kvarteren långt ifrån turiststråken (trots närheten till Vatikanen), du hamnar mitt i romarnas vardag.

Tips för att välja rum: Be att få rum mot innergården. Inte så vacker utsikt, men tyst och skönt.
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
1  Tack Per L
Omdömet skrevs juli 26 2016

+ Mycket bra läget
+ Bra frukost
+ Rätt trevlig personal
- Små, basic rum
- Tillkom en kostnad vid utcheckning som hade varit bra att bli infomerad om vid incheckning
- Väldigt liten reception med basic serviceutbud

Tips för att välja rum: 107 har balkong, men är ett litet rum. Vi önskade detta i förväg, och var nöjda.
  • Bodde här: Juli 2016, reste med familjen
2  Tack Daniel S
Omdömet skrevs december 8 2015

Små trevliga rum, rent och fint städat. Personalen var trevliga och hjälpsamma. God frukost. Nära till allting, vatikanen,metron och bussarna. Lätt att åka med och hitta på det lokala färdsättet. Mycket att se och uppleva i Rom.

• Bodde här: December 2015, reste som ett par
Tack Gunilla N
Hotel-dei-Consoli, General Manager på Hotel Dei Consoli, svarade på det här omdömetSvarade januari 19 2018

Kära kund,
Jag är mycket tacksam för din recension av Hotel dei Consoli.
Jag är mycket glad att du har varit nöjd med din semester och din hotellanmälan till andra resenärer tack vare våra tjänster.
Jag ser fram emot att ha dig igen med oss.
Med vänliga hälsningar,
Luigi Pirrò

Omdömet skrevs december 25 2014

Utmärkt lokalisation, nära till Vatikanstaten och gångavstånd till de flesta sevärdheter. Nära till tunnelbanan om man föredrar det istället för att gå. Trevlig, hjälpsam och vänlig personal. Små men helt funktionella rum. Rent och fint på rummet. Toaletten ren och bra. Tyst på rummet trots trafik utanför. Sängarna var bra. AC utmärkt. Frukosten var bra och belägen på en fin, mysig takterrass.

• Bodde här: November 2014, reste som ett par
1  Tack Ulflundahl
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs december 11 2014

Vi tillbringade tre nätter här och tyckte mycket om det. Rummet hade bra storlek (rum 306) och personalen var vänlig. Utsikten från terrassen var inte så bra över Peterskyrkan som vi hade hoppats, men man kunde se den från en del av frukostrummet. Takterrassens utomhusdel var inte öppen vid den här tiden på året, slutet av november. Läget på hotellet är mycket bra, bara 5-10 minuters promenad till St Peterskyrkan, nära buss- och spårvagnshållplats. Lite längre till tunnelbanan, men ok avstånd. Trots att vi hade en hektisk affärsgata precis nedanför vårt fönster, var det ett trevligt och tyst rum.

1  Tack ElsaAnnika
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.se. Visa original