Omdömet skrevs 18 maj 2016 från mobil enhet

Perfekt lugnt och centralt läge i Rom , alla sevärdheter är det nära till. Område heter prati.
Trevlig och hjälpsam personal , mkt bra service med taxi flera ggr för oss. 50eur till flygplatsen på hemresan, minibuss går åka för 30eur för 2st pers dörr till dörr , om man bokar /kollar upp det i tid.

Ok frukost, gott kaffe. Mkt sötsaker till frukost, som brukligt i Italien.
Lite för hårda sängar för vår smak, de var stenhårda, men vi sov gott i alla fall pga av alla intryck i fantastiska Rom .
Återvänder gärna till detta hotell och Rom snart igen.
Tips: osteria della ricciotta framförallt rekommenderas dom ligger 100m rakt fram fr hotellentre. Bra pizza /lokal på splendid som ligger vägg i vägg med hotellet. Osteria liten o mysig familjeägd restaurang, äkta italiano med högsta kvalitet på råvarorna.

Bodde här: maj 2016, reste som ett par
Tack Per B
Omdömet skrevs 12 oktober 2014

Hotellet är lite slitet men det har air condition och just badrum. Hiss finns. Frukosten var ok fast peronalen var lite snorkiga. Tv-kanalerna är uteslutande på italienska med undantag för CNN och Euronews. De flesta sevärdheterna ligger inom rimligt gångavstånd.

Tips för att välja rum: Innåt gården är det tyst
  • Bodde här: oktober 2014, reste som ett par
Tack gottblom
Omdömet skrevs 26 mars 2014

Efter att ha läst tidigare omdömen förväntade jag mig något bättre. Vi upplevde inte att personalen var något extra. De utförde sina arbetsuppgifter, men inte mer. Frukostpersonalen såg mest trötta ut, men de skötte påfyllning av buffén och bortstädningen efter gäster på ett bra sätt. Frukosten var däremot inte mycket att ha, om man inte vill äta en massa sötsaker på morgonen. Rummen var välstädade och handdukarna byttes varje dag. Visserligen tillbringar man inte mycket tid på hotellrummet, men vi hade betalat extra för ett superiorrum och då tror man att det ska vara lite "lyxigare". Rummet var stort, men möblemanget var gammalt och lite slitet. Smutsiga gardiner med trasig fåll. "Soffkuddarna" till den extrasäng som fanns i rummet var bortplockade och kvar fanns bara en tygklädd skiva med kardborreband. Sängarnas madrasser behöver bytas ut, det var lite som att ligga i en hängmatta. Madrasserna var däremot inte hårda, så man sov gott ändå efter långa dagar med mycket promenerande i Rom. Det kanske berodde mer på att man var trött än på att sängarna var bra :) Läget på hotellet var mycket bra, gångavstånd till allt vi ville se. Är man ute efter ett rent hotell med bra läge är detta ett bra val. Vill man ha lite finare rum ska man dock välja något annat hotell.

• Bodde här: mars 2014, reste som ett par
1  Tack Helena R
GroupeValadier, Responsabile relazioni con la clientela på Hotel Diplomatic, svarade på det här omdömetSvarade 4 april 2014

Dear Guest,
Thank you for your detailed comment on your stay at the Hotel Diplomatic!

We are pleased that you have enjoyed the central location and cleanliness of the Hotel, but
We are sorry that you have not enjoyed the decor and that you have not enjoyed the breakfast because too rich in sweets.

We are sorry that your experience did not live up to your expectations.

However we wish to inform you that our staff is always available to make your stay as comfortable as possible and we suggest you, for the next opportunity, to communicate any kind of problem, to give us the opportunity to fix it quickly, in this case we could have change the room, giving you a different room and more comfortable bed.

We strive constantly to ensure our guests a pleasant stay and certainly his suggestions will help us, to improve the quality of our services.

We hope to welcome you again in Rome, in one of others hotels of the groupe Valadier!

Best regards
Luisa
Guest Relations
Groupe Valadier

Omdömet skrevs 9 september 2013

Ett utmärkt hotell med mycket serviceinriktad personal (städade rummen noggrant varje dag, nya handdukar m.m)! Väldigt vänliga, språkkunniga och artiga, de hjälpte till att ordna allt man ville ha hjälp med!
Hotellet ligger på en ganska stor busstrafikerad gata men det kändes väldigt lugnt inne på hotellrummet (vi hade rummet mot vägen), området var otroligt fint och städat.
Vi är supernöjda och det enda vi kan säga som var lite negativt var frukosten. Men Italien är Italien och man får ta seden dit man kommer helt enkelt! :)
Ordentlig luftkonditionering och det behövdes eftersom det var 30 grader ute varje dag.
Bra sängar och ordentliga mörkläggningsgardiner.
Rekommenderar detta hotell till alla som vill ha en bra Rom-vistelse och inte vill betala en massa för att sova!

• Bodde här: september 2013, reste som ett par
1  Tack kriung
GroupeValadier, Responsabile relazioni con la clientela på Hotel Diplomatic, svarade på det här omdömetSvarade 16 september 2013

Dear Guest,

Thank you for your nice review about hotel Diplomatic!

Our staff is glad to hear that you appreciated the service they offered you and the facilities the hotel has.
Hoping to see you again very soon, we send you our best regards.

Flavia
Guest relations
Groupe Valadier

Omdömet skrevs 26 juni 2013

Detta är ett hotell i Rom i ett mycket bra läge när det gäller att nå de flesta sevärdheter Rummet var stort och med en rejäl toalett och det var rent och snyggt! Bokade genom Booking.com vilket var onödigt, bättre att kontakta hotellet direkt. Personalen var hjälpsam, frukosten ok men kunde vara bättre.

Tips för att välja rum: Begär rum som inte ligger vid gatan
  • Bodde här: juni 2013, reste som ett par
1  Tack Niklas J