Omdömet skrevs 10 maj 2017 från mobil enhet

Riktigt bra hotell, mycket nöjda med servicen och rummen är väldigt fräscha.
Rekommenderas 100% för en vistelse i centrala Rom, när till allt.
Vi bodde på hotellet i 3 nätter, nått man måste prova är deras SPA

Bodde här: maj 2017, reste som ett par
Tack Dani H
Omdömet skrevs 18 april 2017

Fantastisk personal, otrolig service, toppen fint hotell och en frukost utöver det vanliga! Precis utanför går bussar som går till alla sevärdheter i Rom.
Om du är gluten intolerant så säg till innan så kommer du inte att bli besviken!
Vi kommer tillbaka!

Tips för att välja rum: Boka med frukost, den är underbar!
  • Bodde här: april 2017, reste med familjen
2  Tack T_T_Svensson
Omdömet skrevs 29 januari 2017 från mobil enhet

Bodde på detta hotell tillsammans med min familj under ett besök i Rom, januari månad. Hotellet är mycket fint, det har en snygg och smakfull design. Rummen är inte jättestora, men tillräckligt för att sova på. Sociala ytor finns i lobbyn.

Personalen var mycket trevlig och hjälpsam och det kändes som att dem fanns där och faktiskt ville hjälpa till.

Såväl rummen som de gemensamma ytorna var väl städade.

När vi bodde där så ingick det som fanns i minibaren och den fylldes på varje dag. I lobbyn fanns det kaffe och te tillgängligt dygnet runt, utan extra kostnad.

Frukosten var fin, några sorters bröd, ett urval av ostar samt köttpålägg, olika sorters frukt, flingor. De varma alternativen var korv, bacon, scrambled eggs och spenatpaj. Flera sorters juice inklusive färskpressad apelsinjuice. Våfflor, toasts och sötsaker fanns också. En trevlig twist var att kaffet bordsserverades där man fick sin egna kanna, såvida man inte önskade någon speciell sorts kaffe (ex. Café latte, cappuccino eller dylikt) Vidare serverades god bruscetta vid bordet.

Gratis WiFi med bra täckning och hastighet.

Safe/värdeförvaring på rummet.

TV med internationella kanaler.

Hotellet har ett mycket bra läge med promenadavstånd till det mesta (10-15 min till spanska trappan/fontana di trevi samt pantheon) ca. 15 min promenad till coliseum och forum romanum) ca. 3 km till Vatikanen, tog taxi dit och gick hem. Trevlig promenad.

Efter avslutad vistelse tog hotellet ut en turistavgift den landade på ca 1000 SEK för vårt sällskap på 7 personer.

Från flygplatsen Fiumiconu till själva hotellet tog vi taxi, lagstadgat pris 42 euro (4 personer). Det tog ca. 30 min. Pris för tåg skulle ligga på 14 euro per person. OBS, när ni ska ta taxi, gå till taxikön och prata med personen med väst som anger att han/hon jobbar just för taxin (vita taxibilar) där fanns gott om personer som försöker köra en i privata bilar och shuttles men vill ge sken av att vara officiell taxi, dessa personer gick med id-kort runt halsen och liknande för att se "legitima" ut.

Avslutningsvis kan jag rekommendera Rom i januari/februari. Det var 10-17 grader när vi var där. Skönt att gå till allting, satt på uteservering och åt den soligaste dagen. Inga köer, varken till coloseum eller Vatikanen.

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
3  Tack D-Centurion
Omdömet skrevs 9 november 2016

Mycket fint hotell med fantastisk personal.
Rummen är hela och rena, det mesta ser helt nyrenoverat ut.
Fräscha stora badrum, sköna sängar.

Ett stort plus till den fantastiska personalen, speciellt Sebastian i receptionen. Han hjälper till med allt, perfekt!

• Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack Parham P
Omdömet skrevs 29 juni 2016 från mobil enhet

Ett centralt beläget hotell med trevlig personal och fin frukost. Inga problem att få hjälp av personalen. Tunnelbanan och många sevärdheter ligger väldigt nära. Hotellet har en fin restaurang på taket med god mat och bra service, dock nödvändigt att boka bord i förväg. Vi hann inte testa spat, men ett sådant finns också. Hit åker vi och bor nästa gång vi besöker Rom.

Bodde här: juni 2016, reste som ett par
1  Tack nilsjohan72