Omdömet skrevs 17 juli 2018 från mobil enhet

Underbart hotell nära Termini-stationen, men inte för nära så det var lugna omgivningar med många bra trattoria. Personlig, vänlig och bra service av all hotell-personal. Vi hade ett vanligt dubbelrum som var ganska stort och med ett stort badrum. Rent och fint. Luftkonditionering som fungerade bra liksom wifi - väl så viktigt nu för tiden.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack Gnisse
Silvia P, Proprietario på BW Premier Collection Hotel Canada - Roma, svarade på det här omdömetSvarade 20 juli 2018

Dear Mr Gnisse,

First of all, we are sorry not to be able to reply in Swedish language to your very nice review .
We are glad you appreciated our central but quiet location, the room we chose for you and our valuable Staff.
And we couldn't be happier to understand you spent a good time with us.

We sincerely thank you and we look forward to your next stay with us (maybe we will be able to greet you in Swedish language!)

Kind regards,

Pucci Family
HOTEL CANADA ROMA

Omdömet skrevs 29 augusti 2016 från mobil enhet

Perfekt hotell för storstadssemestern. Metrostation utanför, Terministationen 5 minuters gångväg. Mycket bra frukost med stor variation, brukar inte vara vanligt i Italien. Snygga och rena rum. Wi-fi och ac på rummen som fungerade utmärkt. Stördes inte alla av den stora vägen. Vänlig personal och den billigaste baren i hela Rom.

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack Kerstin B
Omdömet skrevs 18 augusti 2016 från mobil enhet

Toppenhotell. Högre standard än dom flesta 3 stjärniga hotell jag bott på tidigare. Har bara positiva saker att säga. Helnöjda.

Att jag måste skriva 200 tecken är mycket frustrerande Tripadvisor. Ni missar många recensioner pga av folk generellt inte orkar, kan, vill skriva så lång text. Som ni märker är just den här texten längre än själva recensionen om hotellet. Jag vill själv bestämma när jag är nöjd med mina formuleringar.

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack fuzzbender
Omdömet skrevs 16 februari 2016

Det här är sjätte gången på ca 1 år som jag bor på det här hotellet. Alltid i jobbet. Hotellet som sådant är jättefint med charmiga, fräscha rum och mycket trevlig personal. För att inte tala om priserna i baren.... Tyvärr så har de bytt internet leverantör och om jag inte kan lita på att få ett fungerande wifi för att kunna jobba och hålla kontakten med familjen hemma så måste jag leta efter ett nytt ställe att bo på i Rom. Men om detta inte är ett problem för er så rekommenderar jag Hotel Canada.

Rumstips: De-Lux rum rekommenderas, hörnrummen (x12) är de bästa jag haft
Datum för vistelsen: februari 2016
2  Tack jerkerj2014
Omdömet skrevs 24 mars 2014

Stannade torsdag-söndag i mars 2014. Mitt första Rombesök och hotellet ligger bara 500 meter från Termini Roma (Rom Centralstation). Med expresståget från flygplatsen är det perfekt läge och Metrostation finns utanför hotellet. Fräscha rum, bra bar (billigt!!) och okej frukost.

Enda nackdelen var att rummen var lite varma, saknade AC och att öppna fönstren var inte att tänka på med tanke på trafik och ljud från stadens sorl.

Datum för vistelsen: mars 2014
Tack Johan1963