Omdömet skrevs 8 oktober 2016

Bra mellanklasshotell, prisvärt, bra läge, gångavstånd till Colosseum och Forum Romanum. Dessutom T-bane station utanför dörren. Sängar och kuddar är bra. Fina rum och bra frukost. Bra service. Trevlig bar på 1a våningen som dessutom har bra priser.

• Bodde här: september 2016, reste i arbetet
Tack westesson
Omdömet skrevs 13 maj 2016

Fräscht och trevligt hotell ! Trevligt med bar där man kunde äta enklare mål på kvällen .
Fick rum på 7e våningen lugnt och skönt. Ngt lyhört mellan rummen men inget som störde. Inom promenad avstånd till Termini, vill man inte gå finns metro utanför hotelldörren ! Colloseum 20 min promenad . Bra WiFi gratis! Kommer gärna tillbaka! :)

Tips för att välja rum: 7e våningen bra eftersom hotellet ligger ut med en större gata
  • Bodde här: maj 2016, reste som ett par
Tack CamillaThulin
Omdömet skrevs 1 januari 2016 från mobil enhet

Bra läge några meter från tunnelbana och en km från Colosseum. Bra frukost.
Rummet var alldeles för varmt, bara värmesystem, ingen aircondition, annars ok och fräscht. Vi rekommenderades att öppna fönstret och det stod sedan öppet några dygn, men temperaturen nådde ändå aldrig normal sovrumstemperatur. Och då bodde vi där årets kallaste månad, december.
Dålig service i receptionen. Inga leenden och svaga engelskakunskaper. Förstod inte alltid våra frågor. Papperna framför näsan var viktigare än kunden.
Taxi från hotellet till flygplats (sk shuttle service) kan ordnad, men vi fick fråga fram informationen. Kontant betalning (2015=48 EUR) eller +5 EUR om man betalar med kort. Jämna pengar, annars tar chauffören för givet att resten är dricks.
Kolla utrymningsvägarna!!! När vi gjorde det stod flera tvättvagnar i vägen och blockerade. Livsfarligt vid brand och visar på nonchalans vad gäller säkerhet.

Bodde här: december 2015, reste med familjen
Tack Geuken
Omdömet skrevs 10 december 2014 från mobil enhet

Ett bra mellanklasshotell. Relativt centralt med gångavstånd till mycket av det sevärda. Trevlig och serviceminded personal. God frukost med bra variation. Detta hotell rekommenderas. Som gäster återkommer vi gärna.

• Bodde här: september 2014
Tack Svenax
Management_Roscioli, Responsabile relazioni con la clientela på Best Western Hotel President, svarade på det här omdömetSvarade 16 december 2014

Kära Svenax,
Tack så mycket för din recension.
Din åsikt är viktig för oss.
Jag hoppas att det snart kommer att bli en "annat tillfälle att vara värd det.
Merry Xmas!
Vänliga hälsningar,
Cinzia
Guest Relations
BW Hotel President
Roscioli Hotels Group - Rome

Omdömet skrevs 3 mars 2014

Bra familjehotell. Vi bokade rum med Playstation vilket barnen gillade. Rummet var ok, badrummet bra och frukostbuffen var jättebra. Dubbelsängen var skön men extrasängarna till barnen var mindre bra. Den ena sängen lutade! så lillgrabben fick sova i nedförsbacke. Läget är lite off, men t-banestation fanns precis utanför entrén.

Bodde här: februari 2014, reste med familjen
Tack Sara G
Management_Roscioli, Responsabile relazioni con la clientela på Best Western Hotel President, svarade på det här omdömetSvarade 10 mars 2014

Dear Sara G,
Tack för din recension.
Räkna snart hon och hennes familj fortfarande har nöjet att vara värd för den.
Hjärtliga hälsningar.
Cinzia