“Fantastiskt!”

Boka i förväg
Mer information
34,31 US$*
och över
Pantheon och Santa Maria Sopra Minerva guidad tur ...
Rankad som nr 2 av 2 034 saker att göra i Rom
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 30 mars 2018

Vackert, historiskt och gratis. Mycket sevärt, läs på i förväg. Dock fel ställe att äta eller ta en drink i närheten av Pantheon.

Tack Molndal

Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Om du bara hinner se en enda historisk plats när du är i Rom, se denna. Så före sin tid, så storslaget.

Tack Lise-Lotte K
Omdömet skrevs 27 mars 2018 från mobil enhet

Inte ett ”armeringsjärn” och mer än 2000 år gammalt. Takkonstruktionen är unik än i dag och är enorm.
Hur har man kunnat väga av golvet så perfekt i marmorplattorna så vattnet från det stora hålet i taket flyter bort, hålet är för att bla solen skallkomma in.
Sen att det är ett tempel och en måste se byggnad som är bla de allra äldsta i Rom. Det är ett ganska otroligt byggnadsverk före Kristi tid. Var där tidigt på dagen, mycket folk

Tack Jan-Gunnar B
Omdömet skrevs 24 mars 2018 från mobil enhet

Jag har varit i Rom några gånger men jag blir alltid lika glad över att se Pantheon. Man går längst en smal gågata som helt plötsligt öppnar upp sig och där står den i all sin prakt. Jag rekommenderar alla som åker till Rom att gå hit, både för arkitekturen och kulturen.

Tack Carl-Johan C
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Ett av mina stora mål i livet är uppnått. På vår bröllopsresa till Rom fick jag äntligen se Pantheon, tillsammans med min fru dessutom. Alldeles fantastiskt..

Tack TheMarriedDude

Resenärer som tittade på Pantheon tittade också på

Besökt Pantheon? Berätta vad du tyckte!