“Fantastiskt”

Boka i förväg
Mer information
41,10 US$*
och över
Hoppa över linjen: Colosseum Officiell guidad tur ...
Rankad som nr 3 av 1 966 saker att göra i Rom
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Missa inte att promenera här via Colosseum, Palatinen, Forum Romanum och ned till Circus Maximus vidare längst Tibern och till Trastevere.

Tack Lise-Lotte K

Omdömet skrevs 27 mars 2018 från mobil enhet

Colosseum är nog det mäktigaste jag någonsin upplevt. När man står där o tittar på det förstår man knappt att det är över 2000 år gammalt. Detta bör vara olagligt att missa om man är i Rom. Helt klart mycket sevärt. Jag skulle lätt betala för en fastlanebiljett.

Tack Björn J
Omdömet skrevs 27 mars 2018 från mobil enhet

Att äntligen få besöka denna historiska plats var häftigt. En guidad tur gav oss en smidig entré in via östra sidan som man inte annars kommer in via. Där igenom slapp vi långa köer och oanständiga säkerhetskontroller. Vi köpte vår guidade tur via big tours som enkelt kontaktades på norra sidan av en röd klädd gubben som tydligt syntes att han sålde biljetter som även har ett runt litet försäljningsbutik där. Kosta oss 35 euro per person och gruppen vi hade var på 14 Pers (Max antal i denna grupp 35 pers). Hade vi betalt 50 euro så så de att gruppen skulle ha varit mindre och då Max 15 Pers. Vi hade tur som spara 15 euro! Detta var trotts att vi börja vår tour klockan 11 och dagarna innan påsk som innebär mer turister än vanligt i huvudstan.

Tack Simson S
Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Historiens vingslag går inte att missa. Du känner än idag både prakten och fruktan inom dessa väggar. Unikt. Ett absolut måste!!

Tack Lotta W
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Som en inbiten historie fantast så är Colosseum ett måste. Inte bara det, alla borde se denna fantastiska byggnad! All bör ta del av vår världs historiska arv!

Tack TheMarriedDude

Resenärer som tittade på Colosseum tittade också på

Rom, Province of Rome

Rom, Province of Rome

Besökt Colosseum? Berätta vad du tyckte!