“Grandiost”

Boka i förväg
Mer information
69,66 US$*
och över
Vittoriano Panoramic Rooftop Viewing with ...
Rankad som nr 78 av 2 014 saker att göra i Rom
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Ett sånt byggnadsverk. Här kan man gå runt länge, ta trapporna upp till kyrkan eller trappan bredvid upp på taket för fantastisk utsikt.

Tack Lise-Lotte K

Omdömet skrevs 23 februari 2018 från mobil enhet

Riktigt kul att få se detta konstverk. Vid tidigare besök i Rom har jag endast sett de mest omskrivna sevärdheterna. Värt ett besök!

1  Tack annsofiehannah
Omdömet skrevs 16 november 2017 från mobil enhet

Ett gigantiskt och imponerande marmormonument till minne av mannen som enade Italien på 1800-talet. Dessvärre revs en del av det medeltida Rom för att ge plats åt det så det är en väldig blandning av gamla ruiner och marmor i området.

1  Tack Ann H
Omdömet skrevs 6 november 2017

Man häpnar över storleken och maffigheten. Det går bra att sitta på en bänk, vila benen och titta på omgivande byggnader och rörelsen på Piazza Venezia

Tack Hilkka R
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 4 november 2017

Förhåller mig lite skeptisk till själva byggnaden, p.g.a. sin enorma storlek och skinande färg är den lite väl dominerande. Men trots det är ett besök där fantastiskt. Det är en hel del trappor att kliva upp för, men man kan ta det i avsatser. Redan halvvägs är utsikten fin, men det är definitivt värt priset att ta hissen upp till den översta platformen. Där har man en 360 graders vy över hela Roms centrum. Alldeles nedanför ligger Forum Romanum och i fjärran syns Peterskyrkans kupol.

Tack MariBMic

Resenärer som tittade på Monumento a Vittorio Emanuele II tittade också på

Besökt Monumento a Vittorio Emanuele II? Berätta vad du tyckte!