“Världens vackraste torg”

Boka i förväg
Mer information
9,57 US$*
och över
Piazza Navona Underground: Stadium of Domitian ...
Rankad som nr 8 av 2 036 saker att göra i Rom
Omdömet skrevs 30 mars 2018

Oerhört vackert torg om man är intresserad av arkitektur och oerhört fina fontäner. Tyvärr mycket kommers med porträttmålare etc. Ät inte här, dyrt och dåligt, men en glass och promenad runt torget är fint!

Tack Molndal

Omdömet skrevs 27 mars 2018 från mobil enhet

Helt underbart torg med mycke cafe o resturanger. Fina fontäner och mycket folk. Där satt olika konstartister som målade av folk ock en del uppträdde. En måltid där är aldrig fel.

Tack Björn J
Omdömet skrevs 26 februari 2018 från mobil enhet

Intressant historia bakom torget o fontänen. Den visar de 4 stora floderna i världen men det gäller att titta noga och läsa om den för att förstå.
Värt ett besök!

Tack Leif B
Omdömet skrevs 14 februari 2018 från mobil enhet

Ett stort torg med fontäner och ett monument. Är man hungrig finns det restauranger runt hela torget.

Tack annsofiehannah
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 10 januari 2018

Piazza Navona är på sommaren en svalkande, härligt pulserande plats. Fontana dei Quattro Fiumi, ”De fyra flodernas fontän”, ritad av Bernini och fullbordad 1651 finns här och är alldeles magnifik. Senast besökte jag torget i januari, då flera restauranger är stängda men platsen i sig är ändå sevärd.

1  Tack EkmanNatt

Resenärer som tittade på Piazza Navona tittade också på

Besökt Piazza Navona? Berätta vad du tyckte!