Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 29 september 2014

Vi har varit i Rom mer än tio gånger. UNA Hotel Roma är det bästa vi har bott på. När VI KOMMER tillbaka till Rom vet vi var vi ska BO. På UNA i ett businesRUM som HAR EN härlig balkong!

Tack Inger S
Omdömet skrevs 7 augusti 2014

Jag och min man var där för en överraskningsresa på hans 30-årsdag. Innan resan fick jag ett jättebra bemötande via mail till hotellet för att planera både champagne och limo från flygplatsen. Väl på hotellet var vi lite tidigare än ordinarie incheckning men vi fick vårat rum på en gång. De hade varit så gulliga och uppgraderat oss till en svit samt skrivit grattis på spegeln i badrummet. Champagnen stod på kylning med lite jordgubbar.

Frukosten ingick i vår bokning och buffén kanske va lite fattig med tanke på vad vi nordbor är vana vid. Men det tror jag inte beror på hotellet utan mer vilken frukostkultur de har i Italien. Oändligt med bakelser fanns på plats på frukostbordet, tex.

Mysig bar med snacks bredvid hotell-lobbyn.

Hotellet ligger väldigt centralt om man vill hålla sig nära centralstationen i Rom. Båda tunnelbanelinjerna går förbi centralen och därmed kommer man alltid tillbaka till hotellet snabbt och smidigt. Ligger ca. 10-15 minuter från Colosseum.

Vi är jättenöjda helt enkelt!

Tips för att välja rum: Vi bodde på 2:a våningen mot en väg och vi störde oss inte av trafiken så de flesta rum är nog helt ok.
  • Bodde här: mars 2014, reste som ett par
2  Tack Amanda B
Omdömet skrevs 10 april 2013

Bra läge bara ett kvarter från Termini station. Toppenfrukost. Mycket bra och serviceminded personal. Bra standard på rummen men något små rum Varmt i rummen eftersom inte luftkonditioneringen var igång Om man sov med öppet fönster stördes man av trafiken på gatan nedanför

• Bodde här: april 2013, reste med vänner
Tack gustav95
Omdömet skrevs 5 april 2013

4 härliga dagar i Rom och boende på detta hotell. Rent och fint. Trevlig serviceminded personal. Fick alla möjliga tips från personalen i receptionen, bästa resväg till sevärdheter, var vi kunde shoppa osv. Toppenfin frukostbufffé med glutenfria alternativ. Kunnig personal i restaurangen gällande gluten så man behövde inte känna sig orolig. De hade även glutenfritt att erbjuda till lunch och middag. Men provade aldrig detta, var alltid ute på stan och åt. Var inte särskilt svårt att hitta glutenfritt i stan, känns som om kunskapen om gluten är ganska stor i Italien jämfört med Sverige. Kan inte annat än rekommendera detta hotell på alla sätt. Ligger bra till i stan också. Nära tåg, bussar och tunnelbana. Men även promenadavstånd till mycket.

• Bodde här: mars 2013, reste med familjen
Tack 169Marie32
Omdömet skrevs 13 juni 2012

Rekommenderar verkligen detta hotell i härliga Rom. Bra och centralt läge precis bredvid Termini. Fräscht, trevlig personal och en fantastiskt god frukost. Mycket prisvärt.

• Bodde här: april 2012, reste med vänner
Tack elizabliza