“Ett måste att se i Neapel”
Omdöme om Cappella Sansevero

Cappella Sansevero
Boka i förväg
Mer information
44,10 US$*
och över
Napoli Konst- och mattur: Gesù Nuovo, San Severo ...
Rankad som nr 1 av 849 saker att göra i Neapel
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Skall Ni göra en sak i Neapel av museum, så är det detta. Vilke konst! Man förstår inte hur man kan tillverka så fantastiska skulpturer.

Tack Goran B

Omdömet skrevs 7 oktober 2017

Helt fantastisk konst där gamla konstnärer förvandlat marmor till skulpturer som ser levande ut. Litet men oerhört sevärt. Biljetter köper i kiosken utanför och sedan får man stå i kö ett tag.

Tack Molndal
Omdömet skrevs 17 april 2017

Gå dit tidigt på dagen, köerna växer fort. Vi var där när dom öppnade, när vi kom ut var kön redan lång. Biljetter säljs nära ingången, där finns också tryckt information. Passa på att läsa på om platsen medans ni väntar, kapellet är inte stort och när ni kommer in förväntas ni - även om det inte är uttalat - gå runt och ut för att låta andra komma in, Christo velato - den beslöjade Jesus - är ett av världens mest kända konstverk, märkligt naturtrogen framtoning. När ni väl är inne, beundra också de andra vackra skulpturerna runt om i kapellet. Mycket sevärt. Rekommenderas.

Tack IngerStockholm
Omdömet skrevs 17 oktober 2016 från mobil enhet

Hela koret var inplastat och fyllt ned byggställningar och arbetare,dvs inget gick att se av skulpturerna. Takmålning var vacker. Bra att man restaurerar , behövs på många ställen i Neapel, men kanske vore sjysst att då reducera inträdespriset!

Tack lottassyrra
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 3 april 2016 från mobil enhet

Det finns oerhört mycket häpnadsväckande att titta på i detta "mini-museum" (i princip ett rum) vilket gör att de 7 € det kostar i entré nog kan vara de bäst spenderade i hela Neapel. Den fras som bäst beskriver Cappella Sansevero är "kvalitet framför kvantitet".

Tack Stefan L

Resenärer som tittade på Cappella Sansevero tittade också på

Neapel, Province of Naples
Neapel, Province of Naples

Besökt Cappella Sansevero? Berätta vad du tyckte!