7 personer tittar på det här hotellet
Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Booking.com184 US$
eDreams184 US$
Travelocity154 US$
Priceline184 US$
travelup.com191 US$
Omdömet skrevs 7 april 2018

Huset är ett vackert gammalt palats. Frukostsalen är kronan på verket. Rummet var dock inget särskilt, för litet badrum, osköna sängar med hårda kuddar utan valmöjlighet, värmen gick inte att reglera och rummet var outhärdligt varmt. Personalen var hjälpsamma och trevliga. Frukosten var bra bara om de hann (bara en personal på morgonen) fylla på maten då och då.

Datum för vistelsen: mars 2018
1  Tack 106nadera
Omdömet skrevs 3 september 2017 från mobil enhet

Vi hade sett framemot boendet men blev faktiskt besvikna. Sammanfattar det i punktform:
1) Rummet var väldigt mörkt
2) Det luktade mögel i rummet (tack och lov stannade vi bara 2 nätter)
3) Man kunde inte styra över AC:n själv, utan var tvungen att ringa receptionen
4) Kallt vatten i duschen
5) Läget: En liten och smutsig gata som känns rätt otrygg att gå på
6) Vi blev tipsade om en restaurang i närheten som var riktigt dålig (Pulcinella). Gå inte dit!

Några bra saker:
1) Trevlig personal i receptionen
2) Läget i staden
3) Frukostmatsalen är väldigt fin

Sammanfattningsvis tycker vi att det här stället lovar mer än det kan hålla med tanke på prisklassen och att det marknadsförs som ett 4-stjärnigt hotell.

Datum för vistelsen: september 2017
Tack JuliaS7884
Omdömet skrevs 8 augusti 2016 från mobil enhet

Spenderade en natt på detta hotell tillsammans med min pojkvän. Hotellet ligger centro historico vilket var perfekt för oss som ville strosa runt bland restauranger och kaféer. Hotellets personal är väldigt hjälpsamma, hotellet är modernt, rent och fräscht. Frukosten var dock en besvikelse då utbudet var litet och personalen inte hann fylla på glas, kaffe m.m. i takt med att det tog slut. Att ta bilen till hotellet och till Neapel var ingen bra idé (extremt smala gator) men personalen guidade oss till ett parkeringshus en bit bort. Neapel är en väldigt speciell stad genom att den är sliten, inte särskilt välkomnande och då det finns mkt kriminalitet. Men för den som älskar mycket folk, grafitti, slitna hus, fräcka kaffer och historia är stan att rekommendera. Hotellet är en trygg oas för resenären.

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack Annelie031
Omdömet skrevs 29 januari 2016

Hotellets läge är perfekt i centro storico. Fint och rent i rummen. Personalen hjälper till och svarar på de frågor man har och hjälper till och tipsar om utflykter eller sevärdheter. Väl fungerande fritt wi-fi i hela hotellet.

Datum för vistelsen: januari 2016
1  Tack 977annikaj
Omdömet skrevs 29 oktober 2011

Decumani Hotel de Charme är ett väldigt trevligt hotell i centro storico i Neapel, på gångavstånd från många av de största sevärdheterna. Jag bodde på hotellet under tre nätter i juni 2011 och var exceptionellt nöjd med bemötandet. Hotellet är mycket välskött, i perfekt skick och väldigt rent och prydligt. Mitt rum var ljust och trevligt, med en stort badrum och en stor säng. Även om temperaturen utomhus var stekande het gjorde luftkonditioneringen att det var väldigt behagligt inne i rummet. Det var fullständigt tyst i rummet och jag sov perfekt under samtliga nätter.

Personalen är kanske det bästa med hela hotellet. De var otroligt hjälpsamma, tillmötesgående och talträngda (jag talar italienska och kan därför inte säga hur väl de talar engelska). De gav mig mängder med tips på saker att se och göra och var alltid redo att svara ingående på mina frågor.

Efter att ha bott på mer än hundra hotell på olika ställen i världen tvekar jag inte att säga att Decumani Hotel de Charme är ett av de trevligaste jag bott på, och jag rekommenderar det väldigt varmt.

Datum för vistelsen: juni 2011
  • Restyp: Reste ensam