Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
fredrikthor
Stockholm, Sverige

Helt perfekt!

5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 19 feb. 2017
2016 den 6 maj gifte vi oss nere i Positano och bodde då med våra gäster på Grand Hotel Riviera! Hela vår bröllopsvecka var helt perfekt!

Vi hade bott på detta hotell tidigare och vi fick verkligen den perfekta känslan inför vår bröllopsvecka 2016! Vi kan varmt rekommendera hotellet, personalen, miljön och servicen är verkligen utmärkt! Man blir så väl omhändertagen! Våra familjer fick verkligen en helt underbar upplevelse denna vecka i maj 2016. Vi har precis bokat en veckan i Sorrento nu i maj och självklart kommer vi att bo på på Grand Hotel Riviera!
Datum för vistelsen: maj 2016
Resetyp: Reste som ett par
5,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorRenlighet
5,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
5 521 kr
2.0 km från Grand Hotel Riviera
Kostnadsfri parkering
Visa fler hotell i Sorrento
Omdömet skrevs 23 juli 2016 från mobil enhet

Jättemysigt. Vi åt på hotellet frukost och middag varje dag. Väldigt bra mat och rummet var perfekt. Mycket trevlig personal i reception och servering. Man kunde åka hiss ned till en fin brygga vid havet. Utsikten över kusten från hotellets altan är svårslagen och storslagen

Datum för vistelsen: april 2016
Tack Rogeranna
Omdömet skrevs 2 november 2014

Vi var här sista veckan det var öppet i Oktober, delvis för att fira vår 20:e brölloppsdag som inträffade någon vecka tidigare. Vi sökte länge och tittade på flera olika hotell i Sorrento, tog detta då vi alltid vill ha nära till havet. Det var ett lyckoskott som överträffade alla våra förväntningar. Då vi anlände väldigt sent ( 24.00 ), förstod vi att vi skulle missa middagen, till vår glädje och förvåning fick vi en bricka på rummet med kallskuret, ost och frukt, sagolikt. Morgonen därpå intog vi vår första frukost som var en fröjd för såväl ögat som magen, dessutom en väldigt fin utsikt mot Vesuvius och Neapel. Middagarna som serverades på kvällen lika goda, 3-rätters med 5-7 alternativ, delikata desserter. Luigi, Giovanni, Sonja med flera skötte servicen utmärkt. Rummet var extremt välstädat, nya handdukar varje dag, några tidigare resencenter var missnöjda med att det inte fanns bäddmadrass, det behövdes inte, däremot fick vi ett par extra kuddar, vilket gjorde nattsömnen behaglig. Chefen Gianni hjälpte oss med beställning av utflykter och löste andra frågor, inget verkade omöjligt för denna man. Samtlig personal var så trevliga trots att de hade en säkert arbetsam period bakom sig, de höll en proffsig profil, men man kunde ändå skoja lite med dem, det tycker vi båda är viktigt, då vi ligger en längre tid på samma hotell. Bra parkering för hyrbilen, Luigi hjälpte mig även att överraska hustrun med en bukett rosor på hennes födelsedag, mycket uppskattat, vilket gav mig pluspoäng. Vi har verkligen tänkt efter om det var något vi var missnöjda med och kom på en sak: den ena hissen var trasig några dagar, men då jag och hustrun ej är ovänner, kunde vi åka tillsammans i den andra. Efter sista middagen fick vi ett foto på hela restaurangpersonalen, det sitter nu på köksväggen och påminner om en TOPPENvecka i Sorrento. Vi rekommenderar varmt Riviera och hoppas vi har möjlighet att återvända hit i framtiden. Stort TACK till alla.

Datum för vistelsen: oktober 2014
2  Tack Rompunch
GianniCartiglia, Chief Concierge på Grand Hotel Riviera, svarade på det här omdömetSvarade 4 november 2014

Kära Steve L,
Tack så mycket för din fantastiska recension på Tripadvisor.
Vi är glada över att läsa att din vistelse hos oss verkligen överträffat dina förväntningar myra som din 20-bröllopsdag säkert kommer att ge dig underbara minnen.
Vi ser verkligen fram emot att få äran att välkomna dig igen till Rivieran!
Med min hjärtliga hälsningar
Gianni (Chief Concierge)

Omdömet skrevs 25 augusti 2014

Min man och jag besökte detta hotell i mitten av Juli 2014.
Att åka hiss ner till badbryggorna var super! Vilket underbart ställa att ligga och sola på!
Tyvärr så "passar" en del solstolar så ibland när vi kom ner var det nästan fullt. Pinsamt att passa och sedan åka upp och äta lång frukost!
Hotellet är mycket rent och rummet likaså Förutom att vi hade lite problem med myror.Sängarna är dessvärre stenhårda! Stort minus!
Vi bokade halvpension, maten är helt ok, men inte i toppklass. Servicen i restaurangen är däremot superbra! Frukosten helt ok.
Nära in till Centrum där det finns bra restauranger och bra shopping.

Datum för vistelsen: juli 2014
3  Tack alicia284
Omdömet skrevs 1 juli 2014 från mobil enhet

Vi besökte nyligen Grand Hotel Riviera för första gången, men förhoppningsvis inte sista! Allt var toppen. Läget är fantastisk, högt uppe på en klippa med en vacker utsikt, och en hiss tar dig ner till havet för sol och bad. Ligger en bit utanför city vilket var skönt, dit kommer du ändå på en kort promenad. Servicen var det absolut bästa! Personalen gjorde allt för att vi skulle känna oss nöjda. Gianni som jobbar där ger vi ett extra tack till!

Datum för vistelsen: juni 2014
3  Tack IsabellaB92
Omdömet skrevs 8 maj 2014

Detta var sjunde året jag besökte Grand Hotel Riviera och jag kan inte tänka mig ett bättre hotell att bo på i Sorrento av flera skäl. Läget; på en klipphylla vid Medelhavet, med utsikt mot hela Neapelbukten och Vesuvius. Bäst av allt är emellertid hotellets personal som gör allt för att gästerna skall trivas på alla sätt, ett personligt bemötande som får varje gäst att känna sig speciellt utvald. I matsalen finns alltid ett stort urval välsmakande rätter att välja på och servicen är av toppklass. Loungen, baren och matsalen är en upplevelse att vistas i och ger gästerna ett välbefinnande. En stor fördel är också att Riviera ligger strax utanför Sorrentos hektiska centrum men endast 15 minuters promenad för att nå dit.

Datum för vistelsen: april 2014
1  Tack Lars K