“En doldis i Amalfi ”
Omdöme om Taverna Buonvicino

Taverna Buonvicino
Boka med
Taverna Buonvicino har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 12 av 115 Restauranger i Amalfi
Kök: Italienskt, Från Medelhavet, Vinbar
Bra för: Romantiska möten, Särskilda tillfällen, Affärsmöten, Lokal mat
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Lunch, Middag, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 1 september 2017 från mobil enhet

Tursamt nog är det skyltat utmed gränserna, så det går att hitta hit till slut. Buonvicino är en mysig liten restaurang inne i Amalfis gränder. Tyvärr är restaurangen belägen precis bredvid en träningslokal och just när vi åt middag var det full aktivitet med musik och höga barnröster. Det sänker tyvärr betyget något.

Maten var god. Vi delade på en caprese, en pasta och tog sedan varsin varmrätt. Tonfisken kan varmt rekommenderas, den var riktigt god. Dessvärre är det här inget ställe som kan vin. Inte vad det verkade i alla fall. Vi tog varsitt glas vin till maten, båda två var en besvikelse. Det var absolut inte äckligt, men helt enkelt inte tillräckligt bra för vad man kan förvänta sig i Italien.

Efterrätten som vi delade på, citronkaka, förhöjde dock upplevelsen. Riktigt god!

Buonvicino är ett bra alternativ om du redan tömt listan på "måste äta på-restauranger" i Amalfi. Men förvänta dig inga stordåd.

Tack JuliaS7884
TavernaBuonvicino, Proprietario på Taverna Buonvicino, svarade på det här omdömetSvarade 5 september 2017

Gentile signore, la ringraziamo per la sua recensione.
Purtroppo quello di cui si è lamentato, era inerente ad una festa di compleanno di un bambino che si svolgeva in una struttura, adiacente al nostro locale, e quindi non dipendente da rumori provenienti dalla nostra attività. Pertanto non si tratta di un alveare di bimbi giornaliero, ma quello da lei indicato, era limitato UNICAMENTE a quella sera , ed era solo per festeggiare il compleanno di uno di quei bambini. Come si fa a fermare l'allegria di bimbi che festeggiano? Il nostro locale è conosciuto, anche per la sua atmosfera romantica e silenziosa , posto su una delle piazzette lontane dal traffico, piu' antiche di Amalfi. Gradiremo averla nostro ospite, se ne avesse modo di ritornare ad Amalfi, per farle vivere e gustare oltre al nostro cibo, anche la vera magica atmosfera del nostro locale. L'aspettiamo!

Omdömet skrevs 6 juli 2017 från mobil enhet

Taverna Buonvicino var en rekommendation från receptionisten på hotellet jag bodde på och hade även bra recensioner på trip advisor. Restaurangen överträffade förväntningarna. Supertrevlig personal, mysig atmosfär och väldigt god, typiskt italiensk mat. För mig som är glutenallergisk var det verkligen ett plus att de erbjöd glutenfri pasta och glutenfritt bröd. Jag rekommenderar restaurangen starkt.

Tack Olivia H
Omdömet skrevs 4 maj 2017 från mobil enhet

Mycket god mat och bra service. Trevligt ställe som ligger i en gränd bredvid huvudgatan, så du kanske får fråga efter vägen dit.

Tack Sven S
Omdömet skrevs 23 april 2017 från mobil enhet

Mysig restaurang som ligger lite bakom största turiststråket. Miljön omkring mycket charmig. Maten var utmärkt, åt en god marulk med pumpasås. Spännande! Personalen var med hela tiden och var tillmötesgående. Ett ställe att återvända till.

Tack Ulla V
Omdömet skrevs 6 oktober 2013 från mobil enhet

Lite svårt att sätta fingret på den här restaurangen. Den ligger gömd på en sidogata till turiststråket. Faktum var att det var mest italienare där, vilket brukar vara lovande. Stället är mysigt inrett men jag blev förvånad över att linneservetterna var ersatta med dito i papper. Vi åt lunch, vilket var grillad fisk med sallad €18 + €4 samt pasta med ansjovissås och valnötter €13. Fisken var bra, den var vällagad på alla sätt. Pastan var full av smak men något för salt. Personalen skulle kunna vara mer på tårna, de hade inte jättebrått när vi bett om notan. Visserligen ligger restaurangen i Amalfi så visst, priserna är lite högre. Men jag känner ändå att det var lite dyrare än vad det var bra.

• Atmosfär
1  Tack Ulf W

Resenärer som tittade på Taverna Buonvicino tittade också på

Amalfi, Amalfikusten
Amalfi, Amalfikusten

Besökt Taverna Buonvicino? Berätta vad du tyckte!