“Fantastiskt! ”

Rankad som nr 8 av 115 Restauranger i Amalfi
Bra för: Lokal mat, Särskilda tillfällen, Romantiska möten
Middagsalternativ: Lunch, Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 11 juli 2017 från mobil enhet

Hade fått tips om att äta här av en vän så vi var ett gäng på 5 personer som tog en lunch. Jag åt 4 rätter, en burrata med tomater som smakade fantastiskt gott! Sedan bläckfisk med potatis denna rätt var helt underbar, jag har aldrig ätit bättre bläckfisk! Sedan år jag spagetti med Citron pesto som också var grym! Avslutade sedan med en citron efterrätt. Alla i sällskapet var mycket nöjda med sin mat, och även jag. Rekommenderas starkt!!!

Tack Faycal E

Omdömet skrevs 14 juni 2017 från mobil enhet

Min initiala skepticism till restaurangens placering precis vid torget rann av mig så fort vi klev in. En riktig fullträff för den som vill njuta av kärleksfullt tillagad italiensk mat! Vi åt burrata, krämig citronpasta samt en pasta med lokala valnötter, ansjovis och tomat. Till det avnjöt vi gott lokalt vin och avrundade med varsin limoncello. Himmelskt!

Kunnig och engagerad personal bidrar till upplevelsen, liksom att vår servitör Luigi som en bonus talade svenska :)

Perfekt läge mitt i Amalfi men ändå vid sidan av.

Mina varmaste rekommendationer!

Tack Elina G
Omdömet skrevs 14 juni 2017 från mobil enhet

Det här är en mycket trevlig italiensk restaurang, med vällagad god mat och extraordinär service. Vi provade varsin pastarätt, den ena med en citronpesto och den andra med anchovies och valnötter. Båda himmelska! Ett särskilt tack till svensktalande Luigi , som hjälpte mig att få tillbaka min borttappade vigselring!

Tack Lotta G
Omdömet skrevs 27 augusti 2016

En genuin restaurang i det turistiska Amalfi. God mat, bra service och härlig utsikt. Kan ta lite tid att få in rätterna, men när de kommer är de worth waiting for. Lagom lång meny, vilket som vanligt betyder att de rätter som finns är mycket bra. Prova! Anders & Cajsa från Lund, Sverige, Augusti 2016

Tack anders0lss0n
Omdömet skrevs 3 augusti 2016 från mobil enhet

De behärskar hela sin meny. Åt där 3 av mina 6 kvällar i byn. Klart bästa :) Sen är de ju rätt charmigt att den ena servitören kan lite go svenska.
(Fisken är riktigt bra)

Tack Robert K

Resenärer som tittade på Taverna degli Apostoli tittade också på

Amalfi, Amalfikusten
Amalfi, Amalfikusten

Besökt Taverna degli Apostoli? Berätta vad du tyckte!