“Bästa restaurangen i Amalfi”

Restaurant Marina Grande
Rankad som nr 15 av 115 Restauranger i Amalfi
Kök: Italienskt, Modernt
Bra för: Vacker utsikt, Affärsmöten, Särskilda tillfällen, Lokal mat, Större grupper, Romantiska möten
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Frukost, Lunch, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 10 mars 2016

Ett fantastiskt ställe med utmärkt service och utmärkt mat. Utsikten över stranden i Amalfi är härlig. Vi hade veganer med oss och de fick goda rätter utan några problem

Datum för besöket: juli 2015
Tack neomini

Omdömet skrevs 26 juni 2015 från mobil enhet

En resturang som ligger i hamnen med en magisk utsikt. Lokalen och inredning skapade en mysig och avslappnande känsla. Personalen var trevlig och maten var utsökt. Tips är att boka bord på uteplatsen!

Datum för besöket: juni 2015
Tack Moa E
Omdömet skrevs 14 juni 2015

Det är en av våra favoritrestauranger i Amalfi. Vi har varit här flera gånger och det är alltid lika trevligt att komma hit. Inte bara för maten utan även för servicen och läget vid stranden. Här är maten alltid fräsch och snyggt upplagd. Riktigt bra fritto misto. Det är inte billigt men absolut värt att besöka.

Datum för besöket: juni 2015
Tack paxki
Omdömet skrevs 5 juni 2014

Amalfi är ett givet stopp när man drar längs amalfikusten.

Marina Grande var ett givet besök och platsen var fin men nära vy över stranden och mitt i stadens centrum.

Priserna var ok, servicen var ok och maten var riktigt trevlig för priset. Vi körde en lunch med 2 pizzor där båda höll rätt nivå.

Datum för besöket: juni 2014
    • Atmosfär
Tack 63DavidP63
Omdömet skrevs 16 juli 2013

Vi hade läst om restaurangen som hade fått väldigt goda betyg både här på sidan och i Lonely planet. Vi hade höga förväntningar på kvällen och skulle fira årsdag.

Vi kan nog inte med ord uttrycka besvikelsen över maten. Helt överreklamerad och dyr. Förrätten med hummer serverades inkokt i kikärtor och hummern hade fått koka så att den var seg som gummi. Det kändes som en billigare variant av linssoppa. Varmrätten, dagens fångst seabass flöt runt i ett tjockt lager med olivolja och de hackade tomaterna ovanpå var kylda och kändes som om de varit serverade med dagens Bruschetta och inte tillhörande rätten.

Servicen var otroligt klumpig för att vara på en sådan restaurang som ska hålla hög klass.

Dock ska ett gott ord läggas till utsikten, det var härligt att höra vågorna precis nedanför.

Datum för besöket: juli 2013
    • Atmosfär
3  Tack Myanmar74

Resenärer som tittade på Restaurant Marina Grande tittade också på

Amalfi, Amalfikusten

Besökt Restaurant Marina Grande? Berätta vad du tyckte!