“Bra första middag på smekmånaden”
Omdöme om Eolo

Eolo
Rankad som nr 8 av 115 Restauranger i Amalfi
Kök: Italienskt
Bra för: Lokal mat, Särskilda tillfällen, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 29 augusti 2017 från mobil enhet

Vårt hotell hjälpte oss att boka ett bord och vi fick ett fint bord ute på balkongen. Eolo är en mysig och relativt liten restaurang, men vinlistan desto större. Ett plus för den trevliga sommelieren som gav oss flera förslag på bra viner från området (Campania). Valet föll på ett vitt vin från Ischia, som vi tyckte kändes riktigt prisvärt (42€). Eftersom vi var hungriga beställde vi både en caprese på tomater från Positano, varsin pastarätt och dagens fisk att dela på till huvudrätt. Efterrätt orkade vi inte äta, men blev bjudna på en söt liten pistagemousse som avslutning. Vi kan och vill absolut rekommendera denna restaurang. Prismässigt kändes det inte som att det var för dyrt, utan snarare rimligt med tanke på matlagningen. Dessutom blev vi bjudna på en god lokal aptitretare - tartar på havsaborre. Supergott!

Tack JuliaS7884

Omdömet skrevs 6 juli 2017 från mobil enhet

Bra läge i Amalfi med fin utsikt. Trevlig personal och bra service. Men (!) maten? Efter att ha läst flera recensioner om utsökt mat var förväntningarna höga. Tyvärr var det inte alls som recensionerna. Maten var fint presenterad men smaklös. Prismässigt är det något dyrare än genomsnittet och den matmässiga nivån dessvärre inte högre.

Tack Johan K
Omdömet skrevs 5 november 2016 från mobil enhet

Detta var vår avslutningsmiddag efter en härlig vecka i Amalfi. Detta blev en oförglömlig upplevelse med mat och service på hög nivå. Finns inget att anmärka på. Allt var som det ska vara när det är som allra bäst. Vi gick härifrån upprymda och glada. Vi tycker inte att detta var dyrt med tanke på vad du får för pengarna.

Tack Ronny_R30
Omdömet skrevs 1 april 2013 från mobil enhet

Vi var i Amalfi för 2 veckor sen och resan i sig är ett underbar upplevelse, vi besökte det här restaurangen 2 ggr och blev lika imponerad varenda gång fantastiskt mat upplevelse! Och väldigt bra service. Jag rekommenderar det varmt.

• Atmosfär
2  Tack euzun
Omdömet skrevs 31 juli 2011

Nyss hemkommen från Amalfi. Hade våran första kväll på Marina Grande i Amalfi, vilken var helt fantastisk. Vi var rädda för att vi skulle bli besvikna på maten efter denna underbara måltid. Men inte.. Eolo var faktiskt till och med lite bättre. Smakupplevelserna var helt enorma, servicen superb och utsikten enorm. Kom dock i håg att boka bord i tid då det är så pass populärt.

• Atmosfär
2  Tack Jennie_321

Resenärer som tittade på Eolo tittade också på

Besökt Eolo? Berätta vad du tyckte!