“Klassiskt bra restaurang”

Da Gemma
Rankad som nr 12 av 112 Restauranger i Amalfi
Kök: Italienskt
Bra för: Affärsmöten, Lokal mat, Romantiska möten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Lunch, Middag, Frukost, Uteservering, Bokningar
Omdömet skrevs 20 april 2017 från mobil enhet

Undvik turistfällorna och slink in på denna istället. Riktigt bra service av den gamla skolan. God och vacker mat, de bjöd på amuse bouche, fyra sorters smådesserter samt Limoncello. Väldigt gott lokalt rött vin på halvflaska: Giardino di Klingsor. 3-rätters lunch samt halvflaska vin kostade 100 euro för två personer.

1  Tack Maria S

Omdömet skrevs 15 april 2017 från mobil enhet

Trevligt bemötande, mycket bra service och god mat. Kyparen rekommenderade "fish of the day" och det blev en smakupplevelse med både förrätt som huvudrätt. Vi har varit här tidigare och gärna tillbaka.

1  Tack Jan L
Omdömet skrevs 4 juni 2014

Maten var verkligen god och servicen var bra. Stället ligger mitt i Amalfi och är lätt att hitta trots att det är en takterrass som man lätt går förbi om man inte är uppmärksam.

Tack Dajzz
Omdömet skrevs 27 maj 2014

Citrpnsorben måste vara gjord av gud. Kul med en utvald Michelinrestaurang , röd markering. En rolig upplevelse var att de serverade Caprese på tre olika sätt, gå dit och se.
Klart den bästa restaurangen i Amalfi. Om man inte orkar med myllret i Amalfi så kan man åka upp till Pugerola....

• Atmosfär
2  Tack Petruska K
Omdömet skrevs 18 maj 2013

Lång väntan innan vi fick beställa. Svårt att beställa, då kypare styrde. Många gravallvarliga, oengagerade kypare, som skvätte upp vatten och slängde fram bestick. Kvällen avslutades med att vi till slut fick notan och ett Visakort, som avsåg ett annat bord.

• Atmosfär
Tack Gunilla A

Resenärer som tittade på Da Gemma tittade också på

Amalfi, Amalfikusten

Besökt Da Gemma? Berätta vad du tyckte!