Öppet i dag: 00:00 - 23:59

från 42,77 US$
från 163,81 US$
från 30,56 US$
Omdömet skrevs 31 juli 2019 från mobil enhet

Vi promenerade runt i staden en hel dag. Otroligt vackra gränder och vyer. Fanns flera mysiga små butiker, restauranger, barer och caféer.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack LeonardoD835
Omdömet skrevs 17 juli 2016 från mobil enhet

Var en häftig upplevelse att besöka denna plats. Vi vandrade runt och häpnade över denna bergstad. Trots mycket turister så var det en lugn och trivsam upplevelse. Var väl värt ett besök!

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack Ingoinga
Omdömet skrevs 1 april 2016

Visste inte om hur den gamla staden såg ut, dvs Sassi. Mycket positivt överaskad. Åk dit och gå runt och njut. Vi var där den 1 april med perfekt gå väder.

Datum för upplevelsen: april 2016
Tack C5028JLpeters
Omdömet skrevs 28 november 2015

En helt otrolig stad som man knappt kan beskriva. Ett virrvarr av gränder, trappor, hus och grottor. Vackert, spännande och annorlunda!

Datum för upplevelsen: november 2015
Tack irl118
Omdömet skrevs 2 september 2014

Sassi är en urgammal stad, med bostäder utgrävda ur berget. Att vandra omkring där är som att gå i ett jättestort utomhusmuseum, och det finns två små museum som visar hur man bodde i grottorna, tillsammans med djuren, ända in på 1950-talet. I dag är många bostäder renoverade till moderna hem, men med en helt unik design så klart! Många av dem har gjorts om till hotell och B&B. En resa hit kan verkligen rekommenderas.

Datum för upplevelsen: september 2014
Tack Lohaven