“Bästa stället i Torreweija.”
Omdöme om Belchica

Belchica
Rankad som nr 1 av 667 Restauranger i Torrevieja
Kök: Belgiskt
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Bästa stället i Torreweija.
Fantastisk mat o personal.
bästa matupplevelsen.
Kan varmt rekommendera detta ställe

Datum för besöket: februari 2020
Tack Veronica S

Omdömet skrevs 31 januari 2020 från mobil enhet

En restaurang som levererar! Både mat som är av yppersta klass och en service som är både välkomnande och trevlig! Vi borde hittat den tidigare! Passar inte den tunnaste plånboken, men har du fyllt på så ger den valuta för pengarna!

Datum för besöket: januari 2020
Tack Calle47
Omdömet skrevs 17 november 2019 från mobil enhet

Besökte Belchica och beställde deras avsmakningsmeny. Tapas med fördrink, sallad med räkor och avokado, piggvar med risotto, soppa, hjortfilé och glass o färska fikon. Hela menyn med matchande viner. Helt fantastiskt gott. Supergott.Mat och vin är värd varenda krona.
Trevlig personal förhöjer hela upplevelsen.

Datum för besöket: november 2019
Tack 18ingern
Omdömet skrevs 30 september 2019

Bästa maten och servicen vi upplevt i Torrevieja, vi var 2 par som åt middag, alla tog olika förrätter och huvudrätter. Allt var så väl sammansatt vilket ledde till en matupplevelse i toppklass. Miljön är trevlig och behaglig, servicen är fantastisk. Söker ni en kväll i toppklass besök denna restaurang.

Datum för besöket: september 2019
Tack frohlund
Omdömet skrevs 2 september 2019 från mobil enhet

Vi läste mycket gott om denna restaurang via tripadvisor och hade väldigt höga förväntningar på mat, dryck och omgivning när vi besökte restaurangen.
Maten var mycket vällagad och man märkte att kocken hade lagat allt med väldigt mycket kärlek. All mat var mycket fint upplagt på tallriken. Jättetrevligt att man kunde välja avsmakningsmenyn för 55 euro/person, med tillhörande dryck till varje rätt. Då ingick även vin till maten.
Tyvärr upplevde vi att vinet inte riktigt passade till rätterna som serverades. Vi förväntade oss ändå av en restaurang som Timonel Belchica att en sommelier hade tagit fram vinlistan, men så var nog inte fallet. Det drog ner upplevelsen en del då vi är väldigt vinintresserade.

Det var inte fullsatt i lokalen men trots det upplevde vi servicen ganska långsam, det fanns bara en servitris och hon gjorde sitt allra bästa och var mycket trevlig och tillmötesgående. Men det kändes som att hon inte hann med allt. När desserten serverades så bad vi om portvin till, tyvärr hann glassen smälta och bli tråkig innan vi sa till igen om att vi önskade portvin till rätten. När hon till sist kom med portvinet så smakade det som att vinet hade stått ett tag och var lite gammalt.

Vi hade vår 2 åriga dotter med oss och eftersom hon är väldigt kräsen så fanns tyvärr ingenting på menyn som hon kunde äta. Detta löste värdinnan snabbt och bad kocken att laga en krämig pasta, trots att det inte fanns på menyn. Stort plus för att hon var så mån om att ordna fram något för dottern att äta.

Datum för besöket: maj 2019
Tack kim080808

Resenärer som tittade på Belchica tittade också på

Torrevieja, Costa Blanca

Besökt Belchica? Berätta vad du tyckte!