“Bra men utan matmagi”

Sirocco Restaurante
Rankad som nr 33 av 687 Restauranger i Torrevieja
Bra för: Vacker utsikt, Särskilda tillfällen
Omdömet skrevs 24 juni 2017 från mobil enhet

Vill ni äta en fullt godkänd middag med en otrolig utsikt? Då är Sirocco ett utmärkt val!
Mat och service fullt kompetent (3+), vällagat utan det där lilla extra. (Särskilt med tanke på att priserna är i det övre Torreskiktet.) Men serverat med goda såser och grönsaker. Platsen på strandpromenaden med utsikt över havet är värt (5) en femma och gör det väl värt ett besök!

Tack patricksR8623FL

Omdömet skrevs 19 juni 2017 från mobil enhet

Trevlig utsikt, trevlig resturang och trevlig personal till ytan. Men Sirocco jobbade sig uppåt under kvällen. Deras räk cocktail var verkligen en besvikelse, medans varmrätten, pasta seafood var grym, men dock för lite mat. Tur då att vi fick in en geym pannacotta som gjorde förrätten bortglömd. Riojan var super och plus i kanten för gratis limocello!

Tack 882linng
Omdömet skrevs 19 juni 2017

Har ätit här två gånger och blivit besviken bägge gångerna. Beställde menu dia för 17 EUR, frun tog in räkcocktail och jag friterad brie till förrätt, pasta del mar och entrecote till varmrätt samt tiramisu och äppelpaj till dessert. Allt ganska smaklöst och lagat utan kärlek. Trevlig personal dock.

Tack Jonas E
Omdömet skrevs 12 oktober 2016 från mobil enhet

Middag med mannen :-) vi valde kvällens menu för 15.90 . Det var ganska ok .. men inte mera !
Jag valde som förrätt friterade carmenbert med marmelad . Då jag kommer från Köpenhamn och har ätit vällagad sådant hade jag hoppat på en fin förrätt . Men carmenbert var helt smaklös och marmeladen ingen kvalitets.
Min man fick en jätte bit melon i stora skivor med jamón . Det var jätte stor melon - inte så smyg upplagd :-(
Huvudrätten var bra - verkligen god ! Pasta med räkor . Smakrik och lagom stor portion . Hans val var kyckling i apelsinsås och han njöt ! Mitt rött vin var gott och lagom upphällt i glaset .
Efterrätten var en besvikelse . Vanlig glas - inte speciell god med artificiell grädde .
Hans var ananas ( skuren som melonen - jätte bitar .. med lite likör .
Jag irriterar mig på att servitören var hur snabb som helst med att plocka bort hans tallrik - fick hejda henne att ta min .. jag var inte klar !
Helhetsintrycket är bra - men inte mera

Datum för besöket: oktober 2016
Tack 459evaw
Omdömet skrevs 9 oktober 2016

Snabb o bra service, Goda glutenfria pizzor och pastarätter! Många välsmakande rätter och 3 rätters menyer.
Besökte denna restaurang 4 ggr de senaste 2 veckorna vi besökte Torrevieja.
Varje gång var vi lika nöjda.

Datum för besöket: september 2016
Tack nilsson_11

Resenärer som tittade på Sirocco Restaurante tittade också på

Besökt Sirocco Restaurante? Berätta vad du tyckte!