2 personer tittar på det här hotellet
FindHotel191 US$
Priceline242 US$
Travelocity191 US$
Omdömet skrevs 3 juni 2019

Hotellet i sig är ett stort komplex av byggnader omgivna av pooler. Lite långt till allt verkade det i börja men efter en dag så hade man lärt sig alla genvägar så allt fungerade mycket bra. Golf banorna var i mycket bra skick och krävde planering av spelet om man inte vill slå nästa slag från en bunker.

Datum för vistelsen: april 2019
Tack georgj558
Leandro D, Director de Relaciones con Clientes på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 5 juni 2019

Dear Georg J,

Thank you for sharing with us your Experience at Meliá Villaitana, it is a pleasure to know that you had enjoyed so much our golf course and all our facilities..

We hope to see you in a near future at Meliá Villaitana, enjoying again. Do not hesitate contact us with any requirement you may have.

Kind regards,

Guest Experience Team

Omdömet skrevs 24 november 2018 från mobil enhet

Mycket trevligt hotell sköna sängar trevligt bemötande och en jättefin hotellanläggning med stora pooler som täcker halva området och en uppvärmd pool så man kan bada även på vintern. Golfbanorna är trvliga och fina.

Datum för vistelsen: november 2018
Tack Helene S
Leandro D, Director de Relaciones Públicas på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 26 november 2018

Dear Helene S,

We would like to thank you for all the positive comments you have posted about your experience at Meliá Villaitana.

We are really pleased to know that your experience with us was fantastic and that you had time to relax and enjoy our pools and golf court.

We hope to see you soon at the hotel and welcome you back again.

Kind regards,
Guest Experience Team

Omdömet skrevs 28 april 2018

Jag bodde här med min 14-åriga dotter i 6 dagar. Vi hade en mycket bra vecka på detta hotell med fantastiskt trevlig och hjälpsam personal på alla befattningar.
Ingenting var omöjligt och de var hela tiden glada.
Vi hade bokat buffémiddag hemifrån och det var väl det enda som inte var helt 100-procentigt. Som tur är så har hotellet flera andra ställen med bra mat att äta på så vi åt några gånger på dessa ställen istället. Frukosten var bra varje dag och lunchen åt vi på golfklubben några hundra meter därifrån.

Vill även nämna att personalen på golfklubben var väldigt tillmötesgående och hjälpsamma, särskilt Caddymaster Eduardo som verkligen var grymt duktig och hjälpsam. Han hade lösningar på allt och gjorde så att vi fick en mycket bra golfupplevelse på Villaitana.
//Jan Sjursen

Rumstips: Rummen mot padeltennisbanorna har sol på uteplatsen från kl 12 till sen kväll, perfekt efter en golfrunda eller ett bad.
Datum för vistelsen: april 2018
1  Tack sjursen2018
Leandro D, Director de Relaciones con Clientes på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 30 april 2018

sjursen2018
Tack för dina kommentarer. Vi är mycket glada att din vistelse på Melia Villaitana är så positiv. hälsningar

Omdömet skrevs 8 mars 2018 från mobil enhet

Ett stort och vackert hotell med många pooler. Även en uppvärmd pool. Frukosten är enastående. Restaurangpersonalen är vänlig och hjälpsam. Se upp med Klubbhuset på golfområdet. Man blir utslängd om man har jeans på sig, oavsett hur vackra eller värdefulla de är. Stort minus för personalen i receptionen som gör inte som man ber dem om och är nonchalanta! Minus även för spa/inomhuspool där man kräver inträde på 25€ för ca 1 timmes bad. Där får du även betala hyra på 3€ vardera för ”flipflops” och badmössa om du inte har egna med dig.

Datum för vistelsen: februari 2018
1  Tack joannakristersson
Leandro D, Manager på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 9 mars 2018

God morgon, tack för att du tog dig tid att ge oss ditt intryck av vår utväg.
Vi är mycket ledsna på att vi inte har täckt dina förväntningar och att i några av våra försäljningsställen har du inte behandlat dem som de förtjänade. Vi skulle älska dig att meddela oss nästa gång du kommer att försöka ändra ditt perspektiv om vår Resort. Med vänliga hälsningar.

Omdömet skrevs 3 mars 2018

En stor anläggning men väldigt varierad. Inte 1 hus utan en hel by med olika byggnader som ändå bildar en enhet. Många små torg ofta i morisk stil. En kyrka inspirerad av kyrkor i omgivande byar, men som är en fantastisk festlokal och konferensbyggnad. Många olika utomhuspooler varav en är uppvärmd till minst 26 grader året om. 24-timmars öppet gym samt ett spa.
Flera restauranter, både buffé och a la carte.
Hotellrum för kortade besök och lägenheter för längre, alla smakfullt och bekvämt inredda. Kokskåp med två plattor, mikrovågsugn samt kylskåp i lägenheterna, trångt men fungerande.
Väldigt vackra planteringar överallt i anläggningen.

Datum för vistelsen: februari 2018
Tack Agneta I
Leandro D, Director de Relaciones con Clientes på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 6 mars 2018

kära damen Agneta,
Tack så mycket för dina underbara kommentarer från vårt hotell. Vi hoppas att vi ses snart igen på Meliá Villaitana.
En hälsning.