Omdömet skrevs 8 mars 2018 från mobil enhet

Ett stort och vackert hotell med många pooler. Även en uppvärmd pool. Frukosten är enastående. Restaurangpersonalen är vänlig och hjälpsam. Se upp med Klubbhuset på golfområdet. Man blir utslängd om man har jeans på sig, oavsett hur vackra eller värdefulla de är. Stort minus för personalen i receptionen som gör inte som man ber dem om och är nonchalanta! Minus även för spa/inomhuspool där man kräver inträde på 25€ för ca 1 timmes bad. Där får du även betala hyra på 3€ vardera för ”flipflops” och badmössa om du inte har egna med dig.

Bodde här: februari 2018, reste med vänner
1  Tack joannakristersson
Leandro D, Manager på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 9 mars 2018

God morgon, tack för att du tog dig tid att ge oss ditt intryck av vår utväg.
Vi är mycket ledsna på att vi inte har täckt dina förväntningar och att i några av våra försäljningsställen har du inte behandlat dem som de förtjänade. Vi skulle älska dig att meddela oss nästa gång du kommer att försöka ändra ditt perspektiv om vår Resort. Med vänliga hälsningar.

Omdömet skrevs 3 mars 2018

En stor anläggning men väldigt varierad. Inte 1 hus utan en hel by med olika byggnader som ändå bildar en enhet. Många små torg ofta i morisk stil. En kyrka inspirerad av kyrkor i omgivande byar, men som är en fantastisk festlokal och konferensbyggnad. Många olika utomhuspooler varav en är uppvärmd till minst 26 grader året om. 24-timmars öppet gym samt ett spa.
Flera restauranter, både buffé och a la carte.
Hotellrum för kortade besök och lägenheter för längre, alla smakfullt och bekvämt inredda. Kokskåp med två plattor, mikrovågsugn samt kylskåp i lägenheterna, trångt men fungerande.
Väldigt vackra planteringar överallt i anläggningen.

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack Agneta I
Leandro D, Director de Relaciones con Clientes på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 6 mars 2018

kära damen Agneta,
Tack så mycket för dina underbara kommentarer från vårt hotell. Vi hoppas att vi ses snart igen på Meliá Villaitana.
En hälsning.

Omdömet skrevs 15 november 2017 från mobil enhet

En bra anläggning för allsidig träning. Hygglig drivingrange med god längd. Bra chip- ovh puttområden. Två 18-hålsbanor av helt olika karaktär. Levante som är par 72, ca 5700 m från gul tee. Poniente som är par 62 och kräver mer taktiskt tänkande och ett gott närspel. Båda designade av Jack Niclaus group. Hotellet är av god standard med rymliga rum. Avstånd från rum till reception och restaurang kan ibland bli långt. Frukostbuffén är bra liksom middag.

Bodde här: november 2017
Tack Lars-Olof H
Leandro D, Gex Manager på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 19 november 2017

Lars-Olof H
Thank you for your comments about golf course and our hotel .
We hope to see you again.

Best regards

Omdömet skrevs 11 april 2017

Hotellet har ett bra läge med intressant arkitektur. Känns som deras glansdagar är passerade. Trött personal men bra frukost. Buffemiddagarna känns samma varje dag trots olika tema. Levante banan har en trevlig layout men tappar i betyg på bunkrarna, vilka var stenhårda. Poniente banan, par 62, börjar bra men har några utfyllnads hål i mitten. Man blir besviken när det är uppbökat runt alla greener. Värst är att inget görs åt det på hela veckan. Inget ställe jag återvänder till.

• Bodde här: april 2017, reste med vänner
Tack _thomas_dahlgren
Edurne C, Assistant Guest Experience Manager på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 13 april 2017

Dear Mr. _thomas_dahlgren,

In the first place, I would like to thank you for posting your feedback about our hotel at the Trip Advisor community.

On the one hand, we are delighted to know that our unique location, architectural style and breakfast have been specially of your convenience.

On the other hand, I regret to read that we have not met your expectations on this occasion, as we work daily with lot of enthusiasm in order to offer the best of the services to our guests. Our aim is to convert the stay of our guests into unforgettable memories and we are sorry when we do not achieve it.

In addition, I would like to point out that I am surprised with your comments about our staff, as they are very highly valued by our guests.

Furthermore, your comments about our golf courses have also surprised me, as they are very well considered among our golf players.

However, I assure you that I will share all your comments with the team in order to boost the continuous improvement of our services.

Please, if you decide to come back to the heart of Costa Blanca, do not hesitate to contact us through melia.villaitana@melia.com, as I will be delighted to manage all the details of your stay in order to offer you a memorable experience.

We sincerely hope to have the opportunity to welcome you back again in order to provide the best of the services and therefore restore your faith in our hotel and in our company.

Kind Regards,

Edurne Carrera
Assistant Guest Experience Manager

Omdömet skrevs 12 oktober 2016 från mobil enhet

Ja vad ska man säga...Olika restauranger, barer stora ytor, ett torg med mysig stämning. Massor av pooler i olika väderstreck, en pool med sandstrand.
Trivs ni inte här vet jag inte vad man är ute efter. Taxi ner till centrum är enkelt och billigt. Tipset är att ta sig ner och besöka det och stranden.

Bodde här: oktober 2016, reste med vänner
Tack Pioneer583709
Alessandra N, Director de Relaciones con Clientes på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 15 oktober 2016

We would like to thank you for the precious time you dedicated in sharing on Tripadvisor your feedback about Meliá Villaitana.

It is a pleasure to know that you enjoyed your experience in our facilities and also thay our differents restaurants, large áreas, our inmense pools as well as the Sandy beach, have been to your liking.

We look forward welcoming you back in our little oasis of peace to continue enjoying great experience with us.

Kindest regards,

Alessandra Nana