Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Omdömen (4 374)
Filtrera omdömen
4 374 resultat
Medlemsbetyg
1 967
1 338
608
253
208
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
1 967
1 338
608
253
208
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
510 av 4 374 omdömen
Omdömet skrevs 11 april 2017

Hotellet har ett bra läge med intressant arkitektur. Känns som deras glansdagar är passerade. Trött personal men bra frukost. Buffemiddagarna känns samma varje dag trots olika tema. Levante banan har en trevlig layout men tappar i betyg på bunkrarna, vilka var stenhårda. Poniente banan, par 62, börjar bra men har några utfyllnads hål i mitten. Man blir besviken när det är uppbökat runt alla greener. Värst är att inget görs åt det på hela veckan. Inget ställe jag återvänder till.

Datum för vistelsen: april 2017
  • Restyp: Reste med vänner
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack _thomas_dahlgren
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Edurne C, Assistant Guest Experience Manager på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 13 april 2017
Google-översättning

Dear Mr. _thomas_dahlgren,

In the first place, I would like to thank you for posting your feedback about our hotel at the Trip Advisor community.

On the one hand, we are delighted to know that our unique location, architectural style and breakfast have been specially of your convenience.

On the other hand, I regret to read that we have not met your expectations on this occasion, as we work daily with lot of enthusiasm in order to offer the best of the services to our guests. Our aim is to convert the stay of our guests into unforgettable memories and we are sorry when we do not achieve it.

In addition, I would like to point out that I am surprised with your comments about our staff, as they are very highly valued by our guests.

Furthermore, your comments about our golf courses have also surprised me, as they are very well considered among our golf players.

However, I assure you that I will share all your comments with the team in order to boost the continuous improvement of our services.

Please, if you decide to come back to the heart of Costa Blanca, do not hesitate to contact us through melia.villaitana@melia.com, as I will be delighted to manage all the details of your stay in order to offer you a memorable experience.

We sincerely hope to have the opportunity to welcome you back again in order to provide the best of the services and therefore restore your faith in our hotel and in our company.

Kind Regards,

Edurne Carrera
Assistant Guest Experience Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 12 oktober 2016 från mobil enhet

Ja vad ska man säga...Olika restauranger, barer stora ytor, ett torg med mysig stämning. Massor av pooler i olika väderstreck, en pool med sandstrand.
Trivs ni inte här vet jag inte vad man är ute efter. Taxi ner till centrum är enkelt och billigt. Tipset är att ta sig ner och besöka det och stranden.

Datum för vistelsen: oktober 2016
Restyp: Reste med vänner
Tack Pioneer583709
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Alessandra N, Director de Relaciones con Clientes på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 15 oktober 2016
Google-översättning


We would like to thank you for the precious time you dedicated in sharing on Tripadvisor your feedback about Meliá Villaitana.

It is a pleasure to know that you enjoyed your experience in our facilities and also thay our differents restaurants, large áreas, our inmense pools as well as the Sandy beach, have been to your liking.

We look forward welcoming you back in our little oasis of peace to continue enjoying great experience with us.

Kindest regards,

Alessandra Nana
Guest Experience Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 14 maj 2016 från mobil enhet

Var här på en konferens och trots att det inte var säsong höll hotellet mkt god standard. Bra frukost, bra rum och deras club sandwich är fantastisk. Deras personal i baren behöver dock en utbildning i logistik. Tog alldeles för lång tid att beställa och man fick ex hämta bestick själv vid matbeställning.

Datum för vistelsen: maj 2016
Restyp: Reste i arbetet
Tack icerman
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Alessandra N, Director de Relaciones con Clientes på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 15 maj 2016
Google-översättning

Dear icerman,

On behalf of the entire team, I would like to thank you for sharing your recent experience at Meliá Villaitana.

I can assure you that we highly valued your precious and detailed comments in order to improve the level of service we strive to offer.

We do hope to have the chance to welcome you back soon to enjoy another pleasant experience with us.
Meanwhile, follow us on Facebook: Meliá Villaitana.

Best regards,
Alessandra Nana
Guest Experience Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 25 april 2016

Hotellet ligger precis invid banan - du går till banan eller åker med hotellets shuttle, Hotellet har bra rum, frukosten är varierande och god. Personalen mycket serviceminded . Det finns flera bra restauranger. Golfklubbens restaurang har dock en del logistikproblem - det tar alldeles för lång tid att göra beställning och bli serverad.Levante-banan är väldigt bra och på det hela taget är Melia Villaitana mycket bra.

Datum för vistelsen: april 2016
Tack Jan G
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Alessandra N, Director de Relaciones con Clientes på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 30 april 2016
Google-översättning

Dear Jan G,

On behalf of the entire team, I would like to thank you for having chosen Meliá Villaitana and sharing your feedback about your recent golf trip in our Resort.

It is a pleasure to know that you enjoyed your experience with us and you were impressed by our services and facilities...
As per the Casa Club bar, we take good note of your comments in order to improve our service.

We look forward welcoming you back soon to continue enjoying unique experiences with us.
Meanwhile, follow us on Facebook: Meliá Villaitana.

Kindest regards,
Alessandra Nana
Guest Experience Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 12 april 2016

Villaitana med Golfplaisir i mars-april var på det stora hela en mycket bra upplevelse. Hotellet är en fantastisk skapelse med byggnader i en stil och med en färgsättning som verkligen imponerar. Poolområdet med minst 11 olika pooler är bara så otroligt vackert. Speciellt på kvällen när ljussättningen startar. Provade två uppvärmde pooler, men det fanns säkert fler.
Men läget är ganska långt från Benidorm och den enda tillgängliga transporten är taxi, till en kostnad av 10-15 euro/enkel resa. Tycker det är dåligt av ett hotell i den storleken att inte tillhandahålla någon slags shuttlemöjlighet. Bussförbindelse lär finnas under högsäsong, men nu var den tyvärr obefintlig.
Upplevde även hotellet som lite pengafixerade, spa:t var onödigt dyrt, 25-35€ för ett besök. Såg aldrig någon som besökte detta, kan det vara anledningen tro? Likadant med solsängar typ dubbla, 30-90€ inkl bubbel, såg aldrig någon som använde dessa! Man förstår varför.
Men det som tyvärr var allra sämst, var tyvärr maten och miljön i matsalen (kan inte kallas restaurang). Hög ljudnivå samman kopplad med tråkig mat gav tyvärr ett väldigt negativt intryck hos Mig. Frukosten däremot, var mer än godkänd, tack för den! Besök hellre nån av de andra restaurangerna inom området, provade en som var klart mycket trevligare.
Vårt rum, beläget på sjätte våning med gräsmatta strax utanför fönstret var en märklig upplevelse. Ett rymligt rum med ett bra badrum var helt ok, även om det inte var super. Skulle tro det var ett av de billigare alternativen med utsikt mot parkeringen. Men som sagt trots det klart godkänt!
Minibar med hutlösa priser gjorde att den stod outnyttjad. 5€ för minsta förpackningen chips säger det mesta. Och lite halvdåligt wifi på det, något som borde vara lätt åtgärdat.
Finns tyvärr ingen vettig affär inom gångavstånd och det är ett klart minus. Golfplaisir erbjud skjuts till affär för 2€, men enbart en deltagare /rum var möjlig. Ett mycket konstigt arr, men klart bättre än inget. Fanns säkert någon som utnyttjade det.
Vad det gäller golfen så var banorna riktigt fina, allting var otroligt välskött! Både hotell och golfanläggning, toppklass på den biten. Par 72-banan, mycket trevlig att spela! Dock bitvis ganska dålig vägvisning. att sen inte ha en banguide på en sådan anläggning det förvånar verkligen.
Par 62-banan, av en del kallad Kalle Anka-bana, är en av de roligare Jag spelat, missa inte den. Men golfbil är obligatoriskt, och man förstår ganska snabbt varför. Mat och priser i golfrestaurangen är klart acceptabla, missa inte Cidern på halvlitersflaska, har tyvärr glömt namnet.
Trots kritiken skulle Jag kunna tänka Mig att besöka Villaitana ännu en gång! Har väldigt många kvaliteer.

Rumstips: Rum mot poolområdet eller golfbanan är helt klart att föredra.
Datum för vistelsen: mars 2016
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Renlighet
    • Service
1  Tack Carstenmedc
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Alessandra N, Director de Relaciones con Clientes på Melia Villaitana, svarade på det här omdömetSvarade 13 april 2016
Google-översättning

Dear Carstenmedc,

On behalf of the entire team, I would like to thank you for having chosen Meliá Villaitana and sharing your feedback about your recent golf trip in our Resort.
Thank you for having taken some of your valuable time to share your comments, especially the ones referred to what we need to improve, since they are very important for us and we believe this is the best way to achieve our guest satisfaction and quality service that we strive for.

It is a pleasure to know that you enjoyed and appreciated our facilities and the hotel design that reproduce a typical village of the Comunidad Valenciana and, thanks to its natural settings, becomes a spectacular place to enjoy nature and incomparable views.

Regarding our YHI SPA, it is equipped with cutting edge facilities to ensure our guests’ relaxation such as indoor pool with jacuzzi, hydro massage, sauna, flotarium, thermal and steam bath, gym and stretching room displayed on 1200 m2. Concerning the price, let me inform you that these are fixed in accordance with the standards and the hotel category. I can assure you that a lot of people, including external guests, are enjoying our facilities on daily basis.

As per the WI-FI, please accept our apologies for the inconvenient the connection might cause and be ensured that we are working to improve the service.

We look forward welcoming you back soon to continue enjoying unique experiences in the heart of Costa Blanca.
Meanwhile, you can follow us on Facebook : Meliá Villaitana

Kindest regards,
Alessandra Nana
Guest Experience Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen