Omdömet skrevs 5 oktober 2016

Vi valde hotellet utifrån läget och omdömena på nätet. Det visade sig vara ett väldigt bra val, efter inledande transportstrul. Vi hade beställt hämtning från flygplatsen via hotellet - en transport som anlände först efter tre telefonsamtal och 30 minuters väntan! Ett råd: Ta en taxi i stället eller expressbussen.
Allt annat var vi helnöjda med, vi fick ett av de nyrenoverade rummen, rymligt, sköna sängar, mycket modern inredning med separat bad och toalett (med glasdörrar), bra luftkonditionering, perfekt wifi. Vi hade ett rum ut mot huvudgatan Calle Alcala men stördes inte alls av vare sig trafiken eller folklivet utanför. Frukosten var fantastisk, där fanns allt vi önskade oss och lite till.
Läget är perfekt, tunnelbanan utanför porten, promenadavstånd till det mesta. Direkt till vänster en kort promenad till Madrids absoluta centrum Sol. Från Sol snett till vänster ligger torget Placa mayor och strax bakom en fantastisk saluhall. Ett måste!
Vi återvänder gärna - om inte priset går upp alltför mycket efter den renovering som nu pågår.

• Bodde här: oktober 2016, reste som ett par
Tack Mats D
ReginaMadrid, Gerente på Hotel Regina, svarade på det här omdömetSvarade 6 oktober 2016

Bästa kund.
Tack så mycket för era kommentarer om platsen,
rum och frukost
Det är viktigt för oss att veta yttrandet från våra kunder och
vi naturligtvis välkomnar era rekommendationer.
Vi hoppas att ditt besök nästa gång jag reser till Madrid.
Hälsningar.
Regissör

Omdömet skrevs 4 oktober 2016

Vi var en grupp på 16 personer som bodde på hotellet. Hotellet kändes 4-stjärnigt för de nyrenoverade rummen. Övriga var ok standard, dock hade några av rummen små brister (t ex svårt att stänga ett fönster - blev kallt på natten och stördes då av ljud från gatan). Flera av rummen hade glasdörrar till badrummet. Överlag rymliga badrum.
Bra frukost. Lunchen ok men några väldigt udda rätter, som ingen av oss gillade. Matsalen tråkig, hade inga fönster.
Service var bra, både med städning och för vår konferens (hjälpte till att boka restaurang mm).
Läget var utomordentligt, nära shopping (på bl a Gran Via och Plaza de Sol), gångavstånd till Prado-muséet och Retiro-parken, och gångavstånd (ca 2-3 km) till Estadio Vincente Calderon (Atletico Madrids arena).

Tips för att välja rum: Vill du ha tyst rum så be att få ett som inte har fönster mot gatan (t ex rum 444, har enbart fönster in mot trumma/liten innergård).
  • Bodde här: september 2016, reste i arbetet
Tack Martin G
ReginaMadrid, Gerente på Hotel Regina, svarade på det här omdömetSvarade 5 oktober 2016

kära kunder
Det är alltid ett nöje att se som hade en trevlig
stanna både vår service och faciliteter och
plats. Vi uppskattar mycket era kommentarer och naturligtvis vi
noterar sina rekommendationer till förbättringar.
hälsningar
Regissör

Omdömet skrevs 18 februari 2016

Läget är perfekt. Allt ser modernt ut även inuti. Vi tyckte direkt om designers ide att placera lysrören i korridoren. När man tittar omkring, ser det ut som dörrarna är inte riktigt stängda och solen skiner fram genom springorna. Vid fösta anblicken även rummet såg vackert. Men senare förstod vi att rummet är helt opraktiskt och obekvämt att leva i. Vem har kommit på iden att sätta in genomskinlig glasdörr till badrummet?? Vi fick hänga överkasten på den för att få lite " privacy". Det är glasremsa ovanpå vägen till badrummet mitt emot sängen och varje gång man tänder ljuset där, väcker man den andra, som sover i sängen! Tack och lov att vi inte stannade där en längre tid.

• Bodde här: februari 2016, reste med vänner
Tack Nina M
ReginaMadrid, Gerente på Hotel Regina, svarade på det här omdömetSvarade 19 februari 2016

Bästa kund.
Vi är glada över att hotellets läge har varit att hans tycke. Vi noterar sina rekommendationer till förbättringar.
Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka på din nästa besök i Madrid.
tack så mycket
hälsningar
Director

Omdömet skrevs 6 september 2015 från mobil enhet

Mycket centralt beläget. Korta avstånd till sevärdheter o restauranger. Bra rum (vårt mot en inergård) men rummet sover man ju bara i. Rummen var rena.
Ett speciellt tack till den man i receptionen en som tidigt på morgonen gick ut och stoppade en taxi åt oss när vi skulle till flyget.

Bodde här: september 2015, reste med vänner
Tack Lena M
ReginaMadrid, Manager på Hotel Regina, svarade på det här omdömetSvarade 7 september 2015

Kära kunder.
Vi uppskattar den beskrivning av din upplevelse i hotellet.
Dina synpunkter om vår plats, rengöring och behandling av
kund är det bästa incitamentet för både ledningen för
Personalen eftersom vårt mål är att göra vistelsen
kunder en oförglömlig upplevelse.
Vi ser fram emot att välkomna dig igen på din nästa besök i Madrid.
Tack så mycket för din tid.
Direktör

Omdömet skrevs 22 juni 2015

Spenderade en långhelg i Madrid på Hotel Regina. Hotellet har perfekt läge med både tunnelbanestation och busshållplatser precis utanför porten. Alla viktiga sevärdheter finns inom några minuters promenadavstånd vilket är en stor fördel om man har ont om tid. Personalen är mycket trevlig och hjälpsam och alla talar bra engelska. Rummet vi bodde i var litet men rent och fräscht och hade alla bekvämligheter. Ett stort plus var att Wifi fungerade utmärkt i hela hotellet. Frukostbuffén är fräsch med ett stort urval. Nästa gång vi åker till Madrid kommer vi definitivt att bo på Hotel Regina igen.

Bodde här: mars 2015, reste som ett par
Tack Linda T
ReginaMadrid, Manager på Hotel Regina, svarade på det här omdömetSvarade 23 juni 2015

Kära kunder.
Vi uppskattar den beskrivning av din upplevelse på hotellet.
Dina kommentarer om vårt läge, renlighet, frukost och försöka
kund är det bästa incitamentet för både ledningen för
Personalen eftersom vårt mål är att göra vistelsen
kunder en oförglömlig upplevelse.
Vi ser fram emot att välkomna dig planera din resa till Madrid.
Många andra att tacka dig för din tid.
uppmärksamt
Direktör