“Genuint och mycket trivsamt”

Cerveceria Cervantes
Rankad som nr 549 av 12 783 Restauranger i Madrid
Bra för: Lokal mat, Barhäng
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Lunch, Bokningar
Område: Huertas
Omdömet skrevs 2 maj 2017 från mobil enhet

Åh, vilken tur att vi råkade komma förbi just här när det var lunchdags! Här fick vi bröd med fyra olika pålägg vilket var precis lagom mycket. I väntan på dessa serverades utsökta oliver. Det bästa med stället var att hit gick Madridborna själva för maten och det stora urvalet av öl. Ett gott vitt vin var också ett bra alternativ. PS Vi återvände även dagen efter för trevnadens skull och vi blev glatt välkomnade!

Tack Ann-Gerd

Omdömet skrevs 12 november 2016

Tapas och vin blev inte vad vi tänkt oss... heta räkor var goda men bläckfiskringarna var smaklösa och inte tillräckligt friterade. Kökspersonalen var inte spanjorer så det var kanske en anledning!

Tack kuuza
Omdömet skrevs 23 maj 2016

Gick hit efter Pradomuseet, då vi läst gott om det här på Tripadvisor. Men nja.... Det var gott, men vi tyckte att maten var lite för dyr mot vad vi fick. Ett fat med 10 stycken räkor för 15 euro var lite för saftigt tyckte vi.
Vi var två personer som delade på tre rätter: räkor (som sagt), smält getost och någon friterad potatiskaka med räkor i. Till detta drack vi varsitt glas sangria. Kalaset gick på 50 euro. Lite ovärt tyckte vi.
Servicen var dock god! Maten kom snabbt, servitören kunde ingen engelska men vi förstod varandra genom kroppsspråk. Lokalen var en mysig, livlig pub.

Tack Malin F
Omdömet skrevs 30 maj 2015 från mobil enhet

Gick till detta ställe efter att ha läst resencion i Göreborgsposten. Skulle enligt dem vara en av de bästa tapasbarerna. Kan inte riktigt hålla med. De hade bara racions (stor tapas), så vi fick in en hel tallrik med chorizo och en gratängform med smält getost. Det var gott, men hade velat välja fler rätter som inte var så stora.

Tack Tybbe
Omdömet skrevs 18 september 2013 från mobil enhet

Var där på Tripadvisors rekommendation efter vårt besök på Pradomuseet - och det ångrar jag inte! Beställde en grilltallrik för två och en tallrik manchego och det var fantastiskt! Rekommenderas!

• Atmosfär
Tack MattJoha

Resenärer som tittade på Cerveceria Cervantes tittade också på

Madrid, regionen Madrid

Madrid, regionen Madrid

Besökt Cerveceria Cervantes? Berätta vad du tyckte!