5 personer tittar på det här hotellet
travelup.com
Expedia.com208 US$
Traveluro238 US$
Omdömet skrevs 15 oktober 2017 från mobil enhet

Bra hotell en bit utanför Sitges. Stor och fin frukost. Tyvärr så stängde poolbaren precis när vi kom och jag kan tycka att den ska vara öppen när man har gäster, speciellt då hotellet var fullbokat.

Fina rum, bra städning och bra läge om man inte vill bo mitt i staden. Jag tycker dock inte att hotellet håller fem stjärnor.

Datum för vistelsen: oktober 2017
Tack petra_sthlm
FJJimenez, General Manager på Dolce by Wyndham Sitges Barcelona, svarade på det här omdömetSvarade 24 oktober 2017

Dear Writer,
First of all, we would like to apologize for not answering in Swedish but in English.
Also, we would like to thank you for trusting Dolce Sitges for this stay as well as for reflecting in Tripadvisor your feelings around your experience as our Guest: we are happy to read your evaluation honouring our Hotel and the positive scoring and remarks concerning our property and your stay, our breakfast, the rooms and the cleanliness, that we really appreciate.
Again, we thank you for this stay and for sharing your comments with other future visitors and we look forward to your next occasion, very soon and in a complete positive way, to welcoming you again at Dolce Sitges.
Yours sincerely,
Francisco José Jiménez

Omdömet skrevs 9 juli 2015 från mobil enhet

Dolce Sitges ligger en bit från Sitges. Kommunala förbindelse är rätt dåliga så det blir många taxiresor om man vill uppleva Sitges. Man kan ju åka buss ibland när det passar, taxi kostar 8-11 euro. Anläggningen är i gott skick och håller hög klass. Fina rum och bra service. Gott om plats runt poolen och ett mycket bra fungerande WI FI på hela anläggningen. Restaurangerna håller rätt höga priser på kvällarna. En där det serveras buffé för 42 euro, kolla först vad det är för tema så man får något man gillar. En flaska vin från 16-23 euro. Snackbar dagtid har en rätt dålig meny och tråkiga rätter, kvalitén på den maten är inte bra. Personalen på snackbaren har förvånansvärd dålig Engelskakunskaper för att vara en fem stjärnig anläggning. Städningen fungerar bra på hela anläggningen , rent och fint. Vi hyrde cyklar för 10 euro / dag. Enkelt att cykla till strand och stad. Hotellet borde hålla med bättre busservice för sina gäster, eller se till att den kommunala servicen utökas med bättre kommunikationer. Enkelt att hitta och alla hittar hit, också enkelt att ta tåg från flygplatsen till Sitges och en taxi där till hotellet. Taxi från flyget kostar annars 55 euro vilket vi betalade. Generellt rekommenderas verkligen denna anläggning men det finns lite att göra för att förbättra den lite till.

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack joakimb452
FJJimenez, General Manager på Dolce by Wyndham Sitges Barcelona, svarade på det här omdömetSvarade 10 juli 2015

Dear Writer:
First of all, we would like to apologize for not answering you in Swedish but in English.
Also, we would like to thank you for trusting Dolce Sitges for your stay as well as for reflecting in Tripadvisor your feelings around your experience as our Guest: we are very happy to read your evaluation honouring our Hotel and the positive remarks around our property and its facilities, our rooms and the cleanliness, the pool area and our free Wi-Fi, that we really appreciate!
On the other hand, we will proceed to review with our F&B Team of the work performance at our ddb Dolce Deli Bar so we can analyse and implement measures that may be needed for future Guests.
Again, we thank you for this visit and for sharing your comments with other future visitors and we look forward to your next occasion, very soon, to welcoming you again at Dolce Sitges.
Yours sincerely,
Francisco José Jiménez

Omdömet skrevs 20 januari 2014

Helt suverän konferensanläggning, allt i toppklass! Fina rum, trevlig atmosfär och väldigt bra och god mat. Hotellet ligger högt med härlig utsikt över havet. Om man sticker ut och joggar har man 2 km till en strandpromenad och tillbaka upp får man avsluta med en utmanande uppförsbacke....!

Rumstips: En del rum ligger väldigt långt från reception/frukost
Datum för vistelsen: januari 2014
1  Tack Classe10
Omdömet skrevs 6 oktober 2012

Hotell Dolce är ett mycket bra hotell om Du besöker det inom ramen för en konferens. Hela hotellet "andas" konferens, allt ifrån matsalen till planeringen av hotellet. Jag var där på en konferens och trivdes alldeles utmärkt. Däremot skulle jag bli besviken om jag besökte det privat eftersom det ligger ganska illa till, långt från Sitges (25 min promenad) och ännu längre från Barcelona (taxi kostar cirka 70 EUR enkel väg).

Själva hotellet är mycket bra. Det är fräscht och har ett helt ok gym (för att vara ett hotell, jämför dock ej med ett "riktigt" gym för den jämförelsen haltar). Särskilt frukosten är mycket bra, stor variation och fräsch mat. Personalen är trevlig (även om serveringspersonalen är lite långsamma om man jämför med nordeuropeiska mått).

Jag bodde på våning 2 vilket jag avråder från. Korridoren utanför stank av mögel. Detta problem upplevdes av alla på våning 2 men inte våra kollegor på våning 4 och 6.

Fördelar:
+ Helt ok gym
+ Mycket bra frukost
+ Bra sällskapsutrymmen
+ Bra poolområde

Nackdelar:
- Långt från allt
- Lunchbuffén saknade variation och innehåll ganska lite kött/fisk utan mest olika grönsaksgrytor
- Våning 2 luktar mögel

Rumstips: Undvik våning 2! Korridoren luktar starkt av mögel.
Datum för vistelsen: oktober 2012
Tack 1Viking1
Omdömet skrevs 17 april 2012

Hotellet är riktigt bra för att vara fem stjärnor i Spanien. läget kan man diskutera mer om. gillar man golf är det utmärkt men för att hänga i sitges är det klart sämre.

Datum för vistelsen: april 2012
Tack Korkeken