“Sitges bästa ”

Rankad som nr 28 av 422 Restauranger i Sitges
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 30 juni 2016 från mobil enhet

Ett sånt otroligt bemötande och service som du inte får någon annanstans det bjuds på en tre rätters meny där man får olika tapas till förrätt och sen väljer man varmrätt, allt otroligt gott och en servitör i bästa klass som ser till att precis alla har det bra.

Vi va tio personer i sällskapet och vi drack mycket vin och öl samt åt alla hela trerätters menyn och det kostade bara 212 euro det va nästan så man skämdes för det va så bra.

Se bara till att boka bord innan helst en dag innan för det är fullbokat alla kvällar

Tack Per E

Omdömet skrevs 20 juli 2015

Det här är ett litet fynd. Vi spatserade i gränderna bakom kyrkan och detta lilla ställe dök upp. Här åt vi en trerätters middag för bara 16.50 per person och då ingick allt.
Vi fick fyra sorters tapas. Jättegoda allihop. Jag åt sedan kyckling i en apelsinsås och maken åt grillat lamm med tre olika styckningsdetaljer. Mycket gott. Till detta serverades en flaska husets vin som också ingick. Efter detta kunde vi njuta av dessert. Bland annat en helt fantastisk chokladkaka och också en mycket smarrig cheesecake som "mamma" hade bakat. Allting presenterades och serverades av en mycket charmig servitör.
Restaurangen var ganska liten och mycket charmig och atmosfären var genuin.
Missa inte detta när ni är i Sitges! Det är mycket prisvärt!

1  Tack 680petrae
Omdömet skrevs 20 juli 2015 från mobil enhet

Vi mer eller mindre råkade hamna här efter att ha strövat en bit från de vanliga delarna av Sitges. Hade läst att det skulle vara bra, så vi chansade och är man bara nordeuropeiskt tidig så brukar det fixa sig med bord. George, med sprudlande glädje och (hans egna ord) usel engelska gjorde allt han kunde för att förklara maträtter, seder och festiviteter i Sitges (det pågick en religiös procession för fiskarnas skyddshelgon med massor av folk vid hamnen) och allt annat man ville veta. Maten var också mycket god och av lokal karaktär. Såvitt vi förstod var det mesta baserat på Georges mammas recept. Hyfsat svalt inne i stenvalven, men många som kom senare valde att sitta ute på den mysiga gatuserveringen. Väldigt prisvärd var menyn med fyra tapas, varmrätt samt dessert för €16 (juli 2015). Inte minst eftersom ett helt okej lokalt rödvin ingick i priset.

2  Tack Anders B
Omdömet skrevs 11 augusti 2014

Det är inte lätt att hitta Davallada som ligger på en liten gata bakom kyrkan i Sitges, men det är ett mycket bra val. Det finns uteservering, men inomhus är det en mycket vacker inredning, för byggnaden är gammal. Det är lite oklart vilken meny man får ta: på kvällen kostar den ena 16,50 euro och den andra 20,00. Skillnaden dem emellan är minimal, så vi rekommenderas ta den billigare menyn med ett tillägg (!). Man beställer inte in tapasförrätterna separat, utan får in alla. Varmrätterna är goda. Särskilt rekommenderas entrecoten från Girona. De gäster som tog pallen var mindre nöjda. Bland efterrätterna är citronsorbeten mycket god, likaså chokladfondanten med vaniljglass. Däremot var trema catalana inte särskilt lyckad. Servicen är mycket bra, men då vi var där var det fullsatt, så det blev vissa förseningar. Vi fick dock ursäkter från värden, en mycket sympatisk man med många goda tips om maten.

• Atmosfär
1  Tack fitzbenedict
Omdömet skrevs 4 maj 2014

Perfekt lunch (ca 10euro) på ett litet ställe med goda spanska rätter. Kanske lite slafsigt men med mycket hjärta bakom. Vackert läge med möjlighet att sitta ute.

• Atmosfär
Tack jeppeSweden

Resenärer som tittade på Davallada 9 Restaurante tittade också på

Sitges, Barcelona (provins)

Besökt Davallada 9 Restaurante? Berätta vad du tyckte!