“Stark parfymdoft”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 10 sidor till!
Hotel Villa Emilia
Rankad som nummer 41 av 516 hotell i Barcelona
Omdömet skrevs juli 1 2017 från mobil enhet

Såg väldigt fint ut på bilderna men jag skulle nog ha läst andra personers rekommendationer (som var väldigt långt ner) innan jag bokade rummet. Jag är känslig när det doftar för mycket parfym.
Tur att vi skulle bara sova här en natt... Men rummet var rent och de var jättetrevliga i receptionen och läget på hotellet är toppen.
Dagen efter var doften bättre men fortfarande parfym. Så är du känslig för dofter kanske du ska välja något annat boende.
Om det inte vore för doften så skulle jag absolut komma tillbaka. Vackert inrett och mysig musik.

Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
Tack Anna B
Hotel-cmanager, Director of Sales på Hotel Villa Emilia, svarade på det här omdömetSvarade juli 10 2017

Kära fru Anna,
tack för denna mycket trevliga recension rörande din upplevelse av hotell Villa Emilia.
Vi är ledsna att parfymen i ditt rum var till besvär för dig.
Vi parfymerar våra rum med kanel. Om du meddelar oss före ankomst så undviker vi förstås att parfymera ditt rum. Jag ska personligen se till att vi inte glömmer det.
Vi hoppas alla få möjlighet att ta emot dig igen vid ditt nästa besök. Hälsningar,
Pere Fàbregas, Director of sales

Omdömet skrevs augusti 23 2016 från mobil enhet

Om man vill unna sig lite extra så passar detta hotell perfekt. Smakfullt inredda rum och både jordgubbar och cava till frukost. Dessutom gångavstånd till de centrala delarna av staden. Helt klart ett hotell värt de bästa rekommendationerna.

Bodde här: April 2016, reste med familjen
Tack Julia F
Omdömet skrevs juni 25 2016 från mobil enhet

Fint hotell med bra läge och fina rum. Dock med en del minus. Dyr och trivial frukost, Ingen sangria och tunt med sortimentet av drinkar i baren på sin takterass. Serverade inte heller kaffe efter 20:00 på terrassen. Svagt.

Bodde här: Juni 2016, reste som ett par
Tack Patrick E
Omdömet skrevs februari 6 2016 från mobil enhet

Jättefint hotell med en härlig takterrass och vi fick goda snacks när vi beställde öl! Fin design och välstädat överallt. Tyvärr var frukosten inte särskilt rolig, men helt ok. Nära till tunnelbanan vilket var toppen och enkelt att ta sig vart som helst!

Bodde här: Juli 2015, reste som ett par
Tack Malin A
VillaEmiliaHotel, Director Comercial på Hotel Villa Emilia, svarade på det här omdömetSvarade februari 8 2016

Thank you very much for highlighting our hotel’s location as well as other aspects which you decided to share with other travellers. We are glad to see that we have been a good choice for your stay in Barcelona. We wish you all the best!

Omdömet skrevs oktober 24 2015

Perfekt hotell för en romantisk weekend. Underbart att ta en drink och lite snacks på takterrassen efter en dag på stan. Ligger i ett lugnt bostadsområde med många restauranger på 10 min promenad. Ca 20 min att gå till gamla stan. Bra frukost. Det finns flera små frukost- caféer i kvarteren runt hotellet.

• Bodde här: Oktober 2015, reste som ett par
Tack Mjaamaja
VillaEmiliaHotel, Director Comercial på Hotel Villa Emilia, svarade på det här omdömetSvarade november 11 2015

Dear Mr/Mrs.,

Thank you for your comment on Tripadvisor. It pleases to know you enjoyed your stay in the Villa Emilia Hotel.

Thank you for choosing Villa Emilia Hotel and We hope to welcome you again soon.

Best regards,

Hotel Villa Emilia

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Barcelonahotell
Room Mate Anna
B-Hotel
Nr 58 av 516 i Barcelona
2 309 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Villa Emilia? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Villa Emilia

Adress: Calabria, 115, 08015 Barcelona, Spanien
Region: Spanien > Katalonien > Barcelona (provins) > Barcelona > Eixample
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 17 av Romantiska hotell i Barcelona
Nr 26 av De mest prisvärda hotellen i Barcelona
Nr 38 av Lyxhotell i Barcelona
Nr 42 av Affärshotell i Barcelona
Nr 58 av Familjehotell i Barcelona
Prisklass: 727 kr - 1 742 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel Villa Emilia 4*
Antal rum: 53
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Agoda, Booking.com, Ctrip TA, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Villa Emilia. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Villa Emilia Hotel Barcelona
Emilia Hotel Barcelona

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?