Hotel 1898
Novotel Barcelona City(Barcelona)
Expo Hotel Barcelona(Barcelona)
Agoda.com
  • Pool
Hotel Duquesa de Cardona(Barcelona)
Grand Hotel Central(Barcelona)
Agoda.com
Omdömet skrevs 20 april 2017

Ett trevligt hotell med bra personal, mysig karisma och väldigt bra frukost. Även läget på detta hotell var perfekt då det låg på en tvärgata från La Rambla gick man lätt till både shopping, havet och trevliga restauranger,

• Bodde här: mars 2017, reste som ett par
Tack Fransson79
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade 26 april 2017

Bästa kund;

Tack så mycket för att dela din åsikt.
Tack.

Omdömet skrevs 25 mars 2017 från mobil enhet

Sängarna är "to die for". Vi bodde i ett rum classic, rummet lagom stort för oss. Mycket behagligt, fräscht och rent. Tyst och inga störande ljud. Städningen är perfekt. Härligt med trägolv och slipps sunkig heltäckningsmatta.

Terassen med bar och pool är perfekt och modern. Goda drinkar, mäktig utsikt över Barcelona.
Spa avdelningen en lite oas. Hade önskat något varmare temperatur i poolen men ändå helt ok.

Frukost ingick inte vilket jag tycker att det kunde göra för det priset, hade känts mer prisvärt då.

Trevlig personal genomgående. Bra service. Tål att upprepas men sängarna är magiska.
Återkommer mer än gärna!

Bodde här: mars 2017, reste som ett par
Tack LisaMarklund
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade 27 mars 2017

Kära kunder,

Tack,

Omdömet skrevs 27 februari 2017

Har bott här 2 gånger och älskar detta hotell. Ligger en tvärgata från La Rambla men framför allt så döljer sig ett grymt mysig lite plats bakom hotellet med några barer och restauranger som jag kan rekommendera att besöka antingen på vägen ut och eller på vägen hem till hotellet. Jag har bott både i ett delux rum denna gång vilket var ett betydligt mindre rum än Superior rummen men minst lika lyxigt och erbjöd en hög komfort på alla sett.

Frukosten är en dröm för dom som gillar den där lite onyttiga men väl tilltagna frukosten som bjuder på allt. Är man som jag mer sugen på en riktigt god Kaffe Latte och en enklare frukost ligger ett super trevligt kafé precis bredvid.

Personalen är mycket trevlig och hjälpsam får dig att känna dig välkommen.

• Bodde här: november 2016, reste i arbetet
Tack Stjernfelt
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade 10 mars 2017

Kära kunder;

Tack

Omdömet skrevs 18 oktober 2016

Bra hotell med trevlig personal.En pool på taket med uteservering och bekväma fåtöljer.
En inomhuspool med massagefunktioner. Ligger jättecentralt precis vid LAS Ramblas.Väldigt sköna sängar .Rekomenderas verkligen

Bodde här: september 2016
Tack Susanna N
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade 19 oktober 2016

Bästa kund;

Tack för era kommentarer
Tack,

Omdömet skrevs 5 september 2016

Vi bodde andra gången på detta hotell som ligger på Ramblan. Vi hade superior rum med utsikt över baksidan där det fanns mysiga gränder och trevliga restauranger. Bara en av kvällarna blev vi störda av ljudet från en av restaurangerna. Takterrassen är helt underbar, bara tanken att sitta där sen eftermiddag i solen och beställa en god drink och något litet av menyn får en att längta dit. Frukosten är den bästa vi någonsin har ätit och vi reser mycket!!

Tips för att välja rum: Rummen högre upp är tystare, utsikten mot Ramblan är trevlig
  • Bodde här: april 2016, reste som ett par
Tack Kaija N
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade 7 september 2016

Kära kunder;

Med vänliga hälsningar