“Grymt läge på trevligt hotel”
Omdöme om Hotel 1898

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 11 sidor till!
Hotel 1898
Rankad som nummer 31 av 517 hotell i Barcelona
Omdömet skrevs april 20 2017

Ett trevligt hotell med bra personal, mysig karisma och väldigt bra frukost. Även läget på detta hotell var perfekt då det låg på en tvärgata från La Rambla gick man lätt till både shopping, havet och trevliga restauranger,

• Bodde här: Mars 2017, reste som ett par
Tack Fransson79
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade april 26 2017

Bästa kund;

Tack så mycket för att dela din åsikt.
Tack.

Omdömet skrevs mars 25 2017 från mobil enhet

Sängarna är "to die for". Vi bodde i ett rum classic, rummet lagom stort för oss. Mycket behagligt, fräscht och rent. Tyst och inga störande ljud. Städningen är perfekt. Härligt med trägolv och slipps sunkig heltäckningsmatta.

Terassen med bar och pool är perfekt och modern. Goda drinkar, mäktig utsikt över Barcelona.
Spa avdelningen en lite oas. Hade önskat något varmare temperatur i poolen men ändå helt ok.

Frukost ingick inte vilket jag tycker att det kunde göra för det priset, hade känts mer prisvärt då.

Trevlig personal genomgående. Bra service. Tål att upprepas men sängarna är magiska.
Återkommer mer än gärna!

Bodde här: Mars 2017, reste som ett par
Tack LisaMarklund
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade mars 27 2017

Kära kunder,

Tack,

Omdömet skrevs februari 27 2017

Har bott här 2 gånger och älskar detta hotell. Ligger en tvärgata från La Rambla men framför allt så döljer sig ett grymt mysig lite plats bakom hotellet med några barer och restauranger som jag kan rekommendera att besöka antingen på vägen ut och eller på vägen hem till hotellet. Jag har bott både i ett delux rum denna gång vilket var ett betydligt mindre rum än Superior rummen men minst lika lyxigt och erbjöd en hög komfort på alla sett.

Frukosten är en dröm för dom som gillar den där lite onyttiga men väl tilltagna frukosten som bjuder på allt. Är man som jag mer sugen på en riktigt god Kaffe Latte och en enklare frukost ligger ett super trevligt kafé precis bredvid.

Personalen är mycket trevlig och hjälpsam får dig att känna dig välkommen.

• Bodde här: November 2016, reste i arbetet
Tack Stjernfelt
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade mars 10 2017

Kära kunder;

Tack

Omdömet skrevs oktober 18 2016

Bra hotell med trevlig personal.En pool på taket med uteservering och bekväma fåtöljer.
En inomhuspool med massagefunktioner. Ligger jättecentralt precis vid LAS Ramblas.Väldigt sköna sängar .Rekomenderas verkligen

Bodde här: September 2016
Tack Susanna N
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade oktober 19 2016

Bästa kund;

Tack för era kommentarer
Tack,

Omdömet skrevs september 5 2016

Vi bodde andra gången på detta hotell som ligger på Ramblan. Vi hade superior rum med utsikt över baksidan där det fanns mysiga gränder och trevliga restauranger. Bara en av kvällarna blev vi störda av ljudet från en av restaurangerna. Takterrassen är helt underbar, bara tanken att sitta där sen eftermiddag i solen och beställa en god drink och något litet av menyn får en att längta dit. Frukosten är den bästa vi någonsin har ätit och vi reser mycket!!

Tips för att välja rum: Rummen högre upp är tystare, utsikten mot Ramblan är trevlig
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: April 2016, reste som ett par
Tack Kaija N
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade september 7 2016

Kära kunder;

Med vänliga hälsningar

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Barcelonahotell
El Born/La Ribera
El Palace Hotel
Nr 8 av 517 i Barcelona
1 793 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel 1898? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel 1898

Adress: La Rambla, 109, 08001 Barcelona, Spanien
Telefonnummer:
Region: Spanien > Katalonien > Barcelona (provins) > Barcelona > El Raval
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 1 av Affärshotell i Barcelona
Nr 6 av Romantiska hotell i Barcelona
Nr 8 av Spahotell i Barcelona
Nr 29 av Lyxhotell i Barcelona
Prisklass: 1 246 kr - 3 061 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel 1898 4*
Antal rum: 169
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, World Independent Hotel Promotion, Booking.com, Agoda, Stena Line Travel Group AB, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel 1898. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
1898 Hotel Barcelona
Hotel 1898 Barcelona
1898 Barcelona

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?