“Super trevligt hotell”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 11 sidor till!
Hotel 1898
Rankad som nummer 31 av 516 hotell i Barcelona
Omdömet skrevs februari 27 2017

Har bott här 2 gånger och älskar detta hotell. Ligger en tvärgata från La Rambla men framför allt så döljer sig ett grymt mysig lite plats bakom hotellet med några barer och restauranger som jag kan rekommendera att besöka antingen på vägen ut och eller på vägen hem till hotellet. Jag har bott både i ett delux rum denna gång vilket var ett betydligt mindre rum än Superior rummen men minst lika lyxigt och erbjöd en hög komfort på alla sett.

Frukosten är en dröm för dom som gillar den där lite onyttiga men väl tilltagna frukosten som bjuder på allt. Är man som jag mer sugen på en riktigt god Kaffe Latte och en enklare frukost ligger ett super trevligt kafé precis bredvid.

Personalen är mycket trevlig och hjälpsam får dig att känna dig välkommen.

• Bodde här: November 2016, reste i arbetet
Tack Stjernfelt
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade mars 10 2017

Kära kunder;

Tack så mycket för era kommentarer,
Tack

Omdömet skrevs oktober 18 2016

Bra hotell med trevlig personal.En pool på taket med uteservering och bekväma fåtöljer.
En inomhuspool med massagefunktioner. Ligger jättecentralt precis vid LAS Ramblas.Väldigt sköna sängar .Rekomenderas verkligen

Bodde här: September 2016
Tack Susanna N
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade oktober 19 2016

Bästa kund;

Tack för era kommentarer
Tack,

Omdömet skrevs september 5 2016

Vi bodde andra gången på detta hotell som ligger på Ramblan. Vi hade superior rum med utsikt över baksidan där det fanns mysiga gränder och trevliga restauranger. Bara en av kvällarna blev vi störda av ljudet från en av restaurangerna. Takterrassen är helt underbar, bara tanken att sitta där sen eftermiddag i solen och beställa en god drink och något litet av menyn får en att längta dit. Frukosten är den bästa vi någonsin har ätit och vi reser mycket!!

Tips för att välja rum: Rummen högre upp är tystare, utsikten mot Ramblan är trevlig
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: April 2016, reste som ett par
Tack Kaija N
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade september 7 2016

Kära kunder;

Tack så mycket för era kommentarer,
Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs juli 25 2016 från mobil enhet

Vi bodde i ett Superier rum på andra våningen mitt emot Le pop bar som gör världens godaste drinkar! Gå in där och beställ en Italian Passion eller white russian.

-Sköna stora sängar, mysiga tjocka täcke
-Svala rum
-Stort badrum med många speglar
-Bra pris på roomservice (paketpris förrätt, huvudrätt o efterrätt för 21€). Mycket bra o god mat!
-utsikt till La Rambla
-fint städat och bra toalettartiklar
-språkkunnig personal
-fint spa (kunde va liiiite högljutt ibland pga den lilla storleken på spaet samt att dom hade bubbelbad mitt i relaxavdelningen)

Minus
-inga strykjärn på rummet och inte heller i receptionen (endast strykservice) vilket inte är till ens fördel när man behöver sin klänning eller skjorta struken Nu Nu Nu.
-lyhört både från gatan och från hallen samt att man hörde tunnelbanan under en hela tiden (vi bodde på andra våningen).
-poolen var avstängd en dag
-spaet erbjuder massage osv men det var FÖÖÖÖÖÖR dyrt! Herregud. Från 70€ för ca 30min upp till över 140€ för 45min. Nja nej tack!
-platta kuddar (vi är vana vid tempur hemma).
-skulle behövas en garderob till i rummet

Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Sandra N
Omdömet skrevs juni 1 2016

Härlig atmosfär och mycket centralt på Ramblan nära till allt. Pigga ben och fötter tar dig runt till stora delar av Barcelona härifrån. Vackert hotell med mycket fräscha rum. Exemplariskt städat med byte av handdukar två gånger per dag. Mycket sköna, stora sängar med härliga hotellkuddar. Det bästa är dock den underbara takterassen med uppvärmd pool och såväl loungemöbler som matbord att välja på. Utsikt åt alla håll och välsmakande mat och dryck. Mysigt SPA om man vill ha variation till takterassen.
Två minus: Frukosten väl dyr, god och varierande men inte prisvärd. WiFi på terassen alltför dålig uppkoppling. Återvänder hit.

• Bodde här: Februari 2016, reste som ett par
Tack Annepia
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade juni 7 2016

Bästa kund;

Tack så mycket för era kommentarer.
Vi har redan löst problemet med WiFi.

Bästa hälsningar,

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Barcelonahotell
El Born/La Ribera
El Palace Hotel
Nr 8 av 516 i Barcelona
1 790 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel 1898? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel 1898

Adress: La Rambla, 109, 08001 Barcelona, Spanien
Telefonnummer:
Region: Spanien > Katalonien > Barcelona (provins) > Barcelona > El Raval
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 1 av Affärshotell i Barcelona
Nr 6 av Romantiska hotell i Barcelona
Nr 8 av Spahotell i Barcelona
Nr 29 av Lyxhotell i Barcelona
Prisklass: 1 254 kr - 3 055 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel 1898 4*
Antal rum: 169
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med World Independent Hotel Promotion, Hotels.com, Booking.com, Stena Line Travel Group AB, Agoda, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel 1898. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
1898 Hotel Barcelona
Hotel 1898 Barcelona
1898 Barcelona

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?