Hotel 1898
Hotel Duquesa de Cardona(Barcelona)
Expo Hotel Barcelona(Barcelona)
Ofelias Hotel(Barcelona)
WHotels.com
  • Precis vid stranden
Rabattmeddelande! 29 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 29 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 580 US$/natt.

Novotel Barcelona City(Barcelona)
Agoda.com
Hotel The Serras(Barcelona)
Rabattmeddelande! 28 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 28 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 760 US$/natt.

Hotel Claris(Barcelona)
Derby Hotels
Grand Hotel Central(Barcelona)
Omdömet skrevs 18 oktober 2016

Bra hotell med trevlig personal.En pool på taket med uteservering och bekväma fåtöljer.
En inomhuspool med massagefunktioner. Ligger jättecentralt precis vid LAS Ramblas.Väldigt sköna sängar .Rekomenderas verkligen

Bodde här: september 2016
Tack Susanna N
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade 19 oktober 2016

Tack för era kommentarer
Tack,

Omdömet skrevs 5 september 2016

Vi bodde andra gången på detta hotell som ligger på Ramblan. Vi hade superior rum med utsikt över baksidan där det fanns mysiga gränder och trevliga restauranger. Bara en av kvällarna blev vi störda av ljudet från en av restaurangerna. Takterrassen är helt underbar, bara tanken att sitta där sen eftermiddag i solen och beställa en god drink och något litet av menyn får en att längta dit. Frukosten är den bästa vi någonsin har ätit och vi reser mycket!!

Tips för att välja rum: Rummen högre upp är tystare, utsikten mot Ramblan är trevlig
  • Bodde här: april 2016, reste som ett par
Tack Kaija N
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade 7 september 2016

Kära kunder;

Tack så mycket för era kommentarer,
Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 25 juli 2016 från mobil enhet

Vi bodde i ett Superier rum på andra våningen mitt emot Le pop bar som gör världens godaste drinkar! Gå in där och beställ en Italian Passion eller white russian.

-Sköna stora sängar, mysiga tjocka täcke
-Svala rum
-Stort badrum med många speglar
-Bra pris på roomservice (paketpris förrätt, huvudrätt o efterrätt för 21€). Mycket bra o god mat!
-utsikt till La Rambla
-fint städat och bra toalettartiklar
-språkkunnig personal
-fint spa (kunde va liiiite högljutt ibland pga den lilla storleken på spaet samt att dom hade bubbelbad mitt i relaxavdelningen)

Minus
-inga strykjärn på rummet och inte heller i receptionen (endast strykservice) vilket inte är till ens fördel när man behöver sin klänning eller skjorta struken Nu Nu Nu.
-lyhört både från gatan och från hallen samt att man hörde tunnelbanan under en hela tiden (vi bodde på andra våningen).
-poolen var avstängd en dag
-spaet erbjuder massage osv men det var FÖÖÖÖÖÖR dyrt! Herregud. Från 70€ för ca 30min upp till över 140€ för 45min. Nja nej tack!
-platta kuddar (vi är vana vid tempur hemma).
-skulle behövas en garderob till i rummet

Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack Sandra N
Omdömet skrevs 1 juni 2016

Härlig atmosfär och mycket centralt på Ramblan nära till allt. Pigga ben och fötter tar dig runt till stora delar av Barcelona härifrån. Vackert hotell med mycket fräscha rum. Exemplariskt städat med byte av handdukar två gånger per dag. Mycket sköna, stora sängar med härliga hotellkuddar. Det bästa är dock den underbara takterassen med uppvärmd pool och såväl loungemöbler som matbord att välja på. Utsikt åt alla håll och välsmakande mat och dryck. Mysigt SPA om man vill ha variation till takterassen.
Två minus: Frukosten väl dyr, god och varierande men inte prisvärd. WiFi på terassen alltför dålig uppkoppling. Återvänder hit.

• Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack Annepia
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade 7 juni 2016

Bästa kund;

Tack så mycket för era kommentarer.
Vi har redan löst problemet med WiFi.

Bästa hälsningar,

Omdömet skrevs 19 april 2016

Hade ett bra och fräscht Deluxerum på våning fem med jättestor privat terass! Skön säng med bra kuddar. Saknade att inte ha eget strykjärn, Mycket bra frukost, fanns det mesta samt trevlig och uppmärksam personal. Fin pool och takterass med supergoda drinkar! Bra och snälla servicekillar med väskinlämning och taxi. Tråkigt att behöva checka ut redan klockan 11, det är för tidigt tycker jag..

• Bodde här: april 2016, reste som ett par
Tack Sofia S
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade 2 maj 2016

Bästa kund;

Tack så mycket för att dela din åsikt med oss,
Bästa hälsningar,