• Restaurang
  • Bar/lounge
Rabattmeddelande! 14 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 14 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 181 US$/natt.

• Precis vid stranden
Priceline
Grand Hotel Central(Barcelona)
Priceline
Rabattmeddelande! 13 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 13 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 295 US$/natt.

Omdömet skrevs 25 juli 2016 från mobil enhet

Vi bodde i ett Superier rum på andra våningen mitt emot Le pop bar som gör världens godaste drinkar! Gå in där och beställ en Italian Passion eller white russian.

-Sköna stora sängar, mysiga tjocka täcke
-Svala rum
-Stort badrum med många speglar
-Bra pris på roomservice (paketpris förrätt, huvudrätt o efterrätt för 21€). Mycket bra o god mat!
-utsikt till La Rambla
-fint städat och bra toalettartiklar
-språkkunnig personal
-fint spa (kunde va liiiite högljutt ibland pga den lilla storleken på spaet samt att dom hade bubbelbad mitt i relaxavdelningen)

Minus
-inga strykjärn på rummet och inte heller i receptionen (endast strykservice) vilket inte är till ens fördel när man behöver sin klänning eller skjorta struken Nu Nu Nu.
-lyhört både från gatan och från hallen samt att man hörde tunnelbanan under en hela tiden (vi bodde på andra våningen).
-poolen var avstängd en dag
-spaet erbjuder massage osv men det var FÖÖÖÖÖÖR dyrt! Herregud. Från 70€ för ca 30min upp till över 140€ för 45min. Nja nej tack!
-platta kuddar (vi är vana vid tempur hemma).
-skulle behövas en garderob till i rummet

Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack Sandra N
Omdömet skrevs 1 juni 2016

Härlig atmosfär och mycket centralt på Ramblan nära till allt. Pigga ben och fötter tar dig runt till stora delar av Barcelona härifrån. Vackert hotell med mycket fräscha rum. Exemplariskt städat med byte av handdukar två gånger per dag. Mycket sköna, stora sängar med härliga hotellkuddar. Det bästa är dock den underbara takterassen med uppvärmd pool och såväl loungemöbler som matbord att välja på. Utsikt åt alla håll och välsmakande mat och dryck. Mysigt SPA om man vill ha variation till takterassen.
Två minus: Frukosten väl dyr, god och varierande men inte prisvärd. WiFi på terassen alltför dålig uppkoppling. Återvänder hit.

• Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack Annepia
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade 7 juni 2016

Bästa kund;

Tack så mycket för era kommentarer.
Vi har redan löst problemet med WiFi.

Omdömet skrevs 19 april 2016

Hade ett bra och fräscht Deluxerum på våning fem med jättestor privat terass! Skön säng med bra kuddar. Saknade att inte ha eget strykjärn, Mycket bra frukost, fanns det mesta samt trevlig och uppmärksam personal. Fin pool och takterass med supergoda drinkar! Bra och snälla servicekillar med väskinlämning och taxi. Tråkigt att behöva checka ut redan klockan 11, det är för tidigt tycker jag..

• Bodde här: april 2016, reste som ett par
Tack Sofia S
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade 2 maj 2016

Bästa kund;

Tack så mycket för att dela din åsikt med oss,

Omdömet skrevs 15 juli 2015

Hela hotellet var i gotisk/new england stil. Väldigt snyggt! All personal på hotellet var mycket duktiga på engelska, vilket jag upplever ovanligt när man reser inom spanien. Det var väldigt mycket småsaker som ingick, t.ex. gratis oliver och mandlar uppe på takterassen. Det kändes lyxigt att ständigt bli tillfrågad om dessa inkluderade saker.
Helt otroligt spa på nedre plan med en fin behandlingslista, och rimliga priser.
Städningen gjordes varje dag, men ofta missades vissa saker. T.ex. tömning av papperskorgar.

• Bodde här: augusti 2014, reste som ett par
Tack Antonia Q
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade 5 maj 2016

Bästa kund;

Tack så mycket för att dela upplevelsen med oss.
Med vänlig hälsning,

Omdömet skrevs 12 maj 2015 från mobil enhet

Vi tillbringade en härlig långhelg på 1898. Rummen var rena och fräscha, vi bodde på 4:e våningen mot sidogata och stördes inte alls av några ljud. Frukosten på takterrassen var inte gratis men värd varenda öre. Jättebra service från personalen, vårt resesällskap fick plånboken stulen av en ficktjuv och en personal från hotellet följde tom med till polisstationen ifall översättningshjälp skulle behövas. Jag rekommenderar verkligen ett besök!

Bodde här: maj 2015, reste som ett par
Tack Tig3rn

Tack så mycket för era kommentarer.