“Hotell med perfekt läge”
Omdöme om Hotel 1898

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
Hotel 1898
Rankad som nummer 30 av 518 hotell i Barcelona
Omdömet skrevs september 5 2016

Vi bodde andra gången på detta hotell som ligger på Ramblan. Vi hade superior rum med utsikt över baksidan där det fanns mysiga gränder och trevliga restauranger. Bara en av kvällarna blev vi störda av ljudet från en av restaurangerna. Takterrassen är helt underbar, bara tanken att sitta där sen eftermiddag i solen och beställa en god drink och något litet av menyn får en att längta dit. Frukosten är den bästa vi någonsin har ätit och vi reser mycket!!

Tips för att välja rum: Rummen högre upp är tystare, utsikten mot Ramblan är trevlig
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: April 2016, reste som ett par
Tack Kaija N
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade september 7 2016

Kära kunder;

Tack så mycket för era kommentarer,
Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs juli 25 2016 från mobil enhet

Vi bodde i ett Superier rum på andra våningen mitt emot Le pop bar som gör världens godaste drinkar! Gå in där och beställ en Italian Passion eller white russian.

-Sköna stora sängar, mysiga tjocka täcke
-Svala rum
-Stort badrum med många speglar
-Bra pris på roomservice (paketpris förrätt, huvudrätt o efterrätt för 21€). Mycket bra o god mat!
-utsikt till La Rambla
-fint städat och bra toalettartiklar
-språkkunnig personal
-fint spa (kunde va liiiite högljutt ibland pga den lilla storleken på spaet samt att dom hade bubbelbad mitt i relaxavdelningen)

Minus
-inga strykjärn på rummet och inte heller i receptionen (endast strykservice) vilket inte är till ens fördel när man behöver sin klänning eller skjorta struken Nu Nu Nu.
-lyhört både från gatan och från hallen samt att man hörde tunnelbanan under en hela tiden (vi bodde på andra våningen).
-poolen var avstängd en dag
-spaet erbjuder massage osv men det var FÖÖÖÖÖÖR dyrt! Herregud. Från 70€ för ca 30min upp till över 140€ för 45min. Nja nej tack!
-platta kuddar (vi är vana vid tempur hemma).
-skulle behövas en garderob till i rummet

Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Sandra N
Omdömet skrevs juni 1 2016

Härlig atmosfär och mycket centralt på Ramblan nära till allt. Pigga ben och fötter tar dig runt till stora delar av Barcelona härifrån. Vackert hotell med mycket fräscha rum. Exemplariskt städat med byte av handdukar två gånger per dag. Mycket sköna, stora sängar med härliga hotellkuddar. Det bästa är dock den underbara takterassen med uppvärmd pool och såväl loungemöbler som matbord att välja på. Utsikt åt alla håll och välsmakande mat och dryck. Mysigt SPA om man vill ha variation till takterassen.
Två minus: Frukosten väl dyr, god och varierande men inte prisvärd. WiFi på terassen alltför dålig uppkoppling. Återvänder hit.

• Bodde här: Februari 2016, reste som ett par
Tack Annepia
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade juni 7 2016

Bästa kund;

Tack så mycket för era kommentarer.
Vi har redan löst problemet med WiFi.

Bästa hälsningar,

Omdömet skrevs april 19 2016

Hade ett bra och fräscht Deluxerum på våning fem med jättestor privat terass! Skön säng med bra kuddar. Saknade att inte ha eget strykjärn, Mycket bra frukost, fanns det mesta samt trevlig och uppmärksam personal. Fin pool och takterass med supergoda drinkar! Bra och snälla servicekillar med väskinlämning och taxi. Tråkigt att behöva checka ut redan klockan 11, det är för tidigt tycker jag..

• Bodde här: April 2016, reste som ett par
Tack Sofia S
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade maj 2 2016

Bästa kund;

Tack så mycket för att dela din åsikt med oss,
Bästa hälsningar,

Omdömet skrevs juli 15 2015

Hela hotellet var i gotisk/new england stil. Väldigt snyggt! All personal på hotellet var mycket duktiga på engelska, vilket jag upplever ovanligt när man reser inom spanien. Det var väldigt mycket småsaker som ingick, t.ex. gratis oliver och mandlar uppe på takterassen. Det kändes lyxigt att ständigt bli tillfrågad om dessa inkluderade saker.
Helt otroligt spa på nedre plan med en fin behandlingslista, och rimliga priser.
Städningen gjordes varje dag, men ofta missades vissa saker. T.ex. tömning av papperskorgar.

• Bodde här: Augusti 2014, reste som ett par
Tack Antonia Q
RobertoCifuentes, Director General på Hotel 1898, svarade på det här omdömetSvarade maj 5 2016

Bästa kund;

Tack så mycket för att dela upplevelsen med oss.
Med vänlig hälsning,

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Barcelonahotell
Barcelo Raval
Hotel Pulitzer
Nr 110 av 518 i Barcelona
2 290 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel 1898? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel 1898

Adress: La Rambla, 109, 08001 Barcelona, Spanien
Telefonnummer:
Region: Spanien > Katalonien > Barcelona (provins) > Barcelona > El Raval
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 1 av Affärshotell i Barcelona
Nr 6 av Romantiska hotell i Barcelona
Nr 8 av Spahotell i Barcelona
Nr 27 av Lyxhotell i Barcelona
Prisklass: 1 267 kr - 3 085 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Hotel 1898 4*
Antal rum: 169
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Agoda, Stena Line Travel Group AB, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel 1898. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
1898 Hotel Barcelona
Hotel 1898 Barcelona
1898 Barcelona

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?