Gallery Hotel(Barcelona)
  • Bar/lounge
Expo Hotel Barcelona(Barcelona)
Hotel Claris(Barcelona)
Rabattmeddelande! 16 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 16 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 256 US$/natt.

Grand Hotel Central(Barcelona)
Barcelo.com
  • Precis vid stranden
Gran Hotel Torre Catalunya(Barcelona)
  • Restaurang
W Barcelona(Barcelona)
  • Precis vid stranden
Ofelias Hotel(Barcelona)
  • Frukost ingår
Omdömet skrevs 6 november 2017

Vi bokade via Ving och bilderna på deras hemsida stämde inte överens med verkligheten. Deras bilder är givetvis på de nybyggda rummen på hotellet.
Vi fick ett slitet äldre rum med en liten balkong mot torget. Hotellet har helt perfekt läge och passar bra för dem som inte kommer spendera mer tid än att sova på hotellet.
Mannen i receptionen hade jag läst om skulle vara otrevlig, han var dock väldigt trevlig och skämtsam mot oss!

• Bodde här: augusti 2017, reste i arbetet
Tack 678sanna
Omdömet skrevs 18 september 2017 från mobil enhet

Ett mycket bra läge nära Ramblas och de gotiska kvarteren med alla sina utsökta tapasbarer. Mycket trevligt inrett med mörka takbalkar och fina detaljer och sköna sängar. Dock lite lyhört. Frukosten godkänd.

Bodde här: september 2017, reste som ett par
Tack Carina B
Omdömet skrevs 14 april 2017 från mobil enhet

Sämre standard än 3 stjärnigt men bra läge precis vid La Rambla. Otrevliga och sura bemötande av personalen. Mycket hårda sängar och kuddar. Inte särskilt bra frukost som bl.a saknade grönsaker som tomater och gurka. Små rum och toaletter.

Bodde här: april 2017, reste med vänner
Tack Anmo66
TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs 29 december 2016 från mobil enhet

Helt ok familjehotell med bra läge, bara ett stenkast från den underbara matmarknaden längs La Rambla. Bra storlek på 3-bäddsrum. Vet inte om detta var extra stort för att det var handikappanpassat? Det som drog ner betyget var att de borrade och bilade betong hela dagarna. De renoverade på våning 1. Detta hördes i hela kvarteret. Man blir rätt mör av att turista hela dagarna, men att ta en siesta för att ladda om för kvällen var bara glömma. Det gick knappt att prata med varandra på rummet, än mindre att sova...
Verifiera att de renoverat färdigt innan ni bokar!

Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs 1 december 2016

Vill börja med det positiva: LÄGET! Hotellet är beläget alldeles i närheten av La Rambla och granne med La Boqueria, saluhallen, samt närhet till alla underbara restauranger och tapasställen i gamla stan.
Vi bodde tre nätter i november på detta hotell. Kom sent på natten, fick ett rum på andra våningen mot bakgård. Sängarna jättehårda, knarrade ljudligt så fort man rörde en fena, bäddmadrasser saknades, man kände spiralfjädrarna i ryggen, rummet hade en konstig lukt - mögel alt. starkt rengöringsmedel. Väcktes på morgonen av kraftigt och ihållande buller, visade sig vara pågående rivningsarbete av tegelväggar med släggor på innergården precis under vårt rum. Detta pågick även när vi kom upp efter frukost. Vi fick nog, berättade om situationen för den äldre mannen i receptionen. Döm av vår förvåning när han på god engelska säger att det är personalen som arbetar och dessutom mästrar oss med att säga att som turister ska vi vara ute i Barcelona och inte sitta på rummet. Han talade till oss med aggressiv och ilsken röst. Vi - ett par i dryga 70-årsåldern, stod häpna kvar, kunde knappast tro våra öron! Efter mycket och grinigt muttrande från mannen ordnar han fram ett nytt rum och slänger åt rumskorten. Detta rum var bra, låg på tredje våningen och vette åt andra sidan mot den lilla parken.
Vi har gjort flera resor under åren, men har aldrig varit med om så dåligt bemötande.
Vi är inte heller personer som är speciellt gnälliga och krävande - snarare tvärtom!

Ska ni bo på detta hotell se till att få ett rum högt upp och ut mot lilla torget!

Tips för att välja rum: Tips: be att få bäddmadrasser, sängarna är jättehårda! Ta med öronproppar, det är väldigt lyhört!
  • Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack Ewy L