Omdömet skrevs 24 juli 2016 från mobil enhet

Fint, rent, svalt och luftigt. Bra läge, i Eixample, nära Placa de Catalunya och Via Laietana (går till hamnen). Pool med bar och restaurang på taket, mysigt på kvällen och skönt på dagen. Åt lunch i poolbaren och den var god. God service från personalen överallt på hotellet, kändes som att de var måna om att man skulle trivas. God frukost! Vi fick ett rum inåt gården med en liten terass och det var skönt slippa ljud från gatan (om det hördes in i rummen med gatuutsikt vet jag dock inte). Kan rekommendera detta hotellet!

Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack suss660
HHAVANA, Account Manager på Gran Hotel Havana, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2016

Dear Suss660,

Thank you for your nice and positive feedback! We are glad to know that you have enjoyed your stay in our Gran Hotel Havana! It is a great pleasure to know that you had enjoyed all the hotel facilities and staff.
We hope to have the opportunity to welcome you back in the near future.

Best regards,

Albert Costa

Omdömet skrevs 26 april 2016 från mobil enhet

Rent och fräscht. Mycket bra frukost. AC på rummet. Stort rymligt dubbelrum. Ligger 15 minuters promenad från många olika turistattraktioner. Långt från stranden. Det bästa var den stora takterrassen med både restaurang och bar. Fin pool och solstolar med underbar utsikt. Rekommenderas. Mycket för pengarna. Rummen högst upp hade balkonger med egna solstolar. Bokar jag nästa gång.

Bodde här: april 2016, reste i arbetet
Tack Tobbepaddlar
Omdömet skrevs 20 mars 2016

Rummet var bra, men tyvärr höll inte servicen i receptionen samma standard. En trevlig rooftop men en liten pool som var precis som alla andra i Barcelona mycket grund. Drinkarna helt okej och internet även det ok.

• Bodde här: juli 2015, reste i arbetet
Tack Mrschmidt99
Omdömet skrevs 4 mars 2016

Var här med en vän tre nätter (city-weekend). Super bra rum som vätte ut mot vägen, men rummet var tillräckligt isolerat ändå. Häftigt badrum med badkar/dusch och en fantastik terrass på taket med bar och pool.

• Bodde här: maj 2015, reste med vänner
Tack Anette K
Omdömet skrevs 20 november 2015 från mobil enhet

Helt ok hotell. Det bästa är att man har en privat terrass som man kan njuta av. Dock ingen vidare utsikt då det är mot en byggnad mittemot, men så verkar det vara på samtliga hotell. Badrummet är super med badkar som även är gjord som dusch.
Minus på att det är 2 st 90-sängar istället för kingsize (trots att det står att det ska vara det när du bokar).
Inte värt 4 stjärnor, men plus för läget, badrum och ren terrass.

Bodde här: november 2015, reste som ett par
Tack Susanna H