“En upplevelse ”

Boka i förväg
Mer information
29,30 US$*
och över
Snabbinträdesbiljett: Gaudís Casa Batlló med ...
Rankad som nr 3 av 794 saker att göra i Barcelona
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

En mycket trevlig upplevelse med många intryck av gaudis konst. Nackdelen var att det var väldigt trångt.

Tack Jesle12

Omdömet skrevs 16 mars 2018 från mobil enhet

Efter att ha sett Casa Mila, Parc Guell och Sagrada så är detta en värdig avslutning. Inte det billigaste men värt varenda krona. Bra guidning i hörlurar med rolig interaktiv telefon för att se hur det såg ut förr. Fantastisk byggnad och lämplig både för barn och vuxna.

Tack Riksgransen
Omdömet skrevs 13 december 2017 från mobil enhet

Detta får ni inte missa om ni är något lite intresserade av det unika, det lite udda och något som påverkat historien! Tänk att få skapa något så fantastiskt och dessutom leva i detsamma! Allt genomtänkt - från dörrhandtag till glasskivans ljusgenomsläpp i motljus... t.o.m. min 20:åriga dotter fastnade i mystiken och tyckte faktiskt det var värt pengarna....!!

Tack Anders R
Omdömet skrevs 13 december 2017

Vi vandrade förbi här och stannade för att titta och ta foton på fasaden. Vi gick aldrig in i huset. Nästa gång jag är i Barcelona ska jag absolut göra det! Bara utsidan i sig är väl värt att se. Jag hade turen att resa med en kompis med kunskap om Gaudi och hans verk. Hon påvisade detaljerna i huset såsom draken på taket, ryggraden längs taket och att det ska se ut som regndroppar på huset. Detaljerna är många. Wow! Vilket fantasifullt sagohus!

Tack nocatchyname
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 30 november 2017

Vi är hitbjudna efter stängningsdags då ett internationellt destinationsserviceföretag har samlat sina anställd men också ett antal gäster från hela världen. Det här är ju ett av Gaudis berämda hus och kanske är de trots allt vackrare att titta på utifrån än att vara inuti? Vi serveras enkla rätter och massor av dryck till fantastisk gitarrmusik som det bara verkar vara vi två som vill lyssna till. Interiören är liknande inuti som det ser ut utifrån. Tycker dock att det är lite plastiskt i sina detaljer, men självklart är det lite spännande att få vara i ett av Guidis hus som man bara sett utifrån tidigare.

1  Tack Roger K

Resenärer som tittade på Casa Batlló tittade också på

Barcelona, Barcelona (provins)
Barcelona, Barcelona (provins)

Besökt Casa Batlló? Berätta vad du tyckte!