Omdömet skrevs 17 maj 2017 från mobil enhet

Helt okej hotell. Rent och fräscht. Sköna sängar och kuddar! Tråkig frukostbuffé med alldeles för mycket socker... Ligger intill en hårt trafikerad gata, vilket gjorde att vi inte kunde sitta på balkongen.

Bodde här: maj 2017
Tack Anna F
GARGALLO, Director de Relaciones Públicas på Hotel Colonial Barcelona, svarade på det här omdömetSvarade 25 maj 2017

Kära kund: Först tack för din tid. Tyvärr att frukost var inte upp till dina förväntningar, men vi vill göra det klart att bestå av våra frukostar. Det är komplett buffé med kalla rätter och område av varma rätter, kaffe, inklusive koffeinfritt , färsk frukt från gården som äger hotellfastigheten , naturliga juicer, kylskåp för mejeriprodukter , kött och diverse bakverk allt som kräver ett hotell här kategori. Ledsen att jag inte har varit i hans tycke. Vi hoppas att se dig på vårt hotell igen. Anna Ruiz Department kunden.

Omdömet skrevs 28 november 2016 från mobil enhet

Mycket bra läge. Slitet. Sängarna hårda. Inga påslakan utan filtar vilket inte känns fräscht. Ok för ett par nätter men inte mer. Lyhört. Frukosten inte mycket att hurra för. Äggröra och lite stekt korv. Kokta ägg som var kalla och magert utbud av pålägg. Väldigt otrevlig kvinna i frukostmatsalen som lät folk vänta i kö på bord och nästan körde i väg en. Personalen överlag verkade inte speciellt intresserade av sina kunder. Luftkonditioneringen i rummet fungerade inte och när vi anmälde detta fick vi svaret att den var avstängd i november men vårt resesällskap på samma våning hade sin igång så vet inte varför. Väljer annat hotell nästa gång.

Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack Marie H
GARGALLO, Director de Relaciones con Clientes på Hotel Colonial Barcelona, svarade på det här omdömetSvarade 29 november 2016

Kära herrar,
Tack för alla din gillandear och ägna några minuter att ge oss din åsikt.
Alla i vårt team försöker alltid att ge en fin och trevlig vistelse, men vi beklagar verkligen om i ditt fall var det inte ditt intryck.
Om frukost, vi försöker att erbjuda en varierad frukost, med salta del, bakverk, frukt, juice, kaffe och te, men vi noterar din gillandear och försöka få bättre vår tjänst.
Angående att luftkonditioneringen, som vårt team informerad du är centraliserad och i November på grund är inte att varma årstiden är det inte woking.
Som du anger, har hotellet ett utmärkt läge, bara förutom till gotiska kvarteren och Born, där du har till ditt förfogande många barer, restauranger och butiker.
Vi hoppas på din nästa besök, du kunde ge oss en annan chans och bor hos oss igen.

Omdömet skrevs 6 november 2016 från mobil enhet

Perfekt läge vid Barre Gotic och hamnen. Nära Metrostationen Jaume. Sköna sängar, rent och snyggt. Städet får stort plus! Frukostrummet är beläget i källaren, lite instängt. Men varför är personalen så allvarlig? Vänta er inga leenden varken i receptionen eller vid frukosten

Bodde här: november 2016
Tack Ullsta
GARGALLO, Director de Relaciones con Clientes på Hotel Colonial Barcelona, svarade på det här omdömetSvarade 28 november 2016

Kära herrar,
Vi uppskattar alla era bidrag, eftersom vi är mycket intresserade att veta kundens åsikter.
Vi kommer att ta del av all information som du anger, och vi kommer att uppmärksamma på den.
Som du anger, har hotellet ett utmärkt läge, precis i centrum av Gotic kvartalet.
Vi skulle bli så glad om du kunde ge oss en annan ooportunity.

Omdömet skrevs 24 oktober 2016 från mobil enhet

Jag har varit här förut, det är ett fantastiskt läge invid hamnpromenaden. Ganska möra stranden. Gott om restauranger i närheten. Sagolikt att bo mer eller mindre i gamla stan men ändå väldigt centralt nära två T banestationer och många bussar!

Bodde här: oktober 2016, reste i arbetet
Tack Majsan64

Kära herrar
Tack för alla din gillandear.
Alla i vårt team försöker alltid att ge en fin och trevlig vistelse, och vi är glada att veta att du haft med din vistelse och vår personal hjälpte du känner dig bekväm. För oss är det dessutom så tillfredsställande att läsa att du bott hos oss i ett annat tillfälle och du upprepa vid denna tid.
Plats som du anger, det är bra, eftersom det är i gotiska kvarteren och nära El Born, du har till ditt förfogande många barer, restauranger och butiker.
Vi hoppas att du inte tvivlar upprepa igen med oss i ditt nästa besök till Barcelona.

Omdömet skrevs 20 september 2016

Bra trevlig och hjälpsam personal, rummet var helt ok det var jag och mina två söner så vi fick ett rum med en dubbelsäng och en extra säng. Rummet var rent och snyggt, sängen var jätteskön. Frukosten serverades nere i källaren så det var lite tråkigt då det inte fanns några fönster men frukosten var helt ok, dom lyxade till den extra med mousserande vin. Det ända negativa var att det bullrade väldigt av tunnelbanan när man sov öronproppar hade varit bra! Men läget var perfekt en lagom promenad ner till stranden, restauranger i närheten och mycket annat sevärt. I Barcelona skall man gå så man får se så mycket som möjligt allt är värt att se! Hop on hop of bussarna hade en hållplats strax utanför hotellet. Man fick lite rabatt på biljett på hotellet. Skulle kunna tänka mig att bo där igen.

• Bodde här: oktober 2015, reste med familjen
Tack Ann L
GARGALLO, Director de Relaciones con Clientes på Hotel Colonial Barcelona, svarade på det här omdömetSvarade 25 november 2016

Bäste kund,
Vi tackar togs några minuter och har gett oss sina synpunkter, eftersom för oss yttrandet från kunder är mycket viktigt att försöka förbättra så mycket som möjligt.
Med hänvisning till buller från gatan och tunnelbanan, beklagar om det var ett problem under din vistelse vid ett annat tillfälle, tveka inte att diskutera det vid receptionen och försöker göra allt för att ändra dem till ett annat rum som ska passa dig.
Med hänvisning till frukost, vi erbjuder en varierad buffé med salta del, bakverk, frukt, kaffe, te och juice, men vi kommer att notera om dina kommentarer och försök att förbättra det allt möjligt.
Vi hoppas på dina kommande resor, de kan ge oss en annan chans och bor hos oss igen.