Omdömet skrevs 1 januari 2018

Att skriva detta omdöme för detta hotell blir risken att det blir väldigt lång med enbart postiva upplevelse
För andra gången gäster vi detta fantastiska hotell . Med att framhålla personalen ,.Agustino,Agusto (Restarangbossar,) Poolbar Monica,Carlos .Lobbybar Jesus .Dessa mäniskor vet att serva oss gäster.
Det fanns inget som var omöjlgt på detta hotell, när det blåste lite kallt i skuggan på havs sidan, och hustrun blev kall.Fixade Luicia i receptionen ett kanon rum på 11våningen, vi hade bokat på 14 havsutsikt.Nu fick vi sol och en fin utsikt över teidetoppen och staden.denna underbara vistelse var denna gång 14 dagar med 11 dagar blå himmel och 26-30 grader ok vi fick 1 dag med halvmulet så vi hann att schoppa dom andra 2dagarna.Nu ligger planering för nästa julfirande om hälsan är med OBS tidigare har folk klagat på hissarna men inte en enda gång krånglade dessa snabba och högst vänte tid var 3-4 min vi bodde på både 11 och 14 vån.

Rumstips: välj havesidan svalka och havsvågor som brusar. välj Trädgårdsidan om du vill sola på balkong och inte vid poolen och se teide och staden
Datum för vistelsen: december 2017
Tack Göran E
DireccionSanFelipe, Director de Relaciones con Clientes på Sunlight Bahia Principe San Felipe, svarade på det här omdömetSvarade 3 januari 2018

Dear Göran,

Thank you very much for this nice review about your perfect christmas vacation in our Bahia Principe San Felipe hotel.

It is fantastic to hear that you were again pleasantly surprised with the hotel services and facilities as also our very friendly staff. We have forwarded your coments to all of them.

We hope to welcome you once again for a new holiday at Bahia Principe Hotels & Resorts.

Family holidays with Bahia Principe Hotels & Resorts

Bahia Brincipe San Felipe

Omdömet skrevs 20 september 2017 från mobil enhet

Fint hotel, utsikten över havet enastående! Fick först ett rum med stor altan, men här blåste det hela tiden så den gick inte att använda! Bytte till en altan med väggar på tre sidor! Då blev det lugnt! Be att få ett sådant rum och högt upp!!!

Datum för vistelsen: september 2017
Restyp: Reste ensam
1  Tack birgimarika
DireccionSanFelipe, Director de Relaciones con Clientes på Sunlight Bahia Principe San Felipe, svarade på det här omdömetSvarade 26 september 2017

Dear Birgimarika;

Thank you for giving us your opinion about your holiday at the Bahia Principe´s San Felipe.

It is wonderful for all of us to see that you experianced the nice sea view room we asigned and the good service we are offering.

We hope you will return very soon to Bahia Principe Hotels & Resorts.

Best Regards,

Bahia Principe San Felipe

Omdömet skrevs 11 juli 2017

Hotellet ligger ganska nära det mesta. Hotellet är granne med en liten galleria. Bra hotell generelt.
Vi kom sent på kvällen, men de hade fixat med kvällsmat inne i restaurangen för oss. Väldigt trevligt och bra service.

Vi fick rum högst upp, vilket inte var fel. Utsikten från en stor balkong är otroligt härlig. Man ser stora delar av staden. Vår balkong var vänd inåt så vi såg inte havet.

Rummet var bra för 2 vuxna 2 barn. Barnen hade eget rum, och vårt sovrum var stort och med direkt access till balkongen. Allt kändes rent och fint och jag har faktiskt inget att anmärka på vad gäller städning och sånt.

Maten är som många andra ställen med hel/halv-pension buffé. Den var något bättre än andra hotell jag vart på. Där fanns allt man behövde. En detalj, eftersom detta var lite finare hotell så fick man inte ha kortbyxor under middagen. :)

Det fanns barnklubb vilket var jättebra då man fick lite egen tid ibland. Och det fanns kvällsaktiviteter för vuxna och barn.
Det fanns två poolbassänger. En för mindre barn och en för andra. Inte superstor men okej. Det var lite snålt om solstolar någon dag och vresiga tyskar som morrade argt så fort man närmade sig och skulle fråga om den var ledig.

Dåliga saker, inte mycket, om jag ska ta något, så finns det inte så mycket vita sandstränder på denna sida av ön. Utanför hotellet var det mest sten. Men om man gillar surfa så finns det bra med vind och vågor. Kuststräckan är ganska dramatisk. Trevlig för foto om inte annat.

Om jag besöker staden igen så är detta absolut ett hotell jag kan bo på igen. Överlag ett bra stabilt hotell, rent, service och närhet till staden.

Rumstips: välj rum högt upp som vätter mot havet eller inåt staden.
Datum för vistelsen: mars 2017
Tack KimSvensson
DireccionSanFelipe, Director de Relaciones Públicas på Sunlight Bahia Principe San Felipe, svarade på det här omdömetSvarade 12 juli 2017

Dear Mr Svensson,

First of all we would like to thank you for sharing your nice review about our Bahia Principe San Felipe Hotel.

There is no better reward for our work than reading the excellent time that you had due the excellent services and our comfortable rooms.

It will be wonderful to welcome you once again!

Kindest regards from Tenerife,

Family holidays with Bahia Principe Hotels & Resorts

Vanessa Martínez
Bahia Principe San Felipe

Omdömet skrevs 23 maj 2017

ett underbart hotell med al exklusive det bästa jag upplevt som chatter turist under mina 35 år

bra mat med husets resturang eller en av två inom områdets resuranger där två valfria kvälllar kunde bokas ingick i al exklusive mycket bra personal i lobbyn på kvällen med service av fria drinkar till bordet underhållning varje kväll
uppvärmd pool mycker fin ett pool område med poolbar fri drink och snacks från 10 till 18 perfek att vistas i
jag kommer att snart besöka hotelle igen

Rumstips: mot havet insidan störs lite av fläktar från ett köpcenter bra med skugga på efter middag efetr en dag i sol perfekt balkong
Datum för vistelsen: mars 2017
Tack Göran E
DireccionSanFelipe, Director de Relaciones con Clientes på Sunlight Bahia Principe San Felipe, svarade på det här omdömetSvarade 27 maj 2017

Dear Göran;

Thank you very much for this review about your marvelous holidays at the Bahia Principe´s San Felipe hotel.

It is fantastic to hear that you were pleasantly surprised with the hotel all-inclusive service and staff and the fact that you are coming back sonn makes us feeling even better. Thank you.

We hope to welcome you soon for that new holiday at Bahia Principe Hotels & Resorts.

Best regards

Bahia Principe Hotels & Resorts, all-inclusive hotels in Tenerife

Sebatian Leber
Bahía Principe San Felipe

Omdömet skrevs 25 januari 2017 från mobil enhet

Fint hotell, bra service, god mat och bra läge. Våning 11 var i högsta laget för oss men utsikten var toppen, då man hade både havs- och bergsutsikt. Medelåldern på hotellgästerna är hög. Inget för ungdomar.
Rekommenderas absolut!

Datum för vistelsen: januari 2017
Tack bikesvensson
DireccionSanFelipe, Director de Relaciones con Clientes på Sunlight Bahia Principe San Felipe, svarade på det här omdömetSvarade 31 januari 2017

Dear Mrs Svensson,

Thank you for sharing your nice experience lived at the Bahia Principe´s San Felipe on Tripadvisor.

It is fantastic for all of us to know that your expectations have been met because getting the best satisfaction of our guests is always our main goal.

Bahia Principe Hotels & Resorts, your best hotel in Tenerife

With best regards