Lago Martianez (Simbassänger)
Öppet i dag: 10:00 - 18:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Härligt läge

För en billig peng kunde man gå in på detta specialdesignade poolområde med direktläge vid havet ... läs mer

Amandaosara
Habo, Sverige
från mobil enhet
Väl värt ett besök

Många år sedan jag var här sist, blev inte besviken 😃 Stora ytor med möjlighet att sola avskilt ... läs mer

Omdömet skrevs 14 mars 2020
Lotta C
Läs alla 6 223 omdömen

Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Teneriffa
från 26,91 US$
från 41,86 US$
från 21,53 US$
från 45,44 US$
Omdömet skrevs 21 januari 2020

absolut det bästa stället i puerto de la cruz för bad och avslappning, centralt läge och nära alla restauranger och affärer

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack dubbelslim
Omdömet skrevs 10 januari 2020

Någon motsvarighet till Lago Martianez har jag inte skådat någon annan stans; ett gigantiskt poolområde på randen till Atlanten och där man hela tiden hör vågorna slå upp mot klipporna precis utanför. Och inne på områden finns samma vatten i form av ett antal olika pooler, modellerade likt små sjöar av olika storlek, med den största mera lik en sjö med både springvatten och restaurang på en holme med bro till. Ett synnerligen facilt inträde på 5,50 € ger tillgång till strandstol med madrass (parasoll kostar dock lite) och även till både toaletter och omklädningsutrymmen -plus ett antal förtäringsställen, alltifrån typ strandkiosk (med både vin och sangria, dock) till "riktiga" restauranger. Även mycket barnvänliga pooler finns. Rekommenderas å det livligaste, kanske inte varje dag, eller - varför inte...

Datum för upplevelsen: januari 2020
1  Tack karlbertilh
Omdömet skrevs 7 januari 2020 från mobil enhet

Att ligga intill muren mot havet och höra vågornas dån, se Teide och kustlinjen är underbart.
När man tycker det blir lite varmt svalkar mikroskopiska droppar och stänk från havet.
Att ta en simtur i det otroligt klara och rena havsvattnet i bassängerna och poolerna.
Skönt.

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack 868ralphb
Omdömet skrevs 10 december 2019 från mobil enhet

i mitt tycke för glamoröst och att betala för att gå in. vacker och välskött omgivning för dom rika.

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack danbejlid
Omdömet skrevs 27 november 2019 från mobil enhet

Mycket trevlig och hjälpsam personal
Bra utbud av mat och mycket gott kaffe
Solstolar gratis och gott om plats

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack 706andersl