Omdömet skrevs 12 december 2016 från mobil enhet

Läget var perfekt och hotellet var fint. Toppen med pool på taket och nära till stranden.

Jag bodde där först en vecka själv och sedan med en kompis. Efter några dagar började jag märka små kliande utslag på kroppen, vilka jag trodde var myggbett eftersom jag inte hittade några spår av löss i madrassen. De måste ha bott i väggen.

När jag och min kompis hittade en varsin lus (som hade sugit blod) i våra sängar fick vi snabbt byta rum. Men efter att 34 stora och små lusbett blossat upp på mig så spenderade jag den sista natten i badkaret istället.

Städningen var inte så bra, men personalen var mycket trevliga och väldigt hjälpsamma. Det är dock ett plus att kunna prata spanska, eftersom en receptionist vi hade på kvällen inte kunde engelska.

Om man inte har något emot att dela säng med löss så ska man absolut åka hit. Billigt och mysigt. Men då ska man ha en tom frys hemma med plats att frysa resväskan när man kommer tillbaka. Och inte vara allergisk mot insektsbett. På mig blev det inte så illa, trots antalet bett. Dock har jag fortfarande ca 15 stycken kvar efter två veckor hemma.

Jag lider med detta hotell, verkar vara väldigt svårt att bli av med lössen. Men eftersom det kan bli väldigt dyrt om man får med dem hem skulle jag inte åka tillbaka till detta hotell..

Bodde här: december 2016, reste med vänner
Tack Dropdeadmango
Hotur P, Director de Recepción på 4Dreams Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 14 december 2016

Dear Guest,

Tack för era positiva kommentarer om vårt hotell. Vi beklagar att incidenten med buggar i sitt rum hindrade honom från att ge oss en bättre bedömning. helt följa reglerna om förebyggande av skadeinsekter och har tillgängliga certifikat och underhållskontrakt för att bevisa det, men i nästan tropiska platser kan det finnas sporadiska episoder av detta slag.

Men redan det gjorde ny revision och kontroll av rummet du bott vara helt ren.

Vänligen acceptera vår uppriktiga ursäkt.

Med vänliga hälsningar,

4Dreams Hotel

Omdömet skrevs 28 februari 2016

Riktigt bra läge med närhet till shopping, matställen, havet, fina vyer, strandpromenad, badområde o.s.v.

+ Bra frukost
+ Mycket trevlig och hjälpsam personal
+ Takterrass med pool och fin utsikt. Missa inte att gå upp efter solnedgången och titta på stjärnorna!
+ Gratis Wifi med mycket bra täckning överallt
+ Lånedator i foajén
+ Bra pris

- Ganska enkla rum (men rena)
- Lyhört

• Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack Fredrik S
Hotur P, Manager på 4Dreams Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 29 februari 2016

Bäste Fredrik,

Tack så mycket för att dela din positiva kommentarer. Vi är mycket glada över att veta att din vistelse hos oss var bekväm och trivsam. Vi hoppas att du besöker oss snart igen.

Bästa hälsningar.

Omdömet skrevs 28 december 2015

Läget på hotellet är jättebra, nära till centrum och handel. Mycket bra matställen att äta på inte allt för långt att gå. Tyvärr var strandeb inte så bra, stora vågor och inget för barnfamiljer. Personalen väldigt trevliga och frukosten var bra. Tyvärr så var hela rummet översvämmat av vägglöss, kröp överallt, bakom sängram och under madrassen. Det syntes klart spår från dessa att de fått vara i fred ett längre tag, trots att det sanerats som det stått i andra recensioner. Bytte rum men det var även bedbugs där, inte samma antal men de fanns. Kollade extra noga och insåg att hela hotellet tyvär är översållat av dessa kryp. Kan inte rekomendera detta alls. Nära till farmacia när allergichocken kom av alla hundratalsbett vi fick.

Bodde här: november 2015, reste som ett par
1  Tack Susanne L
Hotur P, Manager på 4Dreams Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 3 januari 2016

Bäste herr.:

Vänligen observera att hotellet uppfyller helt med lagen om insekter och, naturligtvis, med kontrakt i kraft med specialiserade och har tillstånd att göra affärer. Inspektioner och behandling uppdateras i enlighet med gällande regler.

Problemet som du talar har fastställts för månader och vi har inte registrerat någon effekt vid denna tidpunkt.

Med tanke de tvivel uppstår oss fortsätta att kontakta företaget desisectación att göra en grundlig undersökning av hela hotellet.

Kraftigt om ursäkt för besväret att denna fråga har tillfogat.

Med vänliga hälsningar.

Omdömet skrevs 30 november 2015

Vi hade avsatt 14 dagar för att uppleva Teneriffa efter 5 dagar konstaterade vi att vi hade vägglöss (bedbugs). Hittade 10-15 krypande vägglöss mest på väggen ovanför sängen.
Pratade med hotellet och fick byta rum direkt. Skakade och synade alla kläder och andra saker så vi inte skulle få med oss till nästa rum, efter andra natten hittade vi en död lus som jag klämt medans jag sov. och en lus kom och kröp på kudden. Jag undrade om jag fått med lössen när vi flyttade över, men så var det inte. jag synade sängen och i sängstommen på undersidan hittade jag avföring, ägg larver och vägglöss (den utvecklingen sker inte på två dygn). På rum 213 var det nog flera hundra vägglöss men på detta rum (211) verkade vägglössen inte hunnit föröka sig så mycket.
På mig syntes och kändes knappt betten men på min fru blev det betydligt värre, utslag i hundratals som myggbett och en hemsk klåda. Hämtade lindring på apoteket.
Enligt tidigare recensioner har de genomfört sanering i september och påstår att de har avtal med firma. Dags för en annan saneringsfirma? Husdjur är inte orsak till vägglöss, så det kan man inte skylla på.
Trots detta fick vi några fina dagar och bra upplevelser på Teneriffa, Teide, Loro park och bara vara i Puerto de la Cruz.

Tips för att välja rum: Baksidan spelade musik ofta halva nätterna. Musik café med olika tema.
  • Bodde här: november 2015, reste som ett par
5  Tack lexlejenblad
Hotur P, Manager på 4Dreams Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 1 december 2015

Kära herrar.

Under sin vistelse i oktober månad, ett problem med sådana insekter som tyvärr, som vi förklarade specialiserade gasning företaget, kommer i påsar, möjligen från last av flygplan och butiker på flygplatser uppstått. Denna information kan kontrastera den i olika information på Internet.
Omedelbart mer än 30 dagar sedan antog vi hälsoåtgärder som lämpar sig för denna typ av situation i hela hotellet. Omfattande kontroll och gasning genomfördes i alla anläggningar. För närvarande de vidtar förebyggande åtgärder. Vi hade inga incidenter under den senaste månaden.
Vi har tillgång till de certifikat av specialiserade företag som utförde arbetet bestod både handling ånga vid hög temperatur som specialprodukter för avlägsnande av dessa insekter.
För sinnesfrid tyder på att denna insekt biter bara producerar ett visst obehag, som kan producera ett myggbett, men inte överför någon sjukdom.
Tillfredsställa våra uppriktiga ursäkter och vi hoppas få se er igen i vårt hotell.

Omdömet skrevs 28 mars 2015

Bodde tre veckor på detta hotell februari mars 2015. Bra sängar, kylskåp på rummet, gratis wifi,pool på taket om än något liten! Frukosten helt okey, något för alla smaker! Lugnt o tyst hotell och nära till allt. Kan tänka oss att komma tillbaka!

• Bodde här: februari 2015, reste som ett par
3  Tack gunggung2014
Hotur P, Manager på 4Dreams Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 29 mars 2015

Bäste kund,

Tack så mycket för att dela dina kommentarer med oss och alla resenärer som möjligt. Vi uppskattar uppriktigt din rekommendation och värderas högt och vi vilja veta quehemos varit ett bra val för din semester.

Vi hoppas att se dig snart igen!

Bästa hälsningar och glad sommar!