“Spännande liten restaurangpärla”

Que Leche
Rankad som nr 8 av 1 565 Restauranger i Las Palmas, Kanarieöarna
Kök: Deli, Fusion
Omdömet skrevs 3 november 2018 från mobil enhet

Här serveras både spännande och goda rätter. Vi startade med chipsliknande skapelser och nybakt bröd m olja (on the house). Lokala ostar med lövtunna brödchips, croquetas med bläck och bläckfisk, ägg och räkor, en oxsvans som var mycket god liksom en spädgris med knaprigt täcke med grymma smaker. Vi toppades med husets cheesecake som påminde om svensk ostkaka med mycket vaniljsmak. Mums!

Datum för besöket: november 2018
Tack annhel_nefiaj

Omdömet skrevs 31 december 2017 från mobil enhet

God mat, speciellt tacosen med bläckfisk. Något för stora portioner. Bra service. Helt klart värt ett besök.

Datum för besöket: december 2017
Tack Hanna C
Omdömet skrevs 20 december 2017 från mobil enhet

Tapas på helt annat sätt. En poké-rätt som var lätt och smakrik på samma gång. En bläckfisk (inte friterad) med parnesan och pistagekräm. På det en varsin efterrätt som bara kan beskrivas spm ljuvliga. Mycket trevlig service, något dyrare än ”vanlig” ställen i Triana. Och litet - plats för 20 personer.

Datum för besöket: december 2017
Tack 977AnnS
Omdömet skrevs 25 maj 2017 från mobil enhet

Detta är en av mina favoritrestauranger i Las Palmas. Boka bord för den är populär. Idag satsade vi på efterrätter.

Datum för besöket: maj 2017
Tack 452susannew
Omdömet skrevs 4 januari 2017 från mobil enhet

Restaurangen är liten, med få bord och ständigt fullbokad så att boka bord är ett måste. Denna restaurang är den bästa vi ätit på i Las Palmas. Bord bokades några veckor innan besöket och man måste vara ihärdig för de svarar inte alltid i telefonen. Vi var fyra som valde att dela på samtliga rätter, 4 förrätter, 2 varmrätter och 2 efterrätter som samtliga var helt underbara. Menyn finns enbart på spanska men den trevliga servitören försökte sig på att förklara rätterna trots ganska knagglig engelska och rekommenderade några av de rätter vi valde. Det spelar nog ingen roll vad man väljer ur menyn för allt vi valde var toppen. Vinerna vi drack var även de mycket bra.
Priset för den middagen var i vårt tycke helt okej, alltså inte jättebilligt men väl värda slantar för en underbar middag.
Boka bord och gå dit!

Datum för besöket: december 2016
1  Tack Annti1

Resenärer som tittade på Que Leche tittade också på

Las Palmas, Kanarieöarna, Gran Canaria

Besökt Que Leche? Berätta vad du tyckte!