Omdömet skrevs 19 oktober 2017 från mobil enhet

Anlände hotellet strax efter midnatt.
Receptionen var bemannad av två personer så incheckningen gick snabbt för oss när vi kom dit.
Rummen var relativt rena och prydliga. Sängen var stor men kändes ganska hård o sliten.
Badrummet var ok, duschen var i badkaret.
Toaletten stod lite vid sidan i badrummet. Är man lång kan det bli svårt att sitta utan att slå knäna i väggen.
Frukosten utspisades på 23 våningen, man hade bra utsikt över Las Palmas. Miljön var lugn o skön.
Utbudet under frukosten var inte det bästa men det som fanns var ok.
Betyget blir bara en tre pga slitna o osköna sängar samt att aven om man bodde på 8:e våningen var det ganska mycket störande ljud från gatan utanför.

Datum för vistelsen: oktober 2017
Restyp: Reste i arbetet
Tack Patric M
Omdömet skrevs 8 februari 2017 från mobil enhet

Det absolut sämsta var poolen: När man har ett foto på en pool ska den vara uppvärmd! Riktigt besviken. Skulle ha valt ett annat hotell om jag visste att poolen skulle vara oanvändbar. Dessutom fanns där uppe en otrevlig vakt som sa till folk att man inte fick flytta på solstolarna..? När vi påpekade att poolen inte går att använda fick vi till svar: "Vi har inget varmvatten att värma upp den med.". Hade kunnat vara en superbra takterrass att kunna hänga på och bada varmt, ta sig en drink etc på kvällarna, med tanke på att de har en "bar" och en "stereo" som bara står där dammiga.

Det näst sämsta med detta hotell: Bokade dubbelsäng men fick två enkelsängar. När vi sedan skulle byta rum till dubbelsäng så fick vi en 140-säng, vilket innebar att vi fick byta rum IGEN till ett sådant med två enkelsängar, eftersom det som de kallar "dubbelsäng" är 140 cm bred.

Dåligt att de skriver att de har restaurang när de inte öppnar förrän kl 20. Vi (& många andra) äter middag vid 18/19 vilket innebar att deras restaurang var helt onödig!!

Otrevlig och oförstående personal när man påpekar något man inte är nöjd med.

Inga balkongmöbler - vad ska man då ha balkongen till?

Fanns ingen toalettborste. Och bor man flera nätter på ett hotell med någon annan så behövs en. När jag påpekade detta sa de att "de inte jobbar så". Inte kul.. dessutom gick toalettdörren inte riktigt att stänga.
---
Om Las Palmas:

Enkelt att ta sig till Gamla stan etc med buss från Las Palmas. Relativt billigt med mat och dryck överlag. Nära till stranden. Hyr gärna en bil och åk upp i bergen till de fina byarna (fördel om du kan spanska här, men man tar sig fram med kroppsspråk annars). Verkar vara bra strand om man vill testa att surfa, såg mkt populärt ut. Åk INTE till de sydvästra turiststränderna såsom Maspalomas/Playa del ingles, tog en buss dit en dag men det var inte alls kul. Bara massa brända skandinavier samt inkastare överallt och sunkiga restauranger, det blåste även så mycket att det inte gick att promenera på stranden. Bra restaurang på strandpromenaden i Las Palmas: Taberna Chica. Ligger en bit bort mot den stora gallerian. Saknade puls i staden, hade önskat att det fanns lite modernare ställen som tex cocktailbarer, livemusik, takterrasser, teater etc.

Datum för vistelsen: januari 2017
1  Tack Beakol
EventSales, Guest Relations Manager på AC Hotel Gran Canaria, svarade på det här omdömetSvarade 9 februari 2017

Dear client,

We are sorry to hear your experience in our hotel. I have shared your comments with the appropriate department in order to verify what had happened.
We always do our best to make a really enjoyable stay to our guest but unfortunately in your case it has not been possible.

I am sorry that the temperature of the swimming pool was not heater.
Also, the space is very limited as we have informed you before for security reasons is not possible to move the sun loungers and are not allowed to put in the balcony of the rooms chairs or tables too.

When you do the reservations, the type of the bed is a preferences but not it is confirmed until you arrive at the hotel. I am happy to know that you can change to another room with a bigger bed.

Upholding our commitment to provide a memorable experience with exceptional service, we hope to have an opportunity to better your experience with us whenever your travels bring you back to Las Palmas de Gran Canaria.

Kind Regards,

Omdömet skrevs 29 april 2016 från mobil enhet

Helt OK hotell med bra läge. Vi bodde på 19:e våningen med fantastisk utsikt över både hamnen och stranden. Pool på 25 våningen, lite blåsigt och kallt. Knepig entre när man har tunga väskor. Bra sängar och rena rum.
Lite slitet. Vi åt på stan varje kväll, men restaurangen såg trevlig ut. Kan tänka oss att bo här igen på grund av läge och utsikt.

Datum för vistelsen: april 2016
Tack 351steves
Omdömet skrevs 3 mars 2016

Resan bokades via Vingresor. Inget hotell jag hade valt själv, då jag föredrar mindre anläggningar.
Men OK.

Högt runt hotell bra beläget, centralt till Catalina parken och fina restauranger.

Frukost ingår och är skaplig. Jag bad om stekta ägg och det serverades snabbt och perfekt. Föregående gäst har varnat för saft i juiceglasen. Jag blev glatt överraskad då jag tyckte att det snarare smakade färskpressade apelsiner.

Rummen ganska små och badrummet dåligt avgränsat, utsikten magisk.

Personalen gör sitt jobb.

Vi erbjöds bli medlemmar i kedjan för att kunna använda Wifi utan kostnad på rummet.

Relativt lång trappa upp till reception, dock finns en hiss, väl dold.

Magnifik utsikt över hav, strand, stad och hamn.

Datum för vistelsen: mars 2016
Tack marie w
Omdömet skrevs 11 december 2015 från mobil enhet

Perfekt läge, fint hotell med fin mat. Inget familjehotell. Bra service och trevlig personal. Nära till både strand och shopping. Poolen på 26:e våningen var ej uppvärmd men utsikten var otrolig. På våning 10 var rökning tillåten på rummen.

Datum för vistelsen: december 2015
Tack 600Barbro