“Tappas 👍🏻”

Tasca Galileo
Rankad som nr 12 av 1 538 Restauranger i Las Palmas, Kanarieöarna
Kök: Matställe, Spanskt, Internationellt
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Trevligt billigt litet tappasställe med många spanskt chattrande gäster. Högljut och trevlig stämning. Trevlig personal och goda rätter. Måste provas när man är på orten. Går ej att boka bord så ni måste hänga på låset innan öppning annars får ni inget bord. En trevlig upplevelse på ett enkelt sätt.

Tack Bluefine

Omdömet skrevs 15 mars 2018 från mobil enhet

Super gott!
-Dela på flera rätter.
-Missa inte den friterade Risotton.
-Var på plats när Resturangen öppnar.
-Det går inte att boka bord och det blir snabbt fullsatt efter öppning.

Tack Tranan55
Omdömet skrevs 9 mars 2018

Även under min tredje resa till Las Palmas besöker vi denna tapasrestaurang. Tidigare besök har utfallet till belåtenhet. Som första rätt får jag in en köttbit av ok kvalitet men skuren så snett att den är 0.5 cm tjock i ena änden mot 3 cm i den andra. Vilket betyder att en tredjedel av köttbiten är ytterst välstekt, en tredjedel helt rå medan resten är ok. Bedrövligt dåligt! Det billiga riojavinet var riktigt gott. Vi beställer in äppelcrocketer och den goda svamprisotton. Båda rätterna smakar och är förpackade exakt likadant som vid tidigare besök vilket säger mig att en hel del av maten massproduceras och görs i ordning i mycket god tid. Lite tråkigt. Ankbrösten var helt enkelt goda. Stör mig på att servitören som knappt är närvarande vid vissa bord som han serverar utan har blicken hela tiden på annat håll, kan slå sig ner under långa stunder vid andra bord där han känner gästerna. Oprofessionellt. Bra priser.

1  Tack Björn G
Omdömet skrevs 5 januari 2018 från mobil enhet

Båda matställena levererade fantastiskt. Bra och snabb service, fantastiska rätter och gott vin - allt till mycket bra priser! Vi både bokade och inte bokade bord. Kom tidigt så funkar det om man inte är ett större sällskap. Den större restaurangen är mindre mysig men när den fylls av folk blir stämningen hög. Samma mat och kök på båda ställena. Obs! Man blir snabbt mätt. Ta färre tapas än du tänkt dig!

Tack Aggemagge
Omdömet skrevs 30 december 2017 från mobil enhet

Ett väldigt litet ställe med barbord. Stort utbud av viner men inte någon stor meny av mat. Maten var god men hade förväntat mig ett större utbud. Vi hängde på låset när de öppnade kl 20 men annars lite svårt att få bord då det inte går att boka. Miljön kändes dock lite stressande både vid beställning och när maten kom.

Tack Elisabeth189852

Resenärer som tittade på Tasca Galileo tittade också på

Las Palmas, Kanarieöarna, Gran Canaria

Besökt Tasca Galileo? Berätta vad du tyckte!