“Mysigt”

La Despensa del Barón
Boka med
La Despensa del Barón har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 65 av 2 586 Restauranger i Palma de Mallorca
Kök: Spanskt
Omdömet skrevs 23 augusti 2017 från mobil enhet

Trevlig personal, god mat med intressanta smak kombinationer. Vackra upplägg! Rent och snyggt med väääldigt fina toaletter också!

Datum för besöket: augusti 2017
1  Tack ellijohan

Omdömet skrevs 21 juli 2017 från mobil enhet

Detta är ett ställe med en lite exklusivare "touch" med ett mycket vänligt och korrekt bemötande vid ankomst och vid presentationen av menyerna.

På kökets agenda finns exklusiva tapas alternativ, ett antal spännande förrättsmöjligheter samt både kött och fisk att välja som huvudrätt. Om man efter en måltid orkar så finns det också en handfull efterrätter, m a o goda förutsättningar för en lyckad kväll.
Vinlistan är dock inte så imponerande och med endast två vinval på glas gör att valet att kombinera mat och dryck blir lite begränsande.

Vi började med s k mixed tapas som var lite smakbitar var av sex olika sorter, helt underbara smaker med en mycket stilfull uppläggning.
Varmrätterna blev lamm och anka i teriyakisås, ankan var supergod medan lammet var för välstekt så det fick gå ut till köket för ett nytt försök. Nästa gång blev det helt lyckat och kocken kom själv in med den nya rätten och bad om ursäkt.
Efterrätterna var helt magiska och det mest spektakulära som är ett givet val är en citronsorbet med rosépeppar i kombination med s k "sechuan buttonflower" från Brasilien så får du en smakupplevelse som du säkert aldrig tidigare har haft...

Miljön är skön, avkopplande och sober men efter ett tag insåg vi att restaurangen är en del av en hotelllobby med lite rörelser fram och tillbaka med hotellgäster, hur tänkte man här?

Ambitionen är säkert en mer exklusiv stil vilket delvis har lyckats då servicen och bemötandet är bland det bästa vi har träffat på. Matambitionen är hög men då får man inte misslyckas med en lammrätt och en större vin- och öllista plus att kanske stänga av möjligheten att under vissa tider tillåta genomfartstrafik i restaurangen når man nog toppbetyg.
Servicen som sagt högklassisk och man bjöd på efterrätten för malören med lammet och kocken bad om ursäkt ännu en gång, snyggt.

Datum för besöket: juli 2017
1  Tack pera109
Omdömet skrevs 6 januari 2017

Förväntningarna var höga då vi läst lite om restaurangen men det blev en kväll vi sent glömmer. Vi började med tapas o cava kan det bli bättre? Jo det kunde det fortsatte med anka och fläskfilé vilken mat. Avslutningsvis lite citronsorbet helt suverän avslutning på en fantastisk kväll med bra mat och dryck samt mycket god service i en lugn miljö.

Datum för besöket: januari 2017
1  Tack Camilla P
Omdömet skrevs 1 januari 2017 från mobil enhet

En mycket god sex rätters nyårsmiddag med Cava och vin för EUR 125 per person. Samma meny var för samtliga bord i restaurangen. Menyn var en blandning av asiatiska rätter (tom ka, sushi och Kobe biff) och spanska rätter (fisk och spädgris) och som avslutning en spektakulär brownie.
Miljön i restaurangen var både trevlig och inte minst pratbar.

Datum för besöket: december 2016
1  Tack hansvens
Omdömet skrevs 17 november 2016

Vi var ett gäng på 14 personer som bokade bord här. Det var ingen "vanlig" restaurang´. Man satt liksom i en hotellvestibul och det var knappt några andra gäster alls. De hade dock trevlig personal som berättade om deras tapas. Ankan var supergod! Välj inte hamburgare. Det var lugnt och pratbart.

Datum för besöket: oktober 2016
3  Tack Kristina F

Resenärer som tittade på La Despensa del Barón tittade också på

Palma de Mallorca, Mallorca

Besökt La Despensa del Barón? Berätta vad du tyckte!