Omdömet skrevs 18 augusti 2018 från mobil enhet

Mycket trevligt och trivsamt hotell med inredning i klass. Centrala palma ligger precis utanför dörren!! Innegården är mysig och personalen är trevlig. Kanske lite tråkig frukost med tanke på vad man betalar. Annars ett superhotell!

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack wasser891
Omdömet skrevs 29 juni 2018 från mobil enhet

Åter igen var det dags för en Mallis/Palma-resa. Denna gång blev det 4 nätter i Palma och vi beslöt att prova Hotel Tres efter att ha funnit denna spännande pärla på nätet. Hotellet är en härlig kombination av modern design och gammal klassisk miljö. Vad gäller service så håller hotellet också riktigt bra klass. Till detta kommer en härlig frukost samt en lugn och rogivande miljö vilket gör att hotellet uppfyller våra högt ställda förväntningar.

Vi kommer gärna tillbaka hit!

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack h_kans206
Omdömet skrevs 22 maj 2018

Rent och välkomnande hotell i centralt läge i gamla stan. Mycket bra sängar! Personalen genomgående trevliga och serviceinriktade. Fräsch skandinavisk frukost. Övriga hotellgäster var av det lugna slaget, oftast skandinavier och medelålders samt äldre.

Datum för vistelsen: maj 2018
1  Tack anderswallgren
Omdömet skrevs 7 april 2018 från mobil enhet

Läget är väldigt bra, i ett kvarter med massor av barer och restauranger. Hög säkerhet och känns därför privat. Två takterrasser är ett klart plus med tanke på att det är långt till närmsta strand. Här får man ett stadshotell mitt i smeten, med ändå chans till sol och pool. Speciella rum med öppet mellan badrum och sovrum, vilket är snyggt designmässigt men inte praktiskt. Påkostade materialval är ett genomgående tema. Snyggt kombinerat mellan nytt & gammalt. Det man saknar är en utemiljö med utsikt på bottenplan. Men å andra sidan får man en charmig innergård. Bra nivå på service från engelskspråkig personal.
Rekommenderas!

Datum för vistelsen: april 2018
Tack TheJorgen
Svenn R, General Manager på Hotel Tres by Petit Palace, svarade på det här omdömetSvarade 7 april 2018

Hei TheJorgen.

Takk for hyggelig tilbakemelding. Neste gang du kommer så ta kontakt med resepsjonen på reservation@hoteltres.com ved bestilling, så får vi ordnet rom med "vanlig" dör inn til badet.

Mvh, Svenn, direktör

Omdömet skrevs 9 mars 2018 från mobil enhet

Vi har hittat hotellet som vi kommer att återvända till många gånger! Detta är vårt andra besök.
Lagom stort hotell med trevliga rum och bra komfort. Sköna sängar.
Dusch och WC i separata ”rum” på varsin sida av del med dubbla tvättställ. Detta är endast avskilt med draperi från övriga rummet. Dusch o WC har dörrar av frostat glas. Man bör vara någorlunda familjär med varandra. Då fungerar det perfekt.
God frukost med ett helt ok utbud! Det finns vad man behöver.
Trevlig innergård där dock solen inte når ner. Vill man sola finns dock trevliga takterrasser och liten pool.
Svenska ägare, och viss personal talar svenska.
Väldigt trivsamt, rekommenderas!

Datum för vistelsen: mars 2018