“Suveränt”

Kök: Spanskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Vi gick dit på rekommendation. Vi bokade samma dag och fick sista platsen. Otroligt trevlig miljö och fantastisk mat som rekommenderades av den väldigt trevliga personalen.
Kommer definitivt gå hit igen

Tack Göran H

Omdömet skrevs 24 september 2017

Restaurangen ligger fint vid en liten gågata i gamla stan där vi satt på den lilla uteserveringen med endast fyra bord. Lustigt nog var samtliga sällskap där svenskar, vilket kändes sådär. Men det är väl "TripAdvisor-effekten" plus att Palma ju är en svenskstad. Vi lät servitören mixa ihop lämplig mängd tapas och det blev lyckat. Maten var jättebra men personalen upplevdes stressad vilket lite grann smittade av på vår upplevelse. Två fasta sittningar gör också att det känns lite stressigt även om vi inte hade några problem med att äta på våra två timmar.

Tack Golfkompis
Omdömet skrevs 26 augusti 2017 från mobil enhet

Tapasen var väldigt god, inget o klaga på över hur maten smakade... MEN:
De har 2 sittningar, kl 20 eller 22, vilket betyder att alla ska sitta ner o beställa samtidigt. På detta (en lördag) har det bara 2 servitörer som springer mellan borden. Från stund ett påverkas man av deras stress.
Förutom det så hade det inga riktiga menyer utan vi fick läsa från deras skyltar som stod uppställda utanför restaurangen, där det står vad rätterna heter. Allt går bra och kommer in på löpande band (bokstavligen talat). Men sista rätten vi får in innehåller jordnötter (hela, annars hade vi inte sett och kanske inte märkt förrän de varit försent!) vilket jag är väldigt allergisk mot! Vi säger till om detta men servitören blir sur på mig (?) och tycker det är mitt fel för att jag inte sa till innan att jag inte kunde äta det. Jag förklarar att vi är många som inte tål det och att man borde skriva ut det på menyn (i det hör fallet: pork in bread with peanuts) men han säger då bara argt till mig att de inte kan skriva ut varenda liten ingrediens på menyn! (De flesta andra resturanger gör för övrigt detta?)
Det hela var över på 45 min, då vi satt oss, beställt, fått o ätit vår mat och blivit utskällda. En otroligt stressig middag med ett sanslöst dåligt bemötande.. jag hade tur nog som inte hamnade på sjukhus efter denna kväll.

Tack carolinemoerth
Omdömet skrevs 21 augusti 2017 från mobil enhet

Vilken pärla!! Vi hade tur att få ett bord ute för lunch. Beställde 4 tapas att dela på, alla fantastiskt goda. Väldigt bra läge, prisvärt och bra service. Tyvärr han vi bara hit en gång:)

Tack Ardeme
Omdömet skrevs 14 augusti 2017

Gaudeix leverera igen! Helnöjd för ett år sedan och förväntningarna var höga!
Lät personalen bestämma vad vi skulle äta, precis som förra året. Vi blev inte besvikna!!
Samma höga klass på mat och service. Härlig stämning och atmosfär. Måste vara en av Palmas bästa tapas/pinchos ställen!!!!

Tack Folke01

Resenärer som tittade på Gaudeix tittade också på

Palma de Mallorca, Mallorca

Besökt Gaudeix? Berätta vad du tyckte!