Omdömet skrevs 3 augusti 2017 från mobil enhet

Bättre än vad jag förväntat mig. Både AC och fläkt på rummet vilket var fantastiskt skönt när det var 39grader varmt ute. Mitt rum hade badkar och de andra rummen hade dusch. Fräscha och rena rum. Frukosten är helt okej, bättre utbud än jag förväntat mig men inte direkt svensk hotellfrukost. Hotellet är barnfritt så det är lugnt och skönt vid frukosten och poolen. Poolen är liten men sååååå fantastiskt skönt när det är varmt ute.

Datum för vistelsen: augusti 2017
Tack JHV87
Omdömet skrevs 17 maj 2017

Byggt 1958, familjeägt. Mycket fint renoverad men i trevlig ombonad atmosfär. Enbart för vuxna. Liten trädgård med bar och simbassäng omgärdad av solstolar. Man kan äta sin frukost ute eller inne. Ligger mellan hamnen och Slottet Bellver, lite upp i backen. Gångavstånd från centrala Palma strax under halv timma. Finns bussar högst fem minuter från hotellet. Trevlig personal, lagom frukostbuffé, ej för överdrivet.

Rumstips: Det var inget lyxhotell, men fullt acceptabelt. Jag tror alla rum utom enbäddsrum vette ut mot polen/trädgården
Datum för vistelsen: maj 2017
Tack Wag420
Omdömet skrevs 9 maj 2017 från mobil enhet

Nära till centrum och Santa Catalina, Castell de Bellver på gångavstånd, strandpromenaden inte långt ifrån, bra läge, nära men inte mitt i. Garage, träningsrum, bastu, restaurang, bar, massage, spa, familjärt och inte för stort hotell! Pool på framsidan.

Datum för vistelsen: maj 2017
Tack Sanna1961
Omdömet skrevs 29 april 2017 från mobil enhet

Tillbringade 10 dagar på det här hotellet. Trevligt hotell som behållit 50-tals miljö i stor utsträckning. Några scener från filmen " en man som heter Ove" är inspelade här. Trevlig och hjälpsam personal. Vi hade tyvärr valt halvpesion som vi ångrar då maten inte smakade bra, man använder halvfabrikat, ex kan nämnas burksparris, burksvamp när det finns färsk att tillgå. Sett att tidigare besökare ansett att maten var bra, man har kanske bytt kock.

Datum för vistelsen: april 2017
Tack bengtjohnson47
Omdömet skrevs 1 november 2016

Mycket trevligt och mysigt hotell med 50-tals känsla! Väldigt ljudisolerat från både korridor och trafik. Vi hade önskat ett rum med balkong och ett tips är att önska ett rum precis ovanför restaurangen. Då kan man njuta av musiken som spelas även om man ej vill vara social!
Vi kommer garanterat att bo på Araxa Hotel nästa gång vi besöker Palma!

Datum för vistelsen: oktober 2016
2  Tack annabell642016